Cena tego BMW 850i E31 jest astronomiczna. Wygląda jak auto "Nikosia" - Trends Magazines

Cena tego BMW 850i E31 jest astronomiczna. Wygląda jak auto „Nikosia”

Można powiedzieć, że tanio już było, a obecne ceny klasycznych i kultowych BMW zwalają z nóg. Przykładem jest to czerwone BMW 850i E31 z manualem i pakietem Pandem Wide Body. Cena auta jest szokująca.

Uważni fani BMW mogą kojarzyć czerwone BMW Serii 8 z polskim półświatkiem, bowiem w latach 90-00 takim autem jeździł polski mafiozo – Nikodem „Nikoś” Skotarczak. Prezentowany egzemplarz jest do niego bardzo podobny, choć pakiet „wide body” jest nieco inny. W aucie „Nikosia” mieliśmy do czynienia z pakietem Koenig Special, a tutaj właściciel – Steve zdecydował się na zestaw amerykańskiej firmy Pandem. 

BMW E31 Koenig-Specials KS8 Sułtana Brunei- CIEKAWOSTKI

Ile kosztuje BMW 850i E31 V12 z manualną skrzynią?

Wystawiony na sprzedaż samochód pochodzi z 1992 roku. Pod maską pracuje topowa odmiana, czyli potężne V12 o mocy 300 KM. Dodatkowym smaczkiem jest tutaj manualna skrzynia biegów i taka była od nowości. Właściciel mocno doinwestował czerwone 850i i to nie tylko w kwestii wyglądu. 

Jak czytamy w ogłoszeniu, odnowiono wiele podzespołów i mnóstwo części zostało wymienionych na nowe. W silniku wymieniono m.in. rozdzielacze, sondy lambda, wszystkie wtryskiwacze, wiązkę przewodów oraz cewkę zapłonowa. Wyczyszczono także układ paliwowy wraz ze zbiornikiem, zainstalowano nowe pompy i filtry. Ciekawostką jest nowe sprzęgło, które nie jest już produkowane, dlatego właściciel sprowadził je z Niemiec i pochodzi z modelu CSi. 

Wiele zmian zaszło także w zawieszeniu. Steve najpierw chciał założyć zawieszenie typu air ride, aby maksymalnie obniżyć auto. Po namyśle jednak stwierdził, że to zepsuje komfort jazdy, a przecież „ósemka” to auto typu GT, więc musi być wygodne. Dlatego zwrócił się do producenta zawieszeń, aby skonstruował takie na zamówienie. Przy okazji kupił już komplet do air ride’a i dorzuca go do kompletu.

Oprócz tego, auto ma kompletny body kit od Pandema, nowe felgi, układ wydechowy, a także zmodyfikowaną skrzynię biegów (wydłużone przełożenia). Właściciel twierdzi, że jego wkład w BMW 850i to 120 tys. dolarów. Kwota za jaką wystawione jest czerwone BMW z pakietem Pandem to 110 tys. dolarów, czyli ponad 460 tys. złotych.  

To astronomiczna kwota, nawet jak za tak doinwestowany egzemplarz. W Polsce najdroższe egzemplarze kosztują ponad 200 tys. złotych i to za wersję 840i. Czy znajdą się chętni na ten samochód? Podyskutujmy o tym na forum BMW Klub Polska.

Niesamowite BMW 850i AC Schnitzer

3 komentarze

  1. Witam takie masz zamiłowanie że musiałeś się pomylić w artykule ha ha , wkład w BMW 120 tys a wystawione za 110 tys gdzie tu zarobek .🤣🤣

  2. Zrobił ulepa ze szpachli i włókna i to ma być hitem?? Oszpecona karoseria i teraz szukać frajera co to kupi. Żenada. Klocki LEGO se kup a nie tykaj się aut które są już ładne same w sobie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

BMW 7 G70 przód

Oficjalna premiera BMW Serii 7

Na rynku debiutuje właśnie siódma generacja flagowego modelu bawarskiej marki. Auto wygląda bardzo nowocześnie, wręcz futurystycznie. Ale do tego BMW już zdążyło nas przyzwyczaić. Przyjrzyjmy się bliżej nowemu BMW 7 G70.  Pamiętacie "siódemkę" zaprojektowaną przez Chrisa Bangle'a? Generacja E65 pojawiła się w 2001 roku i wywołała oburzenie, bowiem stylistycznie było to zupełnie coś nowego, nie…

BMW_N53_HPI_Twin_Turbo

Nowoczesny i problematyczny silnik BMW N53 – TECHNIKA

Oferowana od 2007 roku jednostka N53, czyli ostatnie pozbawione doładowania R6 BMW, ma czystsze spaliny i potrafi być oszczędna, jednak zdarzają się jej trudne do usunięcia awarie. Ostatnim klasycznym sześciocylindrowcem BMW był silnik N52 – wolnossący i z pośrednim wtryskiem paliwa. Spełnienie kolejnych norm emisji spalin, a także walka o niższe zużycie paliwa wymusiło użycie wtrysku bezpośredniego. W 2007 roku BMW…