BMW E9 3.0 CS SpeedKore zbudowane dla Roberta Downey'a Jr. - Trends Magazines

BMW E9 3.0 CS SpeedKore zbudowane dla Roberta Downey’a Jr.

speedkore-1974-bmw-3.0-cs

Generalnie nie jestem osobą, która hejtuje w komentarzach do postów zmodyfikowanych klasyków. Jednak pewne cechy tego projektu BMW 3.0 CS z 1974 r. sprawiają, że jestem zdeziornentowany… 

SpeedKore zbudowało ten samochód dla dla aktora Roberta Downeya Jr. Firma specjalizuje się w częściach z włókna węglowego i pojazdach przebudowanych w całości z włókna węglowego. Tutaj jednak powstrzymali się od przerobienia eleganckiego nadwozia 3.0 CS na potrzeby projektu Downeya. W swoim pierwszym europejskim restomodzie zachowali klasyczną metalową strukturę i dodali jedynie kilka elementów z włókna węglowego: dokładkę przedniego zderzaka, tylny zderzak i progi. Wszystko zostało wykończone satynowym lakierem bezbarwnym BASF Glasurit.

speedkore-1974-bmw-3.0-cs

speedkore-1974-bmw-3.0-cs

Drewniane dodatki…

Prawdziwym grzechem nie jest włókno węglowe, a drewno. I nie chodzi nam o  taki ciepły, brązowy wzór, jakiego można się spodziewać po 3.0 CS z tego rocznika. W tym aucie jest szare drewno, które jest wszechobecne w każdym „odnowionym” mieszkaniu, na które kiedykolwiek spojrzysz. I nie chodzi o to, że drewno znajduje się na desce rozdzielczej i na kierownicy – w miejscu, w którym można się spodziewać w BMW z lat siedemdziesiątych. O nie! W tym samochodzie drewniane listwy są się również na zewnątrz wzdłuż boków i na linii łączącej grill z maską. Na dodatek tylny spojler jest z drewna! Tak  dokładka na klapie bagażnika na zewnątrz samochodu jest drewniana… przecież to nie ma sensu!

speedkore-1974-bmw-3.0-cs

speedkore-1974-bmw-3.0-cs

speedkore-1974-bmw-3.0-cs

M-Power

Jest jeszcze jedna rzecz, która koliduje z tą wersją: silnik i skrzynia biegów. Pod maską siedzi piękne R6 S38 z BMW M5 typoszeregu E34. Amerykańska wersja tego silnika produkowała 311 koni mechanicznych – niezły wzrost w porównaniu z 180-konnym silnikiem 3.0 CS. Jest to jednak połączone z czterobiegową automatyczną skrzynią biegów…

speedkore-1974-bmw-3.0-cs

speedkore-1974-bmw-3.0-cs

Co jeszcze?

Reszta kompilacji wydaje się wystarczająco ładna. Mamy amortyzatory Bilstein, sześciotłokowe hamulce Brembo z przodu i czterotłokowe Brembo z tyłu. Niestandardowe trzyczęściowe koła HRE C109 wyglądają przepięknie. W całej konstrukcji znajdują się akcenty w kolorze tytanowej szarości, które pasują do tych kół.

speedkore-1974-bmw-3.0-cs

a w środku…

Wnętrze jest również w porządku. Skóra w kolorze kawy z szarym materiałem na drzwiach i środkach siedzeń dobrze uzupełnia czerwoną karoserię. Uchwyt konsoli środkowej inspirowany Lamborghini z lat 70. wygląda tak, jakby był w CS od zawsze. Dostępny jest również zestaw dopasowanych bagaży do umieszczenia na półce bagażowej, która znajduje się w miejscu tylnych siedzeń. To trzeci pojazd, który SpeedKore zbudował dla Downey, po Fordzie Mustang Boss 302 z 1970 roku i Chevrolecie Camaro z 1967 roku.

speedkore-1974-bmw-3.0-cs

speedkore-1974-bmw-3.0-cs

Podobne

Tuning VW Caddy Mk1 widok z przodu

W wypadku tego VW Caddy 1.9 TDI pozory mylą…

Volkswagen Caddy to typowe auto użytkowe. To także samochód, który niezależnie od generacji nie wzbudza większych emocji, pełniąc rolę woła roboczego. Warto jednak trzymać rękę na pulsie, ponieważ pozory często mylą. Volkswagen Caddy drugiej generacji (typ 9K), którego możecie podziwiać na zdjęciach, zjechał z taśmy produkcyjnej jako niczym niewyróżniające się użytkowe auto. Biały kolor lakieru,…

VW_Golf_GTI_Mk7_i_VW_Golf_GTI_Mk1

Golf GTI 30 lat później – Mk1 vs Mk7- HISTORIA

Jak bardzo zmieniają się samochody na przestrzeni trzech dekad? By poznać odpowiedź, wystarczy spojrzeć na pierwszą i siódmą serię kultowego VW Golfa GTI. Na pomysł stworzenia sportowego Golfa wpadli inżynierowie Volkswagena. Ciekawiło ich, jaki będzie efekt połączenia nowoczesnego przednionapędowego auta z silnikiem przeznaczonym do Passata. Kierownictwo marki nie spoglądało na projekt bardzo przychylnie, jednak zgodziło się na…