BMW E28 Touring? Nietypowy projekt z Polski - Trends Magazines

BMW E28 Touring? Nietypowy projekt z Polski

BMW E28 Touring od przodu

Mateusz miał już w swoim garażu „rekina” E28, ale czegoś mu brakowało i chciał stworzyć coś wyjątkowego. Ponieważ jest blacharzem, nie było dla niego problemu przerobić seryjnego sedana w auto o nadwoziu kombi. 

BMW E28 wychodziło seryjnie tylko w nadwoziu sedan. Producent podejmował stworzenie Touringa na bazie Serii 7 E23, ale nigdy w „piątce”. Niektórzy pasjonaci tworzyli takie auta na własną rękę, tak jak właśnie Mateusz. Jego auto robi furorę w sieci. 

Mateusz nie chciał budować Touringa od początku, bo jego pierwszym pomysłem był driftowóz, którego chciał zbudować na bazie kupionego za 1000-1500 zł E28. Kiedy wybór padł jednak na tworzenie kombi, buda została pocięta, przednie zawieszenie zostało zapożyczone z E36, a tylna klapa… z Mercedesa W123. Większość osób, które tworzą E28 Touring biorą części z VW Passata, ale zdaniem Mateusza, tył z W123 wygląda dużo bardziej agresywnie. 

Ciekawe jest również malowania auta. Mateusz zdecydował się na najciemniejsze odcienie koloru granatowego i bordowego. Na masce pojawił się efekt płomieni, których jednak nie widać na pierwszy rzut oka i trzeba się dobrze przyjrzeć, żeby je zobaczyć. 

Mateusz nie wyklucza budowy podobnej konstrukcji na zamówienie, ale na razie traktuje to zabawę i pokaz swoich blacharskich możliwości. Twierdzi, że za 30 tys. złotych byłby w stanie wykonać taki projekt na zamówienie.

Jak wygląda auto finalnie? Trzeba przyznać, że efekt końcowy jest świetny. Zresztą zobaczcie sami.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Skazane na porażkę BMW X4 F26 28i xDrive?

X4 świetnie jeździ, przyciąga spojrzenia i celuje w rynkową niszę. Sprawdzamy, czy mniejszy brat BMW X6 zasługuje na zainteresowanie. Bezkompromisowość. Tylko w taki sposób można scharakteryzować pomysł BMW na zaistnienie w segmencie pseudoterenówek. Od 1999 roku, czyli momentu wprowadzenia na rynek X5, bawarski koncern unika skrótu SUV. Według oficjalnej nomenklatury X5, X3 oraz X1 to…

25 lat Audi RS Avant – HISTORIA

Historia legendy Audi RS 4 Avant, jak żaden inny samochód, jest doskonałym połączeniem najwyższych osiągów i możliwości codziennego użytkowania. Jego korzenie sięgają roku 1994, kiedy to na drogach pojawił się jego legendarny przodek – Audi RS 2 Avant. 1994 – Audi RS 2 Avant: mocny trendsetter W roku 1994 cztery pierścienie wyznaczyły modelem RS 2…