BMW 650i Gran Coupe po tuningu. Mocne, szybkie i bezpieczne

BMW 650i od Fostla. Mocne, szybkie i bezpieczne

BMW 6 Gran Coupe
BMW 6 Gran Coupe
fot. Fostla

Napęd xDrive stale zyskuje na popularności. Od możliwości zamaszystego zarzucania tylną osią kierowcy zaczynają wyżej cenić stabilność w każdych warunkach i efektywne przenoszenie mocy na asfalt. Nieprzypadkowo więc Fostla zaprezentowała w zimowej, alpejskiej scenerii zmodyfikowane BMW 650i xDrive Gran Coupé.

BMW 6 Gran Coupe
fot. Fostla

Obecność napędu na cztery koła jest jak najbardziej uzasadniona. Podwójnie doładowane 4.4 V8 otrzymało zmodyfikowany układ wydechowy. Firma ASG-Sound połączyła w nim elementy z M6 z częściami przygotowanymi przez Supersprinta. Po wystrojeniu elektroniki silnika uzyskano 570 KM i 785 Nm. Przy takich parametrach i napędzie wyłącznie na tylną oś problemy trakcyjne byłyby murowane nawet przy prędkościach autostradowych.

Nie poprzestano na modyfikacjach jednostki napędowej. Do karoserii 650i przytwierdzono efektowny body-kit PD6xx firmy Prior-Design. Całość oklejono matową folią w ciekawym odcieniu metalicznej szarości. Klosze świateł zostały lekko przyciemnione, a atrapę chłodnicy wzięto z M6.

Tuningowe sprężyny od Eibacha zmniejszyły prześwit przedniej osi o 25 mm, a tylnej o 20 mm. Seryjne nie pozostały też koła. Fostla postawiła na akcesoryjne, 20-calowe obręcze z ogumieniem w rozmiarach 245/30 i 295/30. Całość prac pochłonęła 40 tysięcy euro. Fostla z dumą podkreśla, że 650i jest najważniejszym z tegorocznych projektów firmy. I trzeba przyznać, że robi ogromne wrażenie.

Podobne

BMW 320i Cabrio. Słaby silnik, groźny wygląd

Fachowcy z firmy Z-Performance wzięli na warsztat BMW 320i Cabrio. Mimo że nie grzeszy ono mocą, wyglądem mogłoby postraszyć niejedno M3. Zresztą poszerzone błotniki od Prior-Design, 400-milimetrowe tarcze z ośmiotłoczkowymi zaciskami, garb na masce czy cztery rury wydechowe stanowią tak skuteczny kamuflaż, że wiele osób będzie skłonnych uwierzyć, że ma do czynienia z flagową wersją…