Ofertę BMW uzupełniła seria 8 Gran Coupé – dynamicznie stylizowany sedan, w którym spróbowano połączyć sport z luksusem.
Przez lata BMW do mistrzostwa doprowadziło opakowywanie sprawdzonych wcześniej komponentów mechanicznych nowymi karoseriami. Efektem są kolejne modele, które wypełniają nawet drobne nisze w ofercie.
Najnowszą propozycją koncernu jest ósemka w wersji Gran Coupé, czyli podszyta sportem pochodna serii 7. To nie pomyłka. BMW dołożyło starań, by pod efektownie zaprojektowanym nadwoziem w prawdziwie luksusowych warunkach mogły podróżować cztery dorosłe osoby. Każdej oddano do dyspozycji nie tylko dużą przestrzeń, ale również obszerne fotele. Kanapa, która w pierwszej chwili sprawia wrażenie dwuosobowej, ma środkowe miejsce do siedzenia, choć BMW z góry zaznacza, że nadaje się na krótkie trasy.
Rozstaw osi został zwiększony aż o 201 mm względem serii 8 Coupé. Za sprawą odpowiednio dobranych proporcji nadwozia dodatkowy fragment blachy nie rzuca się w oczy. Jak wspomnieliśmy, nowość jest sedanem, czy jak kto woli czterodrzwiowym „coupé” w pełnym tego słowa znaczeniu – pokrywa bagażnika nie unosi się wraz z szybą, więc otwór załadunkowy jest niewielki. Podobnie jak sam kufer, który mieści 440 l. Na trzy torby golfowe jednak wystarczy, a gdy potrzeba więcej przestrzeni, zawsze można złożyć oparcie kanapy (dzielonego w stosunku 40:20:40).
BMW podkreśla, że seria 8 GC wywodzi się bezpośrednio z dwudrzwiowego samochodu – była rozwijana równolegle z serią 8 Coupé czy wyczynowym M8 GTE. Efektem jest luksusowa limuzyna ze sztywnym nadwoziem, nisko położonym środkiem ciężkości i bliskim perfekcji wyważeniu. Aby utrzymać w ryzach ciężar, wiele elementów wykonano z aluminium, magnezu czy tworzywem wzmocnionym włóknem węglowym (CFRP).
Sprzedaż auta rozpocznie się we wrześniu. Początkowo do wyboru będą wersje 840i xDrive (3.0 R6, 340 KM), M850i xDrive (4.4 V8, 530 KM) i diesel 840d xDrive (3.0 R6, 320 KM). Napęd jedynie na tylną oś na razie będzie dostępny w wersji 840i. Standardem w odmianach M850i oraz M840i będzie sportowy mechanizm różnicowy M, który ma elektronicznie regulowaną siłę spięcia.
Masa ciekawych elementów będzie dostępna za dopłatą – w tym panoramiczny dach o powierzchni ok. 1,5 m2, zawieszenie z funkcją aktywnej stabilizacji przechyłów bocznych czy światła laserowe o zasięgu 600 m.