BMW nigdy nie interesowało się niszą uterenowionych kombi. Tę lukę w ofercie bawarskiego producenta postanowił wykorzystać tuner- AC Schnitzer.
W 2001 AC Schnitzer opracował prototyp o nazwie X-ROAD. To bazujący na E46 Touring samochód z usprawnieniami terenowymi w stylu tych znanych z aut gamy Audi Allroad, czy Volvo Cross Country. Grupa VAG do dziś ma w ofercie mnóstwo takich pojazdów. Od Skody Scout, aż po Audi A6 Allroad. Mercedes niedawno dołączył do swojego portfolio klasę E All-Terrain. AC Schnitzer postanowił skapitalizować to niedopatrzenie w Bawarii prawie dwadzieścia lat temu.
Springi
Chyba najciekawszym elementem tego eksperymentu były sprężyny… podwyższające! Tak tak- to chyba jedyne na świecie sprężyny podwyższające do BMW (nie wliczając modeli X)! O ile – spytacie. Odpowiadamy- X-ROAD jest o całe 30 mm wyżej zawieszony.
Pakiet zewnętrznych dodatków
Do auta został również stworzony body kit, który poszerza obrys kombi o 20 mm. W jego skład wchodzą osłony dookoła całego E46 i dokładki zderzaków z imitacjami płyt zabezpieczających podwozie.
Na tym nie koniec
W prototypie X-ROAD AC Schnitzer umieścił też nowe, większe koła z obręczami o typowym dla siebie wzorze. Z tyłu zjadziemy nowy wydech z masywną końcówką. Jest też unikatowa tapicerka siedzeń z logo tunera i mnóstwo dodatków wnętrza. Niektóre z nich były z włókna węglowego- imponujące w 2001.