BMW E46, E39 i X5 do naprawy. Mają wadliwe poduszki powietrzne

BMW E46, E39 i E53 do naprawy

UOKiK poinformował, o problemach z poduszkami powietrznymi w trzech modelach BMW. W Polsce kampanią naprawczą zostanie objętych blisko 700 aut.

BMW Vertriebs GmbH oddział w Polsce powiadomił prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w niektórych modelach BMW, a dokładniej serii 3 (E46), serii 5 (E39) oraz X5 (E53) w generatorze gazowym poduszki powietrznej Takata może wytworzyć się zbyt wysokie ciśnienie wewnętrzne, co może skutkować pęknięciem generatora i uwolnieniem się części metalowych, powodujących zranienie użytkowników.

Na rynku polskim kampanią naprawczą objęte są łącznie 673 pojazdy. Lista numerów VIN w załączniku.

Krajowy oddział BMW zadeklarował, że skontaktuje się z właścicielami samochodów objętych kampanią oraz poinformuje o konieczności wizyty w warsztacie w celu sprawdzenia i w razie potrzeby wymiany poduszki powietrznej kierowcy. Informacji związanych z kampanią serwisową można zasięgnąć u dealerów lub centrali BMW (tel.: 022 279 71 00).

Zainteresowani mogą także sami sprawdzić, czy ich auto nie widnieje na „czarnej liście” na stronie UOKiK.

Podobne

BMW 2002ti 1970 – obieżyświat

Zadbane klasyki bardzo często pełnią rolę weekendowych aut, służących do zadawania szyku podczas leniwych przejażdżek. W takiej roli idealnie sprawdza się BMW 2002ti. Paweł, właściciel opisywanego samochodu, nie zamierza jednak trzymać swojej bawarki pod kocem. Przez blisko 22 lata użytkowania pokonał nią 150 tys. km, zwiedził wiele ciekawych miejsc i ciągle mu mało! BMW 2002ti to model kultowy i dość rzadko…

BMW E21 – pierwsze auto Elona Muska

Debiutujące w 1975 roku BMW E21 przeżywa obecnie drugą młodość, zachwycając coraz młodsze pokolenia. Ale czy od zawsze samochód ten był ucieleśnieniem wysokiego statusu społecznego i wysmakowanego gustu? W latach dziewięćdziesiątych, kiedy generacja E36 ugruntowała swoją pozycję w ofercie BMW, kilkunastoletnie BMW E21 były jednymi z lepszych kandydatów na używany samochód z pazurem. Podobnie myślał 23-letni wówczas…