BMW i8 kontra Tesla Model S - Trends Magazines

BMW i8 kontra Tesla Model S

liczniki BMW i8 oraz Tesla Model S

Czy hybrydowe BMW i8 ma szanse w starciu z Teslą Model S? Holenderski kanał AutoTopNL zestawił nagrania zegarów z obu samochodów, gdy te przyśpieszają od zera aż do swoich prędkości maksymalnych…

BMW i8

O BMW i8 pisaliśmy nie raz. Hybrydowe BMW do dziś wygląda niczym prototyp i jest prekursorem w swojej klasie. Na pokładzie tego bolidu są dwa silniki. Spalinowy ma 3 cylindry, turbodoładowanie i pojemność 1,5 litra oraz generuje moc 231 KM. Wspomaga go silnik elektryczny o mocy 131 KM (od 2018 wzmocniony do 142 KM). Zestaw generuje łącznie 362 KM i 570 Nm (od 2018 moc wzrosła do 374 KM, moment obrotowy pozostał niezmieniony). BMW podaje, że i8 rozpędza się od 0 do 100 km/h w 4.4  s. przy masie własnej wynoszącej 1,485 kg.

kokpit BMW i8

Tesla Model S

Do wyścigu z i8 AutoTopNL wybrał Teslę Model S P90D LUDICROUS. Co to znaczy? Litera „P” oznacza, że jest to wersja performance – auto ma m.in. tryb jazdy sportowej. „90” odnosi się do wielkości baterii, a konkretnie ilości kWh, które akumulator może pomieścić. W tym przypadku jest to właśnie 90 kWh. „D” to nic innego jak dual motor – ta Tesla ma dwa silniki elektryczne i napęd obie osie. LUDICROUS oznacza, że ten egzemplarz został wposażony w specjalną procedurę startu, która zapewnia przyśpieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 3.0 s. Taki wynik jest możliwy dzięki napędowi o łącznej mocy 762 KM i 931 Nm i to mimo wagi ok. 2250 kg.

kokpit Tesla Model S

Wyścig BMW kontra Tesla

Na początku porównania przyśpieszeń różnica, między tym co widzimy na prędkościomierzach obu aut jest kolosalna – Tesla jest dużo szybsza. Ale w miarę nabierania prędkości przewaga amerykańskiego elektryka stopniowo topnieje…

 

Podobne

VW ID.3 test Euro NCAP

Bezpieczny jak „elektryk” – ID.3 w teście Euro NCAP

Część kierowców zastanawia się, czy samochody z napędem elektrycznym zapewniają odpowiednią ochronę przed skutkami zderzeń. Przeprowadzony przez Euro NCAP test Volkswagena ID.3 wykazał, że jest ona na doskonałym poziomie.  Pierwszemu seryjnemu modelowi Volkswagena, skonstruowanemu na przeznaczonej do aut elektrycznych płycie podłogowej MEB, specjaliści Euro NCAP przyznali maksymalne pięć gwiazdek oraz wysokie oceny cząstkowe we wszystkich kategoriach testowych…

BMW 5 G60 – wreszcie ładna „piątka”?

Na ulicach Monachium pojawiły się zamaskowane prototypy nowej generacji BMW Serii 5 - G60. Nie zabraknie hybrydowych i elektrycznych napędów, ale co ważniejsze jest szansa na to, że "piątka" będzie wyglądała jak stare dobre BMW.  Powoli przyzwyczailiśmy się do kontrowersyjnego wyglądu nowych BMW. Wszystko zaczęło się od Chrisa Bangle'a i jego E65. Auto wyglądało paskudnie…