Wnętrze tego BMW 635 wygląda jak XIX-wieczny gabinet, a nie kabina sportowego samochodu. Specjaliści z Carlex Design jednak wiedzą, co robią i za każdym razem tworzą unikatowe dzieła. Koszt tej przeróbki może przyprawić o zawrót głowy.
Za każdym razem, gdy Carlex Design prezentuje swoje projekty, od razu wiadomo, że będzie to dzieło sztuki. Niezależnie od tego, czy samochodem jest nowoczesny SUV, rodzinny VAN, czy klasyczne coupe – jak w przypadku tego BMW 635.
BMW 635 od Carlex Design to skórzany gabinet
Oczywiście pierwsze skrzypce gra tutaj wnętrze samochodu, ale popatrzmy przez chwilę na zmiany zewnętrzne. BMW 635 wyprodukowano w 1986 roku i całkowicie odrestaurowano. Kompleksową odnowę przeszła karoseria, jak i również całe podwozie i silnik. Warto zwrócić uwagę na felgi, które są tutaj skręcane z trzech części. Wykonano je z połączenia aluminium i stali nierdzewnej, wzorem przypominają klasyczną Alpinę. Aby dopełnić efektu, BMW zostało mocno obniżone, dzięki zastosowaniu gwintowanego zawieszenia PK.
Wnętrze BMW przerobionego przez Carlex Design to połączenie skóry i alcantary, choć tego pierwszego materiału jest zdecydowanie najwięcej. Skórą zostały obszyte praktycznie wszystkie elementy wnętrza, włącznie z zegarami. Lista elementów objętych zmianami jest naprawdę pokaźna. Carlex wymienił je szczegółowo:
- deska rozdzielcza wykonana z ręcznie patynowanej skóry naturalnej oraz Alcantary
- tarcze zegarów wykonane z ręcznie patynowanej skóry naturalnej
- tunel centralny wraz z gałką zmiany biegów i rączką hamulca ręcznego wykonany z ręcznie patynowanej skóry naturalnej oraz Alcantary
- boczki drzwi oraz boczki tylne z dodatkowymi nadbudowami dla systemu audio wykonane z połączenia ręcznie patynowanej skóry oraz Alcantary
- zaprojektowane od nowa fotele przednie oraz tylne wykończone w ręcznie patynowanej skórze naturalnej oraz Alcantarze
- podsufitka, słupki oraz daszki przeciwsłoneczne wykonane z Alcantary
- kierownica, poduszka, kolumna kierownicy wykonana z ręcznie patynowanej skóry naturalnej
- wykładzina podłogowa z palety Porsche
- komplet dywaników wykonany z patynowanej skóry naturalnej oraz Alcantary
- pełna modyfikacja bagażnika, wykonana z połączenia dywanu, patynowanej skóry naturalnej oraz Alcantary
- nowy komplet kluczy wykonany ze stali, aluminium i patynowanej skóry naturalnej
BMW 635CSI Gemballa, które armia USA znalazła u pewnego dyktatora
Koszt tej zwariowanej przeróbki to astronomiczne 130 tysięcy euro. Z drugiej strony, w klasyczne BMW Serii 6 został włożony ogrom prac (ponad 1200 roboczogodzin) i zaangażowanych było zapewne wiele osób. Czy to duża kwota, czy nie – oceńcie sami.
Carlex Design zapowiada, że BMW 635 nie jest ich ostatnim słowem jeśli chodzi o klasyczne auta z Monachium. Czekamy więc na kolejne projekty z polskiego studia.
Wolałbym w tych pieniądzach kupić M6 w oryginale – lepsza inwestycja niż jakieś wymyślne tuningi