Audi RS4 Avant otrzymało zastrzyk botoxu. Co się zmieniło? - PREZENTACJA - Trends Magazines

Audi RS4 Avant otrzymało zastrzyk botoxu. Co się zmieniło? – PREZENTACJA

Audi RS 4 Avant ma już dwa lata i właśnie otrzymało lifting. Co się zmieniło? Audi wymienia na nowo zaprojektowany przód pojazdu oraz sportowe wnętrze z nowym systemem operacyjnym MMI touch. Pierwsze egzemplarze trafią do europejskiej sieci dealerskiej czterech pierścieni w grudniu 2019 r.

Silnik 2.9 TFSI V6 biturbo jest ten sam. Został on stworzony przez Audi Sport GmbH na bazie legendarnego 2.7 V6, który napędzał pierwsze RS 4 Avant z roku 1999. Nowe RS 4 Avant ma moc 331 kW (450 KM), co oznacza, że z jednego litra pojemności skokowej otrzymujemy tu 155,5 KM. Pozwala to RS 4 Avant rozpędzić się od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,1 sekundy. Prędkość maksymalną ograniczono do 250 km/h, ale dzięki pakietowi dynamicznemu RS można to ograniczenie podnieść do 280 km/h.

Moc za pośrednictwem sportowej, ośmiobiegowej, automatycznej skrzyni biegów tiptronic przepływa do stałego napędu na cztery koła quattro. Podczas regularnej jazdy system dostarcza więcej mocy do kół osi tylnej. Jego czysto mechaniczny centralny mechanizm różnicowy na oś tylną kieruje 60 procent momentu obrotowego, a na oś przednią 40 procent. Kiedy na jednej z osi dochodzi do niepożądanego poślizgu, większość mocy silnika kierowana jest błyskawicznie i automatycznie na drugą oś – maksymalnie 70 procent mocy na oś przednią i nawet 85 procent na oś tylną. Zawieszenie RS sport Audi RS 4 Avant, jest o siedem milimetrów niższe niż model bazowy S4 z zawieszeniem sportowym.

Nowy RS 4 Avant fabrycznie wyposażony jest w 19-calowe, kute z aluminium felgi w rozmiarze 265/35. Mocne stalowe hamulce RS z perforowanymi tarczami kompozytowymi zapewniają pewne hamowanie. Mają one średnicę 375 mm na przedniej osi i 330 mm na tylnej osi oraz sześciotłoczkowe zaciski hamulcowe.

Ekran systemu MMI touch o przekątnej 10,1 cala jest centralnym elementem obsługi nowego systemu operacyjnego. W menu jest monitor RS, dający podgląd temperatury poszczególnych układów i podzespołów pojazdu, maksymalnych sił przeciążenia, czy informacji o temperaturze i ciśnieniu opon. Wnętrze Audi RS 4 Avant utrzymane jest w całości w czerni.

Paleta barw lakieru nowego Audi RS 4 Avant składa się z ośmiu kolorów, w tym nowego koloru niebieskiego Turbo i nowego koloru metalicznego czerwony Tango. Program Audi exclusive oferuje dodatkowo kolejne, spersonalizowane kolory lakierów, np. niebieski Nogaro z efektem perłowym.


Zamów prenumeratę

 

Jeden komentarz

Comments are closed.

Podobne

Silnik W12 – Inżynieryjny cud Ferdynanda Piëcha

Silnik W12 - jedna z najbardziej oryginalnych koncepcji silników w historii motoryzacji. Konstrukcja została stworzona przez Volkswagena za czasów prezesury Ferdinanda Piëcha. Ferdynand Karl Piëch, genialny inżynier, ambitny konstruktor, wnuk Ferdynanda Porsche, stał na czele koncernu Volkswagen AG w latach 1993–2002. Ten czas upłynął nie tylko pod znakiem dynamicznego rozwoju firmy, ale również ambitnych przedsięwzięć –…

VW TRENDS 3/2022 nadjeżdża!

Już 22 września w sprzedaży najnowsze wydanie VW TRENDS, a w nim m.in:   Każdy się obejrzy – Jazda ID. Buzz   Californią do Chorwacji – czy to ma sens? – TEST Californii   Optymalny wybór - TEST Taigol Audi TT w skórze Golfa? – Jedyny taki Golf Mk1 „TT”  Bestseller po kuracji – TEST T-Roc   Red&Loud…