Auto z manualem? Już niedługo takich nie będzie - Trends Magazines

Auto z manualem? Już niedługo takich nie będzie

Samochody ze skrzyniami manualnymi wymierają. Klienci preferują wygodę i bezpieczeństwo, dlatego producenci stopniowo odchodzą od tych przekładni. Jednak BMW M twierdzi, że tak łatwo nie zrezygnuje z manuali.

Na początku warto zaznaczyć, że mówimy tu o mocnych samochodach marek premium. W tanich autach miejskich prawdopodobnie nadal skrzynie manualne będą powszechne, choć zmieni się to z pewnością po 2035 roku – pewnie wiecie dlaczego.

Jeżeli natomiast mówimy o samochodach sportowych, tutaj od lat dominują automatyczne przekładnie, są szybsze, bardziej efektywne i wymagają mniej ingerencji kierowcy. I właśnie w tej ostatniej kwestii kierowcy dzielą się na dwie grupy – tych, którzy chcą mieć trzy pedały i tych, którzy wolą tylko dwa. 

BMW w kilku swoich ostatnich deklaracjach ewidentnie pokazuje, że chce produkować samochody dające kierowcy poczucie, że to on panuje nad autem i dać mu maksymalną frajdę z jazdy. Dlatego ostatnia wypowiedź Frank van Meel, szefa BMW M wskazuje na to, że bawarska marka nie zrezygnuje ze sprzedaży aut ze skrzyniami manualnymi. 

– Skrzynie manualne niestety nie są już tak powszechne, lecz wciąż oferujemy je w M2, M3 i M4. To samochody, które będą na rynku jeszcze długo, do końca tej dekady – stwierdza van Meel. Prezes podkreśla, że chodzi o spełnienie wymagań klientów. – Nie musicie bać się, że manual zniknie – wyjaśnia.

Przy okazji warto dodać, że modele M3 i M4 w „tradycyjnej formie” swoją karierę zakończą prawdopodobnie w 2028 roku. Z kolei Model M2 to zgodnie z zapowiedziami konstruktorów ostatni spalinowy przedstawiciel stajni M. Najwidoczniej 2030 rok będzie oznaczał odejście na dożywotnią emeryturę skrzyń manualnych. Będziecie tęsknić?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Używane BMW serii 1 E87 (2004-2011). Drogie, ale warte uwagi

Wprowadzenie „jedynki” było strzałem w dziesiątkę. Najtańszy model w gamie BMW umożliwił firmie pozyskanie wielu nowych klientów. Najtańszy nie znaczy tani. Za BMW serii 1 trzeba było zapłacić dużo więcej niż za popularne kompakty. Rozbieżność cenowa pozostała wyraźna także na rynku wtórnym. Aby myśleć o zakupie używanej „jedynki”, trzeba przygotować przynajmniej 23 – 30 tysięcy…

VW Bus Festival Hanover 2023

Zaczyna się VW Bus Festiwal w Hanowerze

Dziś zaczyna się międzynarodowy VW Bus Festiwal 2023 w Hanowerze.  Przez trzy dni (23 - 25 czerwca) festiwal, w którym weźmie udział 6000 pojazdów (w tym prężna i efektowna ekipa ponad 50 samochodów z Polski) będzie najjaśniejszą gwiazdą wszechświata mikrobusów marki Volkswagen. VW Bus Festiwal to nie tylko spotkanie fanów. Dział Pojazdów Klasycznych Volkswagen Samochody…