BMW i8 kontra Tesla Model S - Trends Magazines

BMW i8 kontra Tesla Model S

liczniki BMW i8 oraz Tesla Model S

Czy hybrydowe BMW i8 ma szanse w starciu z Teslą Model S? Holenderski kanał AutoTopNL zestawił nagrania zegarów z obu samochodów, gdy te przyśpieszają od zera aż do swoich prędkości maksymalnych…

BMW i8

O BMW i8 pisaliśmy nie raz. Hybrydowe BMW do dziś wygląda niczym prototyp i jest prekursorem w swojej klasie. Na pokładzie tego bolidu są dwa silniki. Spalinowy ma 3 cylindry, turbodoładowanie i pojemność 1,5 litra oraz generuje moc 231 KM. Wspomaga go silnik elektryczny o mocy 131 KM (od 2018 wzmocniony do 142 KM). Zestaw generuje łącznie 362 KM i 570 Nm (od 2018 moc wzrosła do 374 KM, moment obrotowy pozostał niezmieniony). BMW podaje, że i8 rozpędza się od 0 do 100 km/h w 4.4  s. przy masie własnej wynoszącej 1,485 kg.

kokpit BMW i8

Tesla Model S

Do wyścigu z i8 AutoTopNL wybrał Teslę Model S P90D LUDICROUS. Co to znaczy? Litera „P” oznacza, że jest to wersja performance – auto ma m.in. tryb jazdy sportowej. „90” odnosi się do wielkości baterii, a konkretnie ilości kWh, które akumulator może pomieścić. W tym przypadku jest to właśnie 90 kWh. „D” to nic innego jak dual motor – ta Tesla ma dwa silniki elektryczne i napęd obie osie. LUDICROUS oznacza, że ten egzemplarz został wposażony w specjalną procedurę startu, która zapewnia przyśpieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 3.0 s. Taki wynik jest możliwy dzięki napędowi o łącznej mocy 762 KM i 931 Nm i to mimo wagi ok. 2250 kg.

kokpit Tesla Model S

Wyścig BMW kontra Tesla

Na początku porównania przyśpieszeń różnica, między tym co widzimy na prędkościomierzach obu aut jest kolosalna – Tesla jest dużo szybsza. Ale w miarę nabierania prędkości przewaga amerykańskiego elektryka stopniowo topnieje…

 

Podobne

Szybsze ładowanie, dzięki chłodniejszym kablom

Temperatura jest jednym z największych wrogów pojazdów elektrycznych. O tym, że baterie nie lubią zbyt niskich temperatur, wiemy już od dawna. Mało natomiast się mówi o problemach z nadmierną temperaturą w trakcie ładowania. O ile producentom udało się całkiem nieźle ogarnąć temat chłodzenia baterii czy samych ładowarek (stosując po prostu obieg cieczy), jednak wciąż istnieje…

Michael Fassbender (IRL), Porsche Motorsport, Porsche Mobil 1 Supercup, Barcelona 2020, The usage of this image by individuals (users) is strictly subject to the following terms and conditions and shall be solely non-commercial: 1. The user undertakes not to (a) transmit, publish, exhibit, give, copy, loan, hire, licence, or sell any part of this image; or (b) edit, use or exploit the image in any way which is likely to bring FOWC, any of its affiliates, the FIA or the FIA FORMULA ONE WORLD CHAMPIONSHIP (including support events or any of the officials or participants therein) into disrepute or is defamatory of any person or organisation or is offensive in any manner. 2. The user shall not include in or around the image any form of sponsorship unless expressly approved by FOWC or its affiliates in writing.

X-Men Magneto za kierownicą Porsche

Michael Fassbender, odtwórca m.in. roli Magneto w kultowej serii filmów X-Men i gwiazda Hollywood, debiutuje za kierownicą Porsche w pucharze Supercup. Do grona kierowców startwwujących w ten weekend w kolejnej rundzie Porsche Mobil 1 Supercup dołączy szczególny gość: hollywoodzki aktor Michael Fassbender za kierownicą Porsche 911 GT3 Cup powalczy z zawodnikami międzynarodowego pucharu markowego, odbywającego…