Bezkompromisowe BMW RS-M3 - Trends Magazines

Bezkompromisowe BMW RS-M3

BMW M3 jest szybkie i ostre. Nie znaczy to, że nie może być jeszcze bardziej drapieżne. Ciekawą wizję „trójki” zaprezentowało RS-Racingteam. Tuner z Viernheim postanowił przygotować wyścigówkę z drogową homologacją.

 

Punktem wyjścia było czterodrzwiowe BMW E90 M3. Być może coupé byłoby wdzięczniejszym materiałem do tuningu, jednak śnieżnobiały sedan również ma swój urok. Po wyposażeniu w zapinki maski, spojler na pokrywie bagażnika oraz uszy holownicze z czerwonego materiału zaczął przypominać samochody startujące w serialu WTCC.

Na tym podobieństwa się kończą, gdyż BMW RS-M3 zostawiłby profesjonalne wyścigówki daleko w tyle. Kryjące się pod jego maską 4.0 V8 podkręcono do 450 KM przy 8300 obr./min oraz 431 Nm przy 4100 obr./min. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h jest kwestią 4,6 sekundy. Oznacza to, że urwano 0,3 s względem serii. Po 14,7 s od startu licznik BMW RS-M3 może wskazać 200 km/h. Zysk czasowy zaczyna zbliżać się do jednej sekundy. Standardowy ogranicznik prędkości usunięto, wskutek czego przyspieszanie ustaje przy 299 km/h.

Samochód przygotowany przez RS-Racingteam daje prawdziwy pokaz swoich możliwości dopiero na zakrętach. Waży aż 190 kg mniej od seryjnego M3, dzięki czemu w wiraże wchodzi z niezwykłą gracją. Na mocno wyprofilowanych łukach potrafi oderwać jedno z przednich kół od nawierzchni, co potwierdza wysoką sztywności karoserii wzmocnioną dodatkowo zastrzałami klatki Wiechers Sport.

We wnętrzu ogołoconym z tapicerki i materiałów tłumiących hałas zamontowano kubełkowe fotele, 6-punktowe pasy bezpieczeństwa oraz sportową kierownicę Momo bez poduszki powietrznej. Zamiast miękkich boczków drzwiowych są tafle twardego i wytrzymałego karbonu. Sterczące z nich pasy służą do… zamykania i otwierania drzwi.

Wnękę po systemie audio wypełniły wskaźniki temperatury oleju w skrzyni biegów i tylnym moście oraz ciśnienia środka smarnego w silniku. Jedną z kratek wentylacji poświęcono na rzecz panelu sterującego systemem gaśniczym. Na podłogę trafiły ryflowane blachy, a kto zajrzy pod deskę rozdzielczą, odkryje nieosłonięte wiązki przewodów.

 

Nie próbowano pójść na łatwiznę także podczas modyfikacji podwozia. Efektywność układu hamulcowego zwiększyły nawiercane tarcze, sportowe klocki oraz przewody w stalowym oplocie. BMW RS-M3 zostało wyposażone w kute felgi ATS w rozmiarze 10×19. O perfekcyjne przyleganie kół do nawierzchni walczy gwintowane zawieszenie Bilstein B16 PSS10 z regulacją prześwitu oraz twardości.

RS-M3 jest dostępne w różnych konfiguracjach. Za najbogatszą z nich trzeba zapłacić 110.000 euro. RS-Racingteam podkreśla, że mimo dużego zakresu przeróbek auto zachowuje drogową homologację. Dzięki temu może wziąć udział w wyścigu, a po jego zakończeniu na własnych kołach wrócić do domu.

Fot. RS-Racingteam

Podobne

VW_Typ_Kdf

Garbus za 268.184 Euro! KdF Wagen – HISTORIA

Historia Garbusa jest długa i skomplikowana. Wizja prostego i taniego samochodu dla ludu została brutalnie przerwana przez wojnę i konieczność przestawienia się na produkcję frontowego Kübelwagena. Czy w całości? Okazuje się, że nie. Do końca drugiej wojny światowej udało się wyprodukować ok. 630 sztuk Garbusa. Nie do końca „cywilnego”, gdyż większość egzemplarzy trafiła do wojskowych…

Bentley Blower powstanie na nowo – LUKSUS

Projekt Bentley Blower Continuation Series został ogłoszony na Salonie Privé Concours d’Elegance przez prezesa i dyrektora generalnego firmy Bentley, Adriana Hallmarka. Jeden z najbardziej znanych samochodów w historii Bentleya - doładowany 4-litrowy „Blower” Sir Tima Birkina z 1929 r. - ma odrodzić się dzięki nowej serii 12 samochodów Continuation Series, z których każdy zostanie zbudowany…