UOKiK poinformował, o problemach z poduszkami powietrznymi w trzech modelach BMW. W Polsce kampanią naprawczą zostanie objętych blisko 700 aut.
BMW Vertriebs GmbH oddział w Polsce powiadomił prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w niektórych modelach BMW, a dokładniej serii 3 (E46), serii 5 (E39) oraz X5 (E53) w generatorze gazowym poduszki powietrznej Takata może wytworzyć się zbyt wysokie ciśnienie wewnętrzne, co może skutkować pęknięciem generatora i uwolnieniem się części metalowych, powodujących zranienie użytkowników.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objęte są łącznie 673 pojazdy. Lista numerów VIN w załączniku.
Krajowy oddział BMW zadeklarował, że skontaktuje się z właścicielami samochodów objętych kampanią oraz poinformuje o konieczności wizyty w warsztacie w celu sprawdzenia i w razie potrzeby wymiany poduszki powietrznej kierowcy. Informacji związanych z kampanią serwisową można zasięgnąć u dealerów lub centrali BMW (tel.: 022 279 71 00).
Zainteresowani mogą także sami sprawdzić, czy ich auto nie widnieje na „czarnej liście” na stronie UOKiK.