BMW E39 528i prawie jak M5 - Trends Magazines

BMW E39 528i prawie jak M5

Michał, podobnie jak jego kolega Przemek, z którym przyjechał na spotkanie z redakcją BMW TRENDS, fascynuje sięBMW prawie od zawsze. Obaj cenią komfort i podobny kierunek modyfikacji ‒ German Style. Jeżdżą jednak innymi modelami. Przemek wybrał E46. Michał ‒ E39. Jakiś czas temu, niezadowolony z grafitowego E39 523i, zmienił je na mroczne E39 528i.

Samochód Michała przyjechał do Polski z Niemiec w 2001 roku. Część widocznych modyfikacji przeprowadził poprzedni właściciel „piątki”. Celem było jak najbardziej upodobnić ją do kultowego M5. Choć auto napędza jedynie 192-konny silnik 2,8 l, w którym do tej pory nie wprowadzano żadnych usprawnień, podobnie jak w całym zespole napędowym, pakiet zmian objął głównie nadwozie.

Stąd mnóstwo elementów przypisanych M-Power. Oprócz przedniego i tylnego zderzaka (z PDC) bez trudu zauważymy lusterka z tego samego zestawu, listwę na klapie bagażnika oraz na drzwiach. Ponieważ miało być groźnie i mrocznie, przyciemnione zostały wszystkie szyby, wymieniono nerki na czarne, by jak najlepiej komponowały się z odświeżonym oryginalnym lakierem Cosmosschwarz Metallic. Patrząc z tyłu na samochód Michała dostrzeżemy zwieńczające część wydechu z M5 dwie końcówki AC Schnitzera. Ta operacja wymagała podniesienia podłogi bagażnika, by umożliwić ich montaż po obu stronach.W tym celu wycięto komorę na koło zapasowe i zamontowane plastikowe wypełnienie na akumulator z M5 z obowiązkowym logo M-Power.

Ponieważ German Style wymaga niższego zawieszenia, zamontowano amortyzatory M-Technik z niebieskimi sprężynami H&R, a w komorze silnika rozpórkę przednich kielichów AC Schnitzer. Wszystko, by jak najlepiej wyeksponować 17-calowe felgi AC Schnitzer z oponami Unoroyal RainSport 2.

We wnętrzu auta, zgodnie z założeniami, jest ciemno. Czarna podsufitka dobrze współgra ze skórzanymi fotelami Sportsitze i nakładkami na pedały oraz podstopnicą AC Schnitzera. Do tego pokrywająca wewnętrzne listwy czarna karbonowa folia, która zastąpiła drewniane elementy, dobrze komponuje się z komputerem nawigacji i TV.

Niektórych może trochę zmylić gałka zmiana biegów M-Power. Widnieje na niej bowiem sześć przełożeń, choć w rzeczywistości silnik sprzęgnięty jest z oryginalną 5-stopniową skrzynią. W planach jest jeszcze zmiana kierownicy na M-Power i wymiana TV z nawigacją na większą 16:9 z nowszego E39.

E39 jest autem pięknym, dużym, wygodnym i, jak zapewnia jeżdżący nim na co dzień Michał, potrafi być oszczędne. Po wszystkich dokonanych modyfikacjach zwraca na siebie uwagę. I o to chodziło.

R

Fot. Mikołaj Urbański

BMW E39 528i 1997 r.

SILNIK/NAPĘD: M52 B28, 2,8 l, 192 KM,5-stopniowa oryginalna skrzynia biegów

NADWOZIE: zderzaki M-Power z przodu i tyłu (z PDC), lusterka i listwa na tylną klapę M-Power, przednie lampy Hella z wersji po liftingu z oryginalnymi ksenonami, ringami i LED-owymi markerami, tylne lampy Hella neonowe, czarne nerki poliftingowe, listwy boczne drzwi M-Power, przyciemnione wszystkie szyby, podwójne przednie szyby, część wydechu M5, dwa końcowe AC Schnitzer, lakier Cosmosschwarz Metallic

WNĘTRZE: czarna podsufitka i gałka zmiany biegów M-Power, fotele skórzane Sportsize, nakładki na pedały i podstopnice AC Schnitzer, komputer z nawigacją i TV, wewnętrzne listwy oklejone czarną karbonową folią (wcześniej drewniane), wypełnienie miejsca po kole zapasowym M-Power

ZAWIESZENIE: amortyzatory M-Technik i niebieskie sprężyny H&R, rozpórka przednich kielichów AC Schnitzer

KOŁA/OPONY: felgi AC Schnitzer z przodu 17 cali x 8,5 cala z oponami Uniroyal RainSport2 235/45, z tyłu 9,5 cala z oponami Uniroyal RainSport2 255/40

PLANY: zmiana kierownicy na M-Power i listew wewnętrznych z M-Pakietu, zmiana nawigacji z TV na nowszą większą 16:9

WŁAŚCICIEL: Michał

(BMW TRENDS 1/2014)

Podobne

Jakie BMW kupić do 20 tys zł?

Samochody, zarówno nowe jak i używane mocno zdrożały. W zapomnienie odeszły czasy, gdy za kilka tysięcy złotych można było kupić przyzwoite auto. Czy kwota 20 tysięcy wystarczy na zakup dobrego BMW? Sprawdźmy, jakie BMW kupić do 20 tys zł. Nie ma się co spodziewać, że za tę kwotę kupimy samochód młodszy niż 10 letni. Przypomnijmy,…