W zeszłym roku BMW zaprezentowało zupełnie nową serię 3 na całym świecie, ale jest jeden kraj, gdzie sportowy sedan występuje w dwóch wersjach – Chiny. Na tamtejszym rynku możemy kupić zwykłego sedana oraz przedłużony model BMW 3 Li. W standardowej formie trójka jest większa niż seria 5 (E39) i niewiele mniejsza niż seria 5 (E60), ale wersja o długim rozstawie podnosi poprzeczkę jeszcze wyżej.
Nowe BMW serii 3 LWB skupia się na przestronnej kabinie dla pasażerów z tyłu. Podczas gdy seria 3, którą można kupić w Europie i Stanach Zjednoczonych ma 4,71 metra długości, to odmiana Li ma całkowitą długość 4,83 metra. Oznacza to, że jest o 12 centymetrów dłuższa i większość tego dystansu – 11 cm – jest przeznaczona na przedłużenie rozstawu osi, który ma 2,96 metra i zapewnia pasażerom siedzącym z tyłu większą przestrzeń na nogi. Decyzja o wprowadzeniu najnowszej wersji long w 2019 podyktowana była bardzo dobrymi wynikami sprzedaży długiej trójki w 2018 – 130 000 sztuk w samych Chinach.
Silniki i ceny
BMW serii 3 Li występuje w wersjach 320 Li (156 KM), 325 Li (184 KM), 325Li xDrive (184 KM) oraz 330Li xDrive (258 KM). Wszystkie wersje mają pod maską turbodoładowany 4-cylindrowy silnik benzynowy. Dodatkowo istnieje możliwość wybrania odmiany M Sport. Ceny zaczynają się od 318.900 yuanów (ok. 40.000 Euro) za model 320 Li. Najdroższa odmiana 330 Li xDrive to wydatek minimum 409.900 yuanów (ok. 50.000 Euro).
Made in China
Lokalna spółka joint venture BMW Brilliance montuje odmianę Li w Chinach. W ofercie występuje również większe BMW serii 5 Li z przedłużonym rozstawem osi, które zostało wprowadzone na rynek kilka lat temu. Dłuższa seria 3 będzie konkurować z innymi modelami LWB tylko w Chinach od marek premium, w tym z Audi A4 L, Jaguarem XE L i Mercedesem klasy C w wersji L.