Autonomiczna rzeczywistość samochodów Volkswagena - Trends Magazines

Autonomiczna rzeczywistość samochodów Volkswagena

Test autonomicznej jazdy VW Portimao

Samochody autonomiczne nie są już pieśnią przyszłości. Ich wprowadzenie to kwestia czasu. Największą zaporę stanowią przepisy.

Do wielu modeli Volkswagena można zamówić aktywny tempomat. Jeżeli auto ma też system wspomagający utrzymywanie pasa ruchu, jazda półautonomiczna po drogach ekspresowych czy autostradach jest możliwa. Elektronika auta monitoruje, czy kierowca sprawuje kontrolę nad pojazdem. Wiele osób wie jednak, że system można przechytrzyć. Po obciążeniu jednego ramienia kierownicy małą butelką czy notatnikiem auto bez ingerencji kierowcy i bezpiecznie potrafiło pokonać trasami szybkiego ruchu dziesiątki kilometrów. Obecnie stosowane kierownice z sensorem pojemnościowym trudniej wprowadzić w błąd. Następnym etapem w rozwoju samochodów będzie jazda w pełni autonomiczna.

Jak wyglądają prace nad nią – przeczytasz TUTAJ

Podobne

filtr kabinowy VW

Filtr kabinowy VW filtruje pyłki, bakterie i pleśń oraz drobny pył. Ale co z wirusami?

Grupa Volkswagen zdecydowała się wprowadzić filtr antyalergiczny z węglem aktywnym jako wyposażenie seryjne wszystkich modeli. Większość wyprodukowanych wcześniej aut również może być wyposażona w taki filtr. Stosowane dotychczas rozwiązanie z filtrem z węglem aktywnym filtruje pyłki, bakterie i pleśń oraz drobny pył zanim przez system wentylacyjny dostaną się one do kabiny. Istotną zaletą tego systemu…

Škoda „pomiziana” strusim piórem

To nie żart, to jeden z procesów w nowej lakierni ŠKODA w Mladá Boleslav. Obiekt może pomalować 168 000 sztuk karoserii w ciągu roku na jeden z 17 kolorów. Kubatura nowej hali jest równa objętości 265 basenów olimpijskich. Najnowsze technologie, robotyka i optymalizacja. Skąd więc wzięły się tam strusie pióra i do czego służą? Zapraszamy do lektury. Karoserie…