Bardzo rzadkie E46 M3 - tylko dwa w Polsce! Podobno... - Trends Magazines

Bardzo rzadkie E46 M3 – tylko dwa w Polsce! Podobno…

Tuning BMW E46 M3 widok z przodu

Są na świecie pojazdy, które potrafią w szybkim tempie podnieść ciśnienie krwi, oczywiście w pozytywnym tego słowa znaczeniu! Każdy fan motoryzacji, a w szczególności miłośnik marki BMW, gdy usłyszy „M3”, wie, że za tą nazwą kryje się auto z tabunami koni mechanicznych pod maską, zapewniające duże emocje.

Prezentowane BMW M3 E46 z linii montażowej zjechało we wrześniu 2001 roku. Przygotowane było na indywidualne zamówienie niemieckiego przedsiębiorcy i sygnowane jest oznaczeniem BMW Individual.

Tuning BMW E46 M3 kokpit

Niezwykłą indywidualność zapewnia lakier o nazwie IMOLAROT 2, w Polsce są zaledwie dwie E46 w takim kolorze!

Tuning BMW E46 M3 widok z tyłu

Jest moc!

Największą atrakcją M3 jest oczywiście elektrownia zamontowana pod maską. Silnik to rzędowa szóstka S54 generująca bez doładowania 343 KM, co pozwala na sprint do setki w zaledwie 5,2 sekundy i na jazdę z prędkością 250 km/h.

Tuning BMW E46 M3 silnik

BMW przemierzało niemieckie autostrady do 2009 r., od kwietnia 2009 r. wzbudza podziw przechodniów i innych uczestników ruchu w Polsce.

Tuning BMW E46 M3 silnik S54

Dopieszczanie ideału

Tuning BMW E46 M3 fotele przednie

Po zakupie w „trójce” nie zmieniło się wiele, w końcu to niemal perfekcyjny sportowy samochód! BMW przeszło jedynie tak zwany detaling zewnętrzny oraz wewnętrzny.

Tuning BMW E46 M3 napis Wolvi na bagażniku

Pojęcie to oznacza bardzo precyzyjne dopieszczanie powłoki lakierniczej oraz wszelkich zakamarków wnętrza. Pierwszą poważą modyfikacją była zmiana fabrycznych 18-calowych kół na o rozmiar większe, polerowane obręcze M-Doppelspeiche poliert o szerokości 8 cali z przodu oraz 9,5 cali z tyłu.

Tuning BMW E46 M3 koło

W następnej kolejności właściciel zabrał się za szyby, które zostały przyciemnione przy wykorzystaniu folii. Następnie zamontowane zostały ciemne kierunkowskazy boczne oraz przedni.

Tuning BMW E46 M3 reflektor przedni

W przednich lampach umieszczono ringi CCFL, a fabryczne tylne lampy zastąpiono diodowymi odpowiednikami.

Tuning BMW E46 M3 tylny spojler

Zabiegi na silniku

 

M3 wyglądało dokładnie tak, jak to sobie wymarzył jego właściciel, ale przyszła pora na to, by troszkę pogmerać przy silniku. Oryginalny filtr wymieniono na stożkowy Simota zamknięty w karbonowej obudowie Carbonio.

Tuning BMW E46 M3 rury wydechowe

Na bazie końcowego tłumika powstał nowy, lżejszy o około 9 kg, o zupełnie zmienionej charakterystyce akustycznej. Wydech w połączeniu z filtrem powietrza gwarantuje niezapomniane doznania dźwiękowe!

Tuning BMW E46 M3 tablica rejestracyjna z napisem Wolvi M3

 

To nie koniec

Tuning BMW E46 M3 wlot powietrza

 

Planowane było zamontowanie  niższych sprężyn H&R, montaż środkowego tłumika renomowanej firmy Supersprint. Jak twierdzi właściciel tej pięknej M3, więcej mu do szczęścia nie potrzeba, nie sposób się z nim nie zgodzić! Pewnie wszystko się udało.

Tuning BMW E46 M3 napis Wolvi na bagażniku

Piotr Dankiewicz

Fot. Mikołaj Urbański

 

BMW M3 E46 2001 r.

Tuning BMW E46 M3 tylny lampa

SILNIK: S54 3,2 l R6, moc 343 KM & 365 Nm, filtr stożkowy Simota w obudowie Carbonio, zmodyfikowany końcowy tłumik

KOŁA: 19-calowe felgi M-Doppelspeiche poliert o szerokości 8 cali z przodu oraz 9,5 cali z tyłu

KAROSERIA: przyciemnione szyby, dymione kierunkowskazy boczne i przednie, dymione diodowe tylne lampy, ringi CCFL w przednich lampach, detailing powłoki lakierniczej

WNĘTRZE: detailing kabiny

(BMW TRENDS 1/2012)

Podobne

BMW M2 vs M4 CSL

BMW M2 vs M4 CSL na torze Nurburgring

BMW w tym roku świętuje 50. rocznicę powstania swojej sportowej dywizji M i z tej okazji bawarska marka szykuje nam sporo niespodzianek. Możemy spodziewać się chociażby nowej generacji M2 oraz ostrej wersji M4, czyli CSL. Te dwa auta zostały przyłapane na słynnym torze Nurburgring.  Wygląda na to, że zarówno BMW M2 jak i M4 CSL…

Zakaz sprzedaży aut spalinowych to nic dobrego – uważa prezes BMW

Wygląda na to, że BMW jest jednym z tych producentów, którzy nie są zachwyceni decyzją UE o zakazie sprzedaży i produkcji aut spalinowych od 2035 roku. Oliver Zipse, szef BMW mocno skrytykował te plany.  BMW już nie raz podkreślało, że stoi murem za silnikami spalinowymi i będzie je produkować tak długo, jak to możliwe. Co…