BMW E30 e-M3, czyli jak zaczynał RIMAC Automobili- CIEKAWOSTKI - Trends Magazines

BMW E30 e-M3, czyli jak zaczynał RIMAC Automobili- CIEKAWOSTKI

Firma Rimac Automobili została założona w 2009 r. w Sveta Nedelja, niedaleko Zagrzebia w Chorwacji. Gdy miał 19 lat, Mate Rimac zaczął przerabiać BMW E30, które było jego pierwszym autem i zarazem pierwszym samochodem testowym  Rimac.

„Posiadałem stare BMW E30 z 1984, którego używałem do wyścigów torowych i driftu. Podczas jednego z tych wyścigów silnik po prostu wybuchł. W tym momencie postanowiłem spróbować zbudować EV (pojazd elektryczny). Po około roku samochód był jezdny, ale nie byłem jeszcze zadowolony z rezultatu. Był ciężki, niezbyt mocny, a zasięg był bardzo ograniczony. Z tego powodu zacząłem gromadzić zespół ekspertów w celu opracowania własnych komponentów, ponieważ uważałem, że napęd elektryczny może dać znacznie więcej w porównaniu do tego, co jest dostępne na rynku. W tym czasie miałem już bardzo jasną wizję mojego ostatecznego celu. Dzisiaj ciężka praca sprawia, że ​​moje marzenie się spełnia ”

E30 Green Monster

Prototyp BMW E30 jest nazywany przez projektantów firmy „Zielonym Potworem”. Auto rozwija moc 442 kW (601 KM; 593 KM) i moment obrotowy 900 Nm (664 funtów), osiąga 100 km/h w 3,3 sekundy i ma prędkość maksymalną 280 km/h. E-M3 stał się oficjalnie najszybciej przyspieszającym pojazdem elektrycznym zgodnie z surowymi zasadami FIA. Rekordy ustanowione 17 kwietnia 2011 r .:

1/8 mili: 7,549 sek.
1/4 mili: 11,808 sek.
1/2 km: 13,714 sek. 
1 km: 2 2360 sek. 
1 mila: 35,347 sek. 

BMW przeszło w rękach Mate pięć poważnych modernizacji, za każdym razem robiło się szybsze, lżejsze i bardziej niezawodne. Prace nad samochodem były tak zaawansowane, że niewiele zostało z oryginalnego samochodu, dlatego Mate postanowił wykorzystać stworzone przez siebie portfolio i zbudować swój własny super samochód. Właśnie tak powstał Rimac Concept One, który posiada silniki o łącznej mocy 1224 KM i osiąga 100 km/h w 2,5 sekundy. To właśnie w takim samochodzie wypadek miał Richard Hammond podczas kręcenia The Grand Tour w Szwajcarii w 2017. 

 

Podobne

Koniec kultowego silnika LS7 V8

Kończy się pewna motoryzacyjna epoka w motoryzacji. Z produkcji zostaje wycofany kultowy już motor LS7 V8. Po śmierci jednostki V12 od BMW przyszedł czas na kres amerykańskiej legendy - LS7 V8. Wprowadzona w 2006 roku jednostka o pojemności 7 litrów pojawiła się po raz pierwszy w Corvette C6 Z06. Była to też jedna z niewielu…

BMW-Z4-E89-35is-widok z przod

Kupujemy używane BMW Z4 E89 – czy to dobra inwestycja?

Wiosna zbliża się wielkimi krokami. Doskonałą propozycją na cieplejsze dni jest roadster. Miłośnicy BMW mają w czym wybierać. Coraz ciekawszą propozycją staje się używane BMW Z4 E89. Jego ceny nie są jeszcze okazyjne, jednak o aucie może myśleć coraz więcej kierowców. Co nowego w "Zetce"? Model Z4 ma najlepsze cechy marki BMW – znane od lat i odpowiadające za pełne zespolenie…