Autonomiczna rzeczywistość samochodów Volkswagena - Trends Magazines

Autonomiczna rzeczywistość samochodów Volkswagena

Test autonomicznej jazdy VW Portimao

Samochody autonomiczne nie są już pieśnią przyszłości. Ich wprowadzenie to kwestia czasu. Największą zaporę stanowią przepisy.

Do wielu modeli Volkswagena można zamówić aktywny tempomat. Jeżeli auto ma też system wspomagający utrzymywanie pasa ruchu, jazda półautonomiczna po drogach ekspresowych czy autostradach jest możliwa. Elektronika auta monitoruje, czy kierowca sprawuje kontrolę nad pojazdem. Wiele osób wie jednak, że system można przechytrzyć. Po obciążeniu jednego ramienia kierownicy małą butelką czy notatnikiem auto bez ingerencji kierowcy i bezpiecznie potrafiło pokonać trasami szybkiego ruchu dziesiątki kilometrów. Obecnie stosowane kierownice z sensorem pojemnościowym trudniej wprowadzić w błąd. Następnym etapem w rozwoju samochodów będzie jazda w pełni autonomiczna.

Jak wyglądają prace nad nią – przeczytasz TUTAJ

Podobne

Zakręcony Golf VII od ZF

Świat motoryzacji na nowo odkrywa skrętną tylną oś. Jest ona w stanie wydatnie zmniejszyć średnicę zawracania, jak również zwiększyć stabilność samochodu przy wysokich prędkościach. Volkswagen jeszcze nie oferuje takiego rozwiązania, ale sytuacja szybko może się zmienić. ZF ujawniło, że testuje Golfa VII z układem AKC. Z zewnątrz nic nie zdradza, że kompaktowy Volkswagen został wyposażony…

Tuning-VW-Golf-3-cabrio-auto z otwartym dachem

Niby zwykły Golf cario, a skupia na sobie uwagę

Samochody z otwartym dachem zazwyczaj kojarzą się z stawionymi w rzędzie przynajmniej sześcioma cylindrami i iście luksusowym wnętrzem zapewniającym królewskie warunki podróżowania dwójce pasażerów i podręcznej torebce. Nieco inaczej podeszli do tematu inżynierowie z Wolfsburga, którzy na bazie popularnego auta kompaktowego stworzyli kabriolet dla ludu. Może jego cena w latach 90. nie należała do superatrakcyjnych,…