BMW w wersji "Allroad" istnieje - Trends Magazines

BMW w wersji „Allroad” istnieje

BMW nigdy nie interesowało się niszą uterenowionych kombi. Tę lukę w ofercie bawarskiego producenta postanowił wykorzystać tuner- AC Schnitzer.

W 2001 AC Schnitzer opracował prototyp o nazwie X-ROAD. To bazujący na E46 Touring samochód z usprawnieniami terenowymi w stylu tych znanych z aut gamy Audi Allroad, czy Volvo Cross Country. Grupa VAG do dziś ma w ofercie mnóstwo takich pojazdów. Od Skody Scout, aż po Audi A6 Allroad. Mercedes niedawno dołączył do swojego portfolio klasę E All-Terrain. AC Schnitzer postanowił skapitalizować to niedopatrzenie w Bawarii prawie dwadzieścia lat temu.


Zobacz więcej

Springi

Chyba najciekawszym elementem tego eksperymentu były sprężyny… podwyższające! Tak tak- to chyba jedyne na świecie sprężyny podwyższające do BMW (nie wliczając modeli X)! O ile – spytacie. Odpowiadamy- X-ROAD jest o całe 30 mm wyżej zawieszony.

Pakiet zewnętrznych dodatków

Do auta został również stworzony body kit, który poszerza obrys kombi o 20 mm. W jego skład wchodzą osłony dookoła całego E46 i dokładki zderzaków z imitacjami płyt zabezpieczających podwozie. 

Na tym nie koniec 

W prototypie X-ROAD AC Schnitzer umieścił też nowe, większe koła z obręczami o typowym dla siebie wzorze. Z tyłu zjadziemy nowy wydech z masywną końcówką. Jest też unikatowa tapicerka  siedzeń z logo tunera i mnóstwo dodatków wnętrza. Niektóre z nich były z włókna węglowego- imponujące w 2001. 

 

Podobne

Tuning-VW-Passat-B5FL-Variant-1.9-TDI-widok z boku

W Polsce jeżdżą najstarsze auta w całej UE. Nas to nie dziwi

Z danych Eurostatu wynika, że 41% samochodów w Polsce ma ponad 20 lat. To unijny rekord. Mamy także najwięcej samochodów w przeliczeniu na mieszkańców. Dlaczego auta w Polsce są tak stare? Bo nowe są drogie. Po prostu.  Polacy są unijnymi liderami w liczbie posiadanych samochodów – wynika z danych Eurostatu. W 2021 roku w Polsce…