BMW 3 w wersji long - Made in China - Trends Magazines

BMW 3 w wersji long – Made in China

BMW 330 Li Made in China long

W zeszłym roku BMW zaprezentowało zupełnie nową serię 3 na całym świecie, ale jest jeden kraj, gdzie sportowy sedan występuje w dwóch wersjach – Chiny. Na tamtejszym rynku możemy kupić zwykłego sedana oraz przedłużony model BMW 3 Li. W standardowej formie trójka jest większa niż seria 5 (E39) i niewiele mniejsza niż seria 5 (E60), ale wersja o długim rozstawie podnosi poprzeczkę jeszcze wyżej.

Nowe BMW serii 3 LWB skupia się na przestronnej kabinie dla pasażerów z tyłu. Podczas gdy seria 3, którą można kupić w Europie i Stanach Zjednoczonych ma 4,71 metra długości, to odmiana Li ma całkowitą długość 4,83 metra. Oznacza to, że jest o 12 centymetrów dłuższa i większość tego dystansu – 11 cm – jest przeznaczona na przedłużenie rozstawu osi, który ma 2,96 metra i zapewnia pasażerom siedzącym z tyłu większą przestrzeń na nogi. Decyzja o wprowadzeniu najnowszej wersji long w 2019 podyktowana była bardzo dobrymi wynikami sprzedaży długiej trójki w 2018 – 130 000 sztuk w samych Chinach.

BMW 330 Li Made in China long

Silniki i ceny

BMW serii 3 Li występuje w wersjach 320 Li (156 KM), 325 Li (184 KM), 325Li xDrive (184 KM) oraz 330Li xDrive (258 KM). Wszystkie wersje mają pod maską turbodoładowany 4-cylindrowy silnik benzynowy. Dodatkowo istnieje możliwość wybrania odmiany M Sport. Ceny zaczynają się od 318.900 yuanów (ok. 40.000 Euro) za model 320 Li. Najdroższa odmiana 330 Li xDrive to wydatek minimum 409.900 yuanów (ok. 50.000 Euro).

BMW 330 Li Made in China long

Made in China

Lokalna spółka joint venture BMW Brilliance montuje odmianę Li w Chinach. W ofercie występuje również większe BMW serii 5 Li z przedłużonym rozstawem osi, które zostało wprowadzone na rynek kilka lat temu. Dłuższa seria 3 będzie konkurować z innymi modelami LWB tylko w Chinach od marek premium, w tym z Audi A4 L, Jaguarem XE L i Mercedesem klasy C w wersji L.

BMW 330 Li Made in China long

źródło motor1.com, BMW

Podobne

BMW E30 e-M3, czyli jak zaczynał RIMAC Automobili- CIEKAWOSTKI

Firma Rimac Automobili została założona w 2009 r. w Sveta Nedelja, niedaleko Zagrzebia w Chorwacji. Gdy miał 19 lat, Mate Rimac zaczął przerabiać BMW E30, które było jego pierwszym autem i zarazem pierwszym samochodem testowym  Rimac. „Posiadałem stare BMW E30 z 1984, którego używałem do wyścigów torowych i driftu. Podczas jednego z tych wyścigów silnik…

Kupujemy używane BMW F10 M5 (2011-2017). Ceny, zalety, wady i typowe usterki (cz. 5/5)

M GmbH długo broniło się przed turbodoładowanymi silnikami. Nieprzypadkowo. Obecność turbo oznacza mniej liniową reakcję na gaz i gwałtowne oddawanie momentu obrotowego, co utrudnia kontrolę samochodu podczas jazdy na granicy przyczepności. Rynek żąda jednak motorów, które kipią siłą już przy 1500 obr./min, a w cyklu homologacyjnym emitują niewiele dwutlenku węgla, od którego w wielu krajach…