BMW E9 3.0 CS SpeedKore zbudowane dla Roberta Downey'a Jr. - Trends Magazines

BMW E9 3.0 CS SpeedKore zbudowane dla Roberta Downey’a Jr.

speedkore-1974-bmw-3.0-cs

Generalnie nie jestem osobą, która hejtuje w komentarzach do postów zmodyfikowanych klasyków. Jednak pewne cechy tego projektu BMW 3.0 CS z 1974 r. sprawiają, że jestem zdeziornentowany… 

SpeedKore zbudowało ten samochód dla dla aktora Roberta Downeya Jr. Firma specjalizuje się w częściach z włókna węglowego i pojazdach przebudowanych w całości z włókna węglowego. Tutaj jednak powstrzymali się od przerobienia eleganckiego nadwozia 3.0 CS na potrzeby projektu Downeya. W swoim pierwszym europejskim restomodzie zachowali klasyczną metalową strukturę i dodali jedynie kilka elementów z włókna węglowego: dokładkę przedniego zderzaka, tylny zderzak i progi. Wszystko zostało wykończone satynowym lakierem bezbarwnym BASF Glasurit.

speedkore-1974-bmw-3.0-cs

speedkore-1974-bmw-3.0-cs

Drewniane dodatki…

Prawdziwym grzechem nie jest włókno węglowe, a drewno. I nie chodzi nam o  taki ciepły, brązowy wzór, jakiego można się spodziewać po 3.0 CS z tego rocznika. W tym aucie jest szare drewno, które jest wszechobecne w każdym „odnowionym” mieszkaniu, na które kiedykolwiek spojrzysz. I nie chodzi o to, że drewno znajduje się na desce rozdzielczej i na kierownicy – w miejscu, w którym można się spodziewać w BMW z lat siedemdziesiątych. O nie! W tym samochodzie drewniane listwy są się również na zewnątrz wzdłuż boków i na linii łączącej grill z maską. Na dodatek tylny spojler jest z drewna! Tak  dokładka na klapie bagażnika na zewnątrz samochodu jest drewniana… przecież to nie ma sensu!

speedkore-1974-bmw-3.0-cs

speedkore-1974-bmw-3.0-cs

speedkore-1974-bmw-3.0-cs

M-Power

Jest jeszcze jedna rzecz, która koliduje z tą wersją: silnik i skrzynia biegów. Pod maską siedzi piękne R6 S38 z BMW M5 typoszeregu E34. Amerykańska wersja tego silnika produkowała 311 koni mechanicznych – niezły wzrost w porównaniu z 180-konnym silnikiem 3.0 CS. Jest to jednak połączone z czterobiegową automatyczną skrzynią biegów…

speedkore-1974-bmw-3.0-cs

speedkore-1974-bmw-3.0-cs

Co jeszcze?

Reszta kompilacji wydaje się wystarczająco ładna. Mamy amortyzatory Bilstein, sześciotłokowe hamulce Brembo z przodu i czterotłokowe Brembo z tyłu. Niestandardowe trzyczęściowe koła HRE C109 wyglądają przepięknie. W całej konstrukcji znajdują się akcenty w kolorze tytanowej szarości, które pasują do tych kół.

speedkore-1974-bmw-3.0-cs

a w środku…

Wnętrze jest również w porządku. Skóra w kolorze kawy z szarym materiałem na drzwiach i środkach siedzeń dobrze uzupełnia czerwoną karoserię. Uchwyt konsoli środkowej inspirowany Lamborghini z lat 70. wygląda tak, jakby był w CS od zawsze. Dostępny jest również zestaw dopasowanych bagaży do umieszczenia na półce bagażowej, która znajduje się w miejscu tylnych siedzeń. To trzeci pojazd, który SpeedKore zbudował dla Downey, po Fordzie Mustang Boss 302 z 1970 roku i Chevrolecie Camaro z 1967 roku.

speedkore-1974-bmw-3.0-cs

speedkore-1974-bmw-3.0-cs

Podobne

Tarcze i klocki: hamulce seryjne czy tuningowe? Co wybrać?

Jeśli ktoś szuka bezwzględnie najlepszych klocków i tarcz hamulcowych, powinien dać sobie spokój i nie tracić czasu. Ideał świetnie sprawdzający się we wszystkich warunkach nie istnieje. Większość seryjnych kompletów hamulcowych tarcza + klocki jest zawsze rozwiązaniem kompromisowym, które zdaje egzamin we wszystkich możliwych warunkach. Rozwiązania tuningowe mają dla odmiany przeznaczenie specjalistyczne – wzorowo sprawdzają się…

Swap silnika S50B32 w BMW E30

Modyfikacje mechaniczne jednostki napędowej w celu podwyższenia jej parametrów stały się obecnie bardzo modne. Każdy posiadacz czterech kółek chciałby pewnie, by jego samochód dysponował nieco większą liczbą koni mechanicznych i odznaczał się lepszą dynamiką jazdy. Ktoś może powiedzieć, że skoro mało KM, to trzeba zmienić auto na takie, które będzie ich miało wystarczająco dużo. Trudno…