BMW CE2 Concept - Trends Magazines

BMW CE2 Concept

BMW jest obecnie jednym z największych na świecie producentów motocykli. Dzięki sukcesowi swoich turystycznych modeli, firma z doświadczonego, ale raczej niszowego producenta, stała się realnym konkurentem dla dominujących światowe rynki Japończyków.

W niemieckiej ofercie brakuje jednak małych, lekkich i tanich jednośladów odpowiednich dla młodszych i mniej doświadczonych kierowców. Niedługo może się to jednak zmienić – postępująca elektryfikacja sprawia, że firma nieco chętniej zapuszcza się we wcześniej niezbadane dla niej rejony.

Jedną z przymiarek do produkcji mniejszych jednośladów może być koncepcyjny projekt CE2. Jednoślad rozmiarami przypomina szalenie popularną obecnie Hondę Grom, a nieco starszym czytelnikom może kojarzyć się z pojazdami takimi jak nasza motorynka. Jego sercem jest elektryczny silnik o mocy około 15KM pozwalający rozpędzić się do około 90km/h. Jak na pojazd elektryczny masa CE2 stoi na bardzo przyzwoitym poziomie i wynosi około 120kg.
W świetle prawa, pojazdem można jeździć posiadając prawo jazdy kategorii A1.

BMW twierdzi, że tworząc pojazd nie koniecznie myślało o nazywaniu go motocyklem. Ogólny koncept ma być połączeniem cech motocykla, skutera oraz rowerów BMX.

Chyba najbardziej interesującym elementem stylistycznym projektu jest zastąpienie podnóżków deskorolką. Pomysł w takim samym stopniu ciekawy jak i beznadziejny z użytkowego punktu widzenia. Po pierwsze jakoś nie ufałbym takiemu rozwiązaniu w kwestii trwałości (jeżdżąc na małym motocyklu dosyć często stajemy na podnóżkach omijając przeszkody), a po drugie – po co komu deska skoro ma już mały skuter?

Maciek Kalkosiński

Podobne

BMW 507 za 20 tys? Przyjrzyj się dokładnie

Roadstery BMW od zawsze wywoływały szybsze bicie serca, a te starsze mają już status kultowego i ich ceny wywołują nie tylko szybsze bicie serca, ale też zawrót głowy. Model 507 jest już klasykiem i trzeba za niego zapłacić sześciocyfrowe kwoty. Jednak ten egzemplarz jest w bardzo korzystnej cenie, ale wydaje się być z nim coś…

Używane BMW Z4 E85 (2002-2008). Roadster z potencjałem na youngtimera

Radość z jazdy. Teoretycznie zapewnia ją każde BMW. By doświadczyć jej w pełni, trzeba przejechać się bawarskim roadsterem. Wbrew pozorom nie jest to przyjemność zarezerwowana dla najbogatszych. Używane BMW Z4 E85 można kupić za niecałe 30 tysięcy złotych, chociaż na naprawdę dobry egzemplarz trzeba przygotować przynajmniej 40-50 tys. zł. To wciąż niewiele, biorąc pod uwagę…