BAJA POLAND- zwycięstwo legendy - Trends Magazines

BAJA POLAND- zwycięstwo legendy

Uroczysta Ceremonia Mety Rajdu zakończyła ORLEN Baja Poland – rundę Pucharu Świata w Rajdach Terenowych Baja oraz Mistrzostw i Pucharu Polski. Zawody w Szczecinie były najwyższe rangą wśród imprez motorsportowych rozgrywanych w Polsce. Krzysztof Hołowczyc za kierownicą MINI John Cooper Works Rally wygrał pięć z siedmiu oesów, w tym oba przejazdy 220-kilometrowego odcinka na drawskim poligonie, a na mecie w Szczecinie zameldował się z blisko 7-minutową przewagą nad Kubą Przygońskim w MINI. Triumfując po raz szósty, olsztynianin wyśrubował swój własny rekord zwycięstw w tych zawodach. Trzecie miejsce zajął Władimir Wasiliew – nowy lider klasyfikacji pucharu świata.

Verva Baja Poland

Rywalizacja w tegorocznej edycji ORLEN Baja Poland rozegrała się na siedmiu próbach sportowych wytyczonych w Szczecinie, Drawsku Pomorskim i w gminie Dobra. Uczestnicy pucharu świata mieli do pokonania dystans 833,95 km, z czego blisko 505 km liczyły próby sportowe.

Rally Duster Dacia Elf Cup

Duże powody do zadowolenia mają zawodnicy Dacia Duster Elf Cup 2019. Najtrudniejsze zawody w sezonie ukończyły wszystkie załogi. Maciej Grabowski z Adamem Biniędą utrzymali prowadzenie i wygrali rajd z ponad 21-minutową przewagą, a przy okazji zajęli trzecie miejsce w grupie S2 Rajdowego Pucharu Polski Samochodów Terenowych.

Krzysztof Hołowczyc

Krzysztof Hołowczyc: Wiadomym jest, że dobrze znamy te tereny, zresztą wielu polskich zawodników tutaj testuje. Rajd rozpoczęliśmy bardzo mocno, zwłaszcza że odcinek w Drawsku Pomorskim w wielu miejscach przypominał próby z rajdów WRC. Potem już starałem się kontrolować tempo i swoją przewagę. W niedzielę było podobnie i na początek wygraliśmy oes, jednak potem musiałem podzielić się zwycięstwami z Kubą Przygońskim. Ogólnie jestem bardzo zadowolony i mam nadzieję, że to nie jest moja ostatnia wygrana w tym rajdzie.

Maciej Grabowski Duster Elf Cup

Maciej Grabowski: Ten rajd był najtrudniejszy w sezonie. Na tak długich dystansach trzeba odpowiednio rozkładać siły i nie przesadzać z prędkościami. Nasza taktyka się sprawdziła, a przy okazji osiągnęliśmy niezłe czasy. W Drawsku Pomorskim ważniejsza od prędkości była czysta jazda. W niedzielę mieliśmy na tyle komfortową sytuację, że nie musieliśmy przed nikim uciekać. Jesteśmy bardzo zadowoleni, tym bardziej że zdobywamy coraz więcej doświadczenia.

Rally Duster Dacia Elf Cup

Oficjalne Wyniki Baja Poland 2019

 

Podobne

BMW 850i Koenig Special „Nikosia” na sprzedaż

To jedno z najbardziej charakterystycznych samochodów lat 90. w Polsce i bardzo ciekawy egzemplarz w ogóle. BMW 850i Koenig Special KS8 jest gratką dla kolekcjonerów i teraz jest wystawione na sprzedaż. Koenig Specials to niemiecki tuner, który przerabiał samochody dodając im wyjątkowe body kity. Jednym z ich dzieł było BMW 850i, które samo w sobie…

Niemcy chcą ograniczeń prędkości na autobahnach?

Brak ograniczeń prędkości na niemieckich autostradach został wprowadzony przez rząd Niemiec Zachodnich w 1952 roku. Teraz okazuje się, że wielu Niemców chce powrotu ograniczeń na wszystkich odcinkach autostrad.  W sondażu przeprowadzonym przez Deutsche Welle, 60% obywateli opowiedziało się za ograniczeniem prędkości na autostradach do 130 km/h, a tylko 38% było za pozostawieniem dotychczasowych przepisów. Odsetek…