BMW E28 Touring? Nietypowy projekt z Polski - Trends Magazines

BMW E28 Touring? Nietypowy projekt z Polski

BMW E28 Touring od przodu

Mateusz miał już w swoim garażu „rekina” E28, ale czegoś mu brakowało i chciał stworzyć coś wyjątkowego. Ponieważ jest blacharzem, nie było dla niego problemu przerobić seryjnego sedana w auto o nadwoziu kombi. 

BMW E28 wychodziło seryjnie tylko w nadwoziu sedan. Producent podejmował stworzenie Touringa na bazie Serii 7 E23, ale nigdy w „piątce”. Niektórzy pasjonaci tworzyli takie auta na własną rękę, tak jak właśnie Mateusz. Jego auto robi furorę w sieci. 

Mateusz nie chciał budować Touringa od początku, bo jego pierwszym pomysłem był driftowóz, którego chciał zbudować na bazie kupionego za 1000-1500 zł E28. Kiedy wybór padł jednak na tworzenie kombi, buda została pocięta, przednie zawieszenie zostało zapożyczone z E36, a tylna klapa… z Mercedesa W123. Większość osób, które tworzą E28 Touring biorą części z VW Passata, ale zdaniem Mateusza, tył z W123 wygląda dużo bardziej agresywnie. 

Ciekawe jest również malowania auta. Mateusz zdecydował się na najciemniejsze odcienie koloru granatowego i bordowego. Na masce pojawił się efekt płomieni, których jednak nie widać na pierwszy rzut oka i trzeba się dobrze przyjrzeć, żeby je zobaczyć. 

Mateusz nie wyklucza budowy podobnej konstrukcji na zamówienie, ale na razie traktuje to zabawę i pokaz swoich blacharskich możliwości. Twierdzi, że za 30 tys. złotych byłby w stanie wykonać taki projekt na zamówienie.

Jak wygląda auto finalnie? Trzeba przyznać, że efekt końcowy jest świetny. Zresztą zobaczcie sami.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

1600 GT: Zapomniane coupé BMW

1600 GT jest jednym z najciekawszych modeli w historii niemieckiego koncernu. Nie tylko ze względu na atrakcyjną linię nadwozia oraz niewielką liczbę wyprodukowanych egzemplarzy. Wyjątkowe jest również to, jak piękne coupé znalazło się w ofercie BMW. Pod koniec 1961 roku BMW przedstawiło model 1500. W kolejnych latach został wyposażony w mocniejsze wersje silnikowe. Był to…

BMW E10 1802 w trakcie jazdy

Prawie trafiło na złom – dziś jest dumą właściciela. Historia BMW 1802

– Obejrzałem auto i dotarło do mnie, co zrobiłem. Niewiele brakowało, bym je odsprzedał koledze, a on by je pewnie zezłomował... – tak zaczął swoją opowieść Jakub Boryczko, właściciel wyjątkowego BMW E10. BMW 1802 z 1973 roku Serce Jakuba zabiło mocniej, kiedy wśród dziesiątek samochodów w komisie niedaleko Krakowa zauważył BMW 1802 z 1973 roku. Wyglądem przypominało model 2002, tylko silnik miało…