Beetle GRC - pikantny Garbus - Trends Magazines

Beetle GRC – pikantny Garbus

Wycofanie się Volkswagena z rajdów nie oznacza, że fani marki nie będą mieli okazji do podziwiania tnących szuter w kontrolowanym poślizgu aut niemieckiej stajni. Marka będzie obecna m.in. w mistrzostwach Global Rallycross Championship.

GRC jest serią rozgrywaną wyłącznie na zachodniej półkuli, jednak w sieci nie brakuje relacji z zawodów czy kompilacji najbardziej spektakularnych akcji na torze. Warto obejrzeć, bo dzieje się dużo. Rallycrossowe potwory bez trudu zrywają przyczepność i pędzą w kontrolowanych poślizgach. Najlepszym autem sezonu 2016 był Beetle zespołu Volkswagen Andretti Rallycross. Dwaj kierowcy teamu sięgnęli łącznie po osiem z dwunastu możliwych zwycięstw. Scott Speed sięgnął po mistrzostwo w klasyfikacji generalnej, a Tanner Foust był drugi. Optymalny, z punktu widzenia spektakularności rywalizacji, system punktowania sprawił, że losy korony ważyły się do ostatniego wyścigu.

W sezonie 2017  skład osobowy drużyny nie uległ zmianie. Drastycznych zmian nie przeszedł też Garbus. Jego poprzednia ewolucja była wystarczająco udana. Beetle waży tylko 1300 kg – na dalszą redukcję ciężaru nie pozwala regulamin mistrzostw GRC. W najnowszej specyfikacji będzie napędzany silnikiem 2.0 TSI, który rozwija 560 KM przy 7800 obr./min i 630 Nm przy 5000 obr./min. (wcześniej w użyciu było nieco słabsze, zmodyfikowane 1.6 TSI z Polo WRC). Wysokoobrotowa charakterystyka jest zasługą szerokiej, aż 45-milimetrowej zwężki (dla porównania – w sezonie 2017 FIA zliberalizowało regulamin WRC, zwiększając średnicę zwężki z 33 do 36 mm). Motor połączono z 6-biegową sekwencyjną skrzynią. Permanentny napęd na cztery koła oraz bardzo szerokie opony (240/640 R17) pozwalają na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 2,2 sekundy i błyskawiczne uzyskiwanie maksymalnych 200 km/h. Wydłużanie przełożeń skrzyni mijałoby się z celem – po krętym torze i tak nie sposób pojechać szybciej.

Rallycrossowe biegi odbywają się na szutrowo-betonowych torach. Kluczem do zwycięstwa jest połączenie świetnej dynamiki z zawieszeniem absorbującym wszelkie nierówności drogi. Beetle ma amortyzatory firmy ZF, które wyróżniają się 24-centymetrowym skokiem. Przydaje się, gdyż na każdym z torów znajduje się hopa wymuszająca oddanie spektakularnego skoku.

 

Podobne

Modele VW Golf GTI 20 Jahre auto od tyłu

Wielokrotnie nagradzany VW Golf Mk3 GTI 20 Jahre

Czy to już koniec prac? - powinniśmy zadać pytanie.Śledząc historię tegogwlfa szybko bowiem można dojść do wniosku, że jego właściciel to prawdziwy długodystansowiec i jeszcze nie powiedział ostatniego słowa. A wszystko zaczęło się w 2007 roku… SHOW CAR Początkowo zmiany były niewielkie i odpowiadały panującym trendom. W późniejszym czasie nabrały rozmachu. Stosowane były coraz ciekawsze rozwiązania…

Tuning-VW-Caddy-1-R32-widok z przodu

VW Caddy mk1 z mocarnym silnikiem R32

Wśród silników produkowanych w fabryce w Wolfsburgu jest wiele jednostek napędowych, które przeszły do historii: z mechaniczną sprężarką G, TDI, uwielbiany przez tunerów 1.8T czy legendarny VR6. Na samym szczycie plasuje się prawdziwy mocarz R32. Caddy mk1 to już unikat Prezentowane auto to pod wieloma względami unikat. VW Caddy pierwszej generacji to model niezwykle rzadko…