BMW E30 Baur TC, nietypowy i rzadki kabriolet- HISTORIA - Trends Magazines
15 kwietnia 2021

BMW E30 Baur TC, nietypowy i rzadki kabriolet- HISTORIA

BMW_E30_Baur_TC

Paweł w swojej BMW_E30_Baur_TChistorii miał już kilkanaście „E30-tek”. Aktualny egzemplarz – E30 Baur TC  jest jego 13-tym i prawdopodobnie najbardziej nietypowym.

BMW_E30_Baur_TC

Po poprzednich 12 autach, postanowił spróbować czegoś nowego. Pojawiło się ogłoszenie o sprzedaży rzadkiego modelu przerobionego przez firmę Baur Karosserie. Rodzina Baurów posiadająca patent na konstrukcje otwieranych dachów, na mocy ścisłej współpracy z BMW projektowała i budowała auta w nadwoziu cabrio. Jako dodatkową możliwość obok tradycyjnego kabrioletu oferowano dach typu „targa” z tzw. roll-barem. Wbrew powszechnej opinii nietypowy mechanizm otwierania dachu nie jest „samoróbką” a ówcześnie oferowanym dodatkiem, na który można było zdecydować się w salonie. Taki model o oznaczeniu „TC2” udało się kupić Pawłowi.

BMW_E30_Baur_TC

Jest to jedna z tylko 481 sztuk dostępna w tej konfiguracji. Początkowo auto jednak odbiegało od oryginału – poprzedni właściciel założył m.in. zawieszenie od innego modelu. Dodatkowo wnętrze i samo nadwozie było w nienajlepszym stanie. Ciesząc się pierwszą jazdą swoim Baurem i wiatrem we włosach Paweł podjął decyzję o gruntownym remoncie.

BMW_E30_Baur_TC BMW_E30_Baur_TC

Pod koniec 2017 roku rozpoczął prace nad przywróceniem blasku E30. Początkowo remont miał obejmować tylko małe prace blacharskie, ale skończyło się na kompletnej odbudowie. Przy okazji właściciel auta zdecydował się zamienić oryginalny słaby motor M10B18 na mocniejszą i świeżo wyremontowaną jednostkę M20B25 wyjętą z jednego z poprzednich aut. Stopniowo przywracał każdy element nadwozia do stanu oryginalnego łącznie ze zgodnym z numerem VIN pojazdu kolorem Royalblau. Wyremontował zawieszenie i hamulce, zaś wypłowiałe od słońca wnętrze pofarbował na nowo. Chciał jednak pójść krok dalej i zdecydował się na kilka drobnych smaczków, jeszcze bardziej wyróżniających jego.

BMW_E30_Baur_TC BMW_E30_Baur_TC

Po bezowocnych poszukiwaniach odpowiednich felg do samochodu podjął decyzję o zbudowaniu customowych felg na bazie popularnych, fabrycznych Styling 13 tzw. „słoneczek”. Po stoczeniu obręczy i dołożeniu większych rantów oraz bębnów do nowopowstałego rotoru, poczciwe „stylingi” zmieniły swój rozmiar z 14” na 16” średnicy oraz odpowiednio 9 i 10,5” szerokości na przedniej i tylnej osi. W ten sposób uzyskano klasyczne i jednocześnie nowoczesne koła. Aby jeszcze podkreślić agresywny wygląd auta Paweł założył bardzo trudny do zdobycia przedni spoiler i tylną lotkę Happich firmy Vestatec. Teraz do pełnego kompletu brakuje tylko tylnej dokładki i nakładek na progi. Niestety, ich poszukiwania mogą się przedłużyć ze względu na dostępność na rynku. Wisienką na torcie jest pozornie tradycyjna M-Technic’owa kierownica, bowiem pochodzi ona z pierwszej E30 Pawła. Udało się ją odzyskać po paru latach dzięki uprzejmości nowego właściciela. Ze względu na brak czasu Paweł nie odwiedza zbyt wielu imprez samochodowych, ale tam gdzie się pojawi zdobywa nagrody i wyróżnienia. „Baur” już przyciąga gapiów, a jak zapowiada właściciel, to jeszcze nie koniec prac.

Piotr Błaszkiewicz

Fot. autor

BMW_E30_Baur_TC

BMW E30 325 Baur TC2, 1987 r.

SILNIK/NAPĘD: M20B25, R6, 171 KM, manualna skrzynia biegów, dyferencjał 3.65, wydech ze stali kwasoodpornej

NADWOZIE: dach przerobiony przez firmę Baur Karosserie na typ „targa”, kolor Royalblau, lampy przód yellow Hella, tył Startec, dokładka i lotka tylna z pakietu Happich,

FELGI: custom ze Styling 13, konwersja z 14” na 16”, 9” przód, 10,5” tył

ZAWIESZENIE: M-Technik

WNĘTRZE: niebieski skaj, fotele Sportsitze, kanapa tylna z podłokietnikiem, lusterko M-technik, OBC1, radio Bawaria C2

WŁAŚCICIEL: Paweł Świercz, Facebook „E30RoyalBaur”

PODZIĘKOWANIA:  „dla znajomych za chęci i czas spędzony przy budowie auta”

 

Podobne

BMW iX

Fabryki BMW generują coraz mniej CO2 – firma korzysta z wodnej energii!

Do produkcji swoich nowych modeli elektrycznych BMW iX* oraz BMW i4 w zakładach w Dingolfing i Monachium BMW Group wykorzystuje produkowaną regionalnie ekologiczną energię elektryczną pochodzącą z elektrowni wodnych.  Energia z wody Ekologiczna energia elektryczna potrzebna do produkcji BMW iX* oraz BMW i4 pochodzi z elektrowni wodnych Uppenborn-Isar położonych między Moosburgiem a Landshut oraz z elektrowni w Gersthofen i Rain na rzece Lech. Ilości…

BMW M3 G80 – przyłapane na NÜRBURGRINGU

https://www.youtube.com/watch?v=nkC70JNI81E -- Wygląda na to, że na północnej pętli Bawarczycy testują nowe BMW M3. Podobnie jak poprzednia generacja, teraz też M3 będzie 4-drzwiowym sedanem. Zapewne pod maską znajdziemy silnik z X3M i X4M, czyli 3-litrowe R6 o mocy oscylującej wokół 500 KM. Podobno do wyboru będzie wersja RWD albo xDrive. Klienci będą też decydować pomiędzy…