BMW E28 Touring? Nietypowy projekt z Polski - Trends Magazines

BMW E28 Touring? Nietypowy projekt z Polski

BMW E28 Touring od przodu

Mateusz miał już w swoim garażu „rekina” E28, ale czegoś mu brakowało i chciał stworzyć coś wyjątkowego. Ponieważ jest blacharzem, nie było dla niego problemu przerobić seryjnego sedana w auto o nadwoziu kombi. 

BMW E28 wychodziło seryjnie tylko w nadwoziu sedan. Producent podejmował stworzenie Touringa na bazie Serii 7 E23, ale nigdy w „piątce”. Niektórzy pasjonaci tworzyli takie auta na własną rękę, tak jak właśnie Mateusz. Jego auto robi furorę w sieci. 

Mateusz nie chciał budować Touringa od początku, bo jego pierwszym pomysłem był driftowóz, którego chciał zbudować na bazie kupionego za 1000-1500 zł E28. Kiedy wybór padł jednak na tworzenie kombi, buda została pocięta, przednie zawieszenie zostało zapożyczone z E36, a tylna klapa… z Mercedesa W123. Większość osób, które tworzą E28 Touring biorą części z VW Passata, ale zdaniem Mateusza, tył z W123 wygląda dużo bardziej agresywnie. 

Ciekawe jest również malowania auta. Mateusz zdecydował się na najciemniejsze odcienie koloru granatowego i bordowego. Na masce pojawił się efekt płomieni, których jednak nie widać na pierwszy rzut oka i trzeba się dobrze przyjrzeć, żeby je zobaczyć. 

Mateusz nie wyklucza budowy podobnej konstrukcji na zamówienie, ale na razie traktuje to zabawę i pokaz swoich blacharskich możliwości. Twierdzi, że za 30 tys. złotych byłby w stanie wykonać taki projekt na zamówienie.

Jak wygląda auto finalnie? Trzeba przyznać, że efekt końcowy jest świetny. Zresztą zobaczcie sami.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

BMW E12 530 MLE. Pierwsza „eMka” w historii

Zapomniany na lata model 530 MLE jest właśnie przywracany do dawnej świetności. To wyjątkowo cenne auto, gdyż od niego sięgają korzenie seryjnie produkowanych BMW M. Za pierwszy seryjnie produkowany samochód, który wyszedł spod ręki inżynierów BMW Motorsport uchodzi kultowy supersamochód M1 (1978 – 1981). Nie każdy wie, że kilkanaście miesięcy wcześniej ruszyła produkcja BMW 530…

Dwie BMW_ALPINA_D3_S kombi i sedan

Alpina D3 S zaprzecza powszechnym opiniom o dieslu

Najnowszy model Alpiny D3 S jest mocniejszym, szybszym i lepiej wykonanym krewnym BMW M340d xDrive. Zaprzecza przy tym opiniom, że diesel nie jest w stanie budzić emocji. Pojawienie się nowego modelu Alpiny zawsze budzi duże emocje. Firma nie jest bowiem tunerem BMW, tylko niezależnie działającą marką, która sygnuje samochody własnymi numerami VIN i modyfikuje je…