Bilstein zaprasza na bezpłatną kontrolę zawieszenia - Trends Magazines

Bilstein zaprasza na bezpłatną kontrolę zawieszenia

Od czterech lat BILSTEIN prowadzi w Polsce cykliczne kontrole mobilnym testerem zawieszenia. Czas na kolejne.

Jak wiecie zawieszenie to jeden z kluczowych elementów samochodu, którego stan techniczny przekłada się na poziom bezpieczeństwa. Już defekt jednego amortyzatora, który stanowi łącznik pomiędzy nadwoziem a nawierzchnią jezdni, ma ogromny wpływ na właściwą trakcję. Dodatkowo ma znaczenie podczas hamowania, wydłużając tym samym drogę zatrzymania pojazdu. Dlatego należy systematycznie sprawdzać stan zawieszenia. Planowe badania podczas obowiązkowego przeglądu samochodu mogą okazać się niewystarczającą czynnością.

– Podczas codziennej eksploatacji samochodu trudno wychwycić pogorszającą się charakterystykę zawieszenia. Po prostu następuje to stopniowo, a tym samym kierowca przyzwyczaja się i nie czuje znaczącej różnicy” – mówi Andrzej Wojciech Buczek, doradca techniczny w firmie IHR Warszawa, przedstawiciela marki BILSTEIN w Polsce – „Do tego sami przyczyniamy się do powstawania uszkodzeń – każdy gwałtowny podjazd na krawężnik czy przejazd przez nierówność drogi nie pozostają obojętne na konstrukcję zawieszenia. Warto więc wyrobić sobie nawyk, aby podczas sezonowej wymiany ogumienia chociażby wzrokowo ocenić wygląd amortyzatorów”.

Bazując na swoich długoletnich doświadczeniach, specjaliści BILSTEIN proponują jeszcze jeden sposób na sprawdzenie zawieszenia. W tym celu opracowali mobilny tester, który udostępniają kierowcom na całym świecie. W Polsce pierwsza akcja z jego użyciem została przeprowadzona w 2016 roku. Uzyskane wyniki, biorąc pod uwagę średnią wieku samochodów w naszym kraju, były pozytywnym zaskoczeniem. Na blisko 800 kontroli – 92 procent zakończyło się oceną na poziomie zadowalającym, a więc niezagrażającym bezpieczeństwu na drodze.

Identyczne wyniki uzyskano podczas kontroli przeprowadzonych w 2017 roku. Minimalnie lepiej – 93 procent – było rok później. Tym samym średnia ocen z trzech lat w porównaniu do danych z europejskich krajów, jest na bardzo wysokim poziomie.

Warto podkreślić, że kontrola samochodu osobowego i lekkiego dostawczego na mobilnym testerze zawieszenia jest bezpłatna. Podczas niej, na specjalnie skonstruowanej rampie, badana jest przyczepność każdego koła na obu osiach. Różnica poniżej 15 procent uznawana jest za wynik bardzo dobry, a do 30 procent to poziom akceptowalny. Podobnie jest przy porównaniu ocen przedniej i tylnej osi po tej samej stronie auta. Jeśli jest inaczej amortyzatory kwalifikują się do wymiany.

Potwierdzeniem przeprowadzonego badania jest wydruk ze szczegółowymi wynikami i wykresami. Następnie jest on omawiany z kierowcą, który otrzymuje wskazówki dotyczące dalszej eksploatacji. W przypadku gorszych ocen użytkownik samochodu otrzymywał listę elementów do wymiany.

Poniżej miejsca i terminy darmowych przeglądów.

Podobne

BMW 5 burzenie stodoły

Wieś tańczy i śpiewa. Burzenie stodoły przy pomocy BMW 5

Znaleźliśmy w sieci nagranie, na którym BMW 5 typoszeregu E61 jest wykorzystywane do burzenia stodoły. To nie pomyłka, ale czy misterny plan się powiedzie?   Chcesz zburzyć stodołę? Nic prostrzego. Weź BMW serii 5 Touring i przywiąż linę pomiędzy stodołą i samochodem. Następnie gaz do dechy! Podobno wszystkie Passaty B5 wpadają w depresję po obejrzeniu…

Więcej niż kombi E36 328i Touring i E46 320D Touring

Wielu fanów marki BMW nie zgadza się na określanie wersji nadwoziowej Touring mianem kombi. Może to wynikać z historii bawarskiej firmy – pierwszymi samochodami noszącymi to oznaczenie były 1600, 2000 i 2002 z zaprojektowanymi przez Giovanniego Michelottiego nadwoziami łączącymi cechy coupé i hatchbacka. Linię Touringów reprezentowaną przez E36 i E46, którymi przyjechali na naszą fotograficzną…