BMW 320d GT to był dobry wybór - Trends Magazines

BMW 320d GT to był dobry wybór

BMW-320d-GT

Tak jak rozczarowała mnie „piątka” GT, tak oczarowała od razu „trójka” 320d GT. Po prostu są samochody, do których się wsiada i od razu czuje się jak w domu. Szkoda, że już nie będą produkowane.

BMW-320d-GT

Myślałem, że moje wrażenia z jazdy BMW 320 GT będą podobne do tych, które miałem z jej większej odmiany – „piątki”. Nic podobnego. Już sam wygląd nadwozia tej „trójki” sprawia, że człowiek uśmiecha się o siebie. Ma wszystko to, czego oczekujemy od bawarskiej marki – elegancję, dyskretny urok i drapieżność. Dobrze, że stylista 3GT nawiązuje do innych koncernowych modeli, bo choć przybywa ich w ekspresowym tempie, trudno z daleka nie odróżnić BMW od innych marek.

BMW-320d-GT

Nasza większa „trójka” w metalicznym kolorze o dźwięcznej nazwie pustynia Kalahari i w zestawieniu z 19-calowymi lekkimi kołami to obraz harmonii i porządku. Nie sposób przejść, a także przejechać obok niej obojętnie. I jeszcze to satynowe aluminium wykończenia niektórych zewnętrznych elementów. Nic dodać, nic ująć.

BMW-320d-GT

Najważniejsze jednak dla każdego podróżującego ‒ za kierownicą czy w roli pasażera ‒ jest wnętrze auta. Tutaj miła niespodzianka. Wsiadanie i wysiadanie nawet dla wysokich osób nie sprawia żadnego problemu. W „trójce” GT zarówno prowadzący, jak i jego goście mają bardzo dużo miejsca.

BMW-320d-GT

Nie zmęczy ich nawet 1000-kilometrowa podróż, a ich bagaż bez względu na liczbę toreb ich i wielkość spokojnie zmieści się z tyłu. Nie będzie też żadnego problemu z jego załadunkiem. System nagłośnienia wyeliminuje szum powietrza i kół, pozwoli za to rozkoszować się ulubioną muzyką. Testowany przez nas model miał z przodu regulowane elektrycznie i podgrzewane sportowe fotele. Ich łączny koszt to 8.820 zł.

BMW-320d-GT

Rezygnując z podgrzewania i regulacji, za którymi nie przepadam, można zaoszczędzić ponad 6.400 zł. Nie warto natomiast rezygnować ze szklanego panoramicznego dachu, szczególnie gdy na tylnej kanapie będziemy wozić dzieci lub ich dziadków. Patrzenie w gwiazdy jeszcze nikomu nie zaszkodziło. Wygląd i komfort mamy już za sobą. Co z napędem?

BMW-320d-GT

320d GT, jak wskazuje nazwa, porusza się dzięki silnikowi Diesla, w tym wypadku o pojemności 1995 ccm i mocy 184 KM. I to w zupełności wystarcza. GT nie ma przecież ambicji wyścigowych, a jest autem bardziej rodzinnym, czyli praktycznym.

BMW-320d-GT

Automatyczna sportowa skrzynia biegów, znana z innych modeli BMW, bardzo dobrze współpracuje z napędzającym auto silnikiem. I tutaj, w przeciwieństwie do klasycznej „trójki”, warto korzystać z eco-drivingu. Wówczas możemy pokusić się o osiągnięcie katalogowego poziomu spalania 5 l/100 km.

Wyjściowa cena 320d GT to 163.300 zł. Z wyposażeniem, które mieliśmy w naszej testówce, doszła do 260.496 zł. Jak już wspominałem przy fotelach, z konfiguracji można trochę urwać, można dorzucić. Jedno jest faktem: „trójka” GT to, przynajmniej dla mnie, udany model, nad wyborem którego warto się zastanowić. Z pewnością po zakupie nie znudzi się tak szybko, a z dorastającymi pociechami pozwoli dłużej zachować młodość, przynajmniej duszy.

Ryszard Turski

Fot. Mikołaj Urbański

BMW-320d-GT

BMW 320d Gran Turismo

SILNIK/NAPĘD: 1995 ccm, 184 KM, automatyczna, sportowa skrzynia biegów

SPALANIE: średnie(teoretyczne): 4,9 l/100 km,

w trakcie testu (średnie): 5,5 l/100 km

CENA:

Wersja bazowa: 163.300 zł

Wersja testowana: 260.496 zł

(BMW TRENDS 6/2013)

Podobne

BENTLEY vs pandemia: sprzedaż wzrosła w 2020 roku o 2%

Bentley odnotował najwyższy poziom sprzedaży w swojej 101-letniej historii. Co stoi za sukcesem firmy?  Wzrosty na największych rynkach i w Polsce W ubiegłym roku Bentley cieszył się największą popularnością u amerykańskich klientów, którzy zamówili 3 035 samochodów, co przekłada się na 4% wzrostu w skali rocznej (2019 r: 2913 egz.). Najbardziej imponujący wzrost, bo aż 48-procentowy, marka…

Ferrari 250 GTO RHD

Oto historia Ferrari 250 GTO, które gniło w polu…

250 GTO to dziś jedno z najbardziej wyjątkowych Ferrari wszech czasów. Obecnie ich ceny liczone są w dziesiątkach milionów dolarów, ale nie zawsze tak było. Oto historia niebieskiego egzemplarza 3589GT wyprodukowanego 20 kwietnia 1962 roku w Maranello.  Lata 60. Podwozie Ferrari 250 GTO zostało zbudowane w 1962 roku i miało udaną karierę wyścigową. Do listopada 1962…