Autonomiczna rzeczywistość samochodów Volkswagena - Trends Magazines

Autonomiczna rzeczywistość samochodów Volkswagena

Test autonomicznej jazdy VW Portimao

Samochody autonomiczne nie są już pieśnią przyszłości. Ich wprowadzenie to kwestia czasu. Największą zaporę stanowią przepisy.

Do wielu modeli Volkswagena można zamówić aktywny tempomat. Jeżeli auto ma też system wspomagający utrzymywanie pasa ruchu, jazda półautonomiczna po drogach ekspresowych czy autostradach jest możliwa. Elektronika auta monitoruje, czy kierowca sprawuje kontrolę nad pojazdem. Wiele osób wie jednak, że system można przechytrzyć. Po obciążeniu jednego ramienia kierownicy małą butelką czy notatnikiem auto bez ingerencji kierowcy i bezpiecznie potrafiło pokonać trasami szybkiego ruchu dziesiątki kilometrów. Obecnie stosowane kierownice z sensorem pojemnościowym trudniej wprowadzić w błąd. Następnym etapem w rozwoju samochodów będzie jazda w pełni autonomiczna.

Jak wyglądają prace nad nią – przeczytasz TUTAJ

Podobne

Pierwszy hybrydowy Bentley. SUV Bentayga Hybrid- PREZENTACJA

Bentayga Hybrid wykorzystuje zaawansowany i wydajny silnik E, który działa zarówno jako silnik elektryczny, jak i generator energii. Oferuje on moc szczytową 94 kW i moment obrotowy 400 Nm, umożliwiając szybkie i ciche przyspieszenie od postoju. System zapewnia natychmiastową reakcję momentu obrotowego, eliminując opóźnienie turbodoładowania silnika, a najnowocześniejszy akumulator wysokiego napięcia jest w stanie naładować…

VW Typ 181 Kübelwagen: jedno z 50. najbrzydszych aut?

Prezentowany Volkswagen to Typ 181, czyli tzw. Kübelwagen. Jego produkcja przypadła na lata 1968 – 1983 i była odpowiedzią koncernu VW na potrzeby niemieckiej armii, która miała dosyć oczekiwania na wciąż opóźniające się powstanie międzynarodowego projektu Europa Jeep. W USA ten samochód jest nazywany „The Thing”, czyli „To coś”. Na terenie Europy znany jest jednak…