BMW E30 e-M3, czyli jak zaczynał RIMAC Automobili- CIEKAWOSTKI - Trends Magazines

BMW E30 e-M3, czyli jak zaczynał RIMAC Automobili- CIEKAWOSTKI

Firma Rimac Automobili została założona w 2009 r. w Sveta Nedelja, niedaleko Zagrzebia w Chorwacji. Gdy miał 19 lat, Mate Rimac zaczął przerabiać BMW E30, które było jego pierwszym autem i zarazem pierwszym samochodem testowym  Rimac.

„Posiadałem stare BMW E30 z 1984, którego używałem do wyścigów torowych i driftu. Podczas jednego z tych wyścigów silnik po prostu wybuchł. W tym momencie postanowiłem spróbować zbudować EV (pojazd elektryczny). Po około roku samochód był jezdny, ale nie byłem jeszcze zadowolony z rezultatu. Był ciężki, niezbyt mocny, a zasięg był bardzo ograniczony. Z tego powodu zacząłem gromadzić zespół ekspertów w celu opracowania własnych komponentów, ponieważ uważałem, że napęd elektryczny może dać znacznie więcej w porównaniu do tego, co jest dostępne na rynku. W tym czasie miałem już bardzo jasną wizję mojego ostatecznego celu. Dzisiaj ciężka praca sprawia, że ​​moje marzenie się spełnia ”

E30 Green Monster

Prototyp BMW E30 jest nazywany przez projektantów firmy „Zielonym Potworem”. Auto rozwija moc 442 kW (601 KM; 593 KM) i moment obrotowy 900 Nm (664 funtów), osiąga 100 km/h w 3,3 sekundy i ma prędkość maksymalną 280 km/h. E-M3 stał się oficjalnie najszybciej przyspieszającym pojazdem elektrycznym zgodnie z surowymi zasadami FIA. Rekordy ustanowione 17 kwietnia 2011 r .:

1/8 mili: 7,549 sek.
1/4 mili: 11,808 sek.
1/2 km: 13,714 sek. 
1 km: 2 2360 sek. 
1 mila: 35,347 sek. 

BMW przeszło w rękach Mate pięć poważnych modernizacji, za każdym razem robiło się szybsze, lżejsze i bardziej niezawodne. Prace nad samochodem były tak zaawansowane, że niewiele zostało z oryginalnego samochodu, dlatego Mate postanowił wykorzystać stworzone przez siebie portfolio i zbudować swój własny super samochód. Właśnie tak powstał Rimac Concept One, który posiada silniki o łącznej mocy 1224 KM i osiąga 100 km/h w 2,5 sekundy. To właśnie w takim samochodzie wypadek miał Richard Hammond podczas kręcenia The Grand Tour w Szwajcarii w 2017. 

 

Podobne

BMW M4 CS. Umiarkowanie ostre

Mniej jadowite i tańsze od flagowego M4 GTS, ale zauważalnie szybsze od M4 z pakietem Competition. Debiutujące w Szanghaju M4 CS wypełniło lukę w ofercie BMW. Przygotowano je z myślą o kierowcach oczekujących czegoś więcej... Limitowane wersje sportowych BMW zawsze cieszyły się wzięciem. Zaprezentowane w 2015 r. BMW M4 GTS wyprzedano w ciągu kilku tygodni.…

BMW 1961 700 RS- HISTORIA

W 1960 r. 700 Coupe było ulubionym bolidem legendy wyścigów Hansa Stucka. Stuck był znany jako „Król gór” ze względu na przedwojenne wyczyny w samochodach Auto Union GP za kierowcą. 700 miał również silnik z tyłu i Stuck startował w nim mistrzostwach Niemiec w hillclimb w  1960 roku. Sukces Stucka przekonał Alexa von Falkenhausen, szefa…