Audi RS4 Avant otrzymało zastrzyk botoxu. Co się zmieniło? - PREZENTACJA - Trends Magazines

Audi RS4 Avant otrzymało zastrzyk botoxu. Co się zmieniło? – PREZENTACJA

Audi RS 4 Avant ma już dwa lata i właśnie otrzymało lifting. Co się zmieniło? Audi wymienia na nowo zaprojektowany przód pojazdu oraz sportowe wnętrze z nowym systemem operacyjnym MMI touch. Pierwsze egzemplarze trafią do europejskiej sieci dealerskiej czterech pierścieni w grudniu 2019 r.

Silnik 2.9 TFSI V6 biturbo jest ten sam. Został on stworzony przez Audi Sport GmbH na bazie legendarnego 2.7 V6, który napędzał pierwsze RS 4 Avant z roku 1999. Nowe RS 4 Avant ma moc 331 kW (450 KM), co oznacza, że z jednego litra pojemności skokowej otrzymujemy tu 155,5 KM. Pozwala to RS 4 Avant rozpędzić się od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,1 sekundy. Prędkość maksymalną ograniczono do 250 km/h, ale dzięki pakietowi dynamicznemu RS można to ograniczenie podnieść do 280 km/h.

Moc za pośrednictwem sportowej, ośmiobiegowej, automatycznej skrzyni biegów tiptronic przepływa do stałego napędu na cztery koła quattro. Podczas regularnej jazdy system dostarcza więcej mocy do kół osi tylnej. Jego czysto mechaniczny centralny mechanizm różnicowy na oś tylną kieruje 60 procent momentu obrotowego, a na oś przednią 40 procent. Kiedy na jednej z osi dochodzi do niepożądanego poślizgu, większość mocy silnika kierowana jest błyskawicznie i automatycznie na drugą oś – maksymalnie 70 procent mocy na oś przednią i nawet 85 procent na oś tylną. Zawieszenie RS sport Audi RS 4 Avant, jest o siedem milimetrów niższe niż model bazowy S4 z zawieszeniem sportowym.

Nowy RS 4 Avant fabrycznie wyposażony jest w 19-calowe, kute z aluminium felgi w rozmiarze 265/35. Mocne stalowe hamulce RS z perforowanymi tarczami kompozytowymi zapewniają pewne hamowanie. Mają one średnicę 375 mm na przedniej osi i 330 mm na tylnej osi oraz sześciotłoczkowe zaciski hamulcowe.

Ekran systemu MMI touch o przekątnej 10,1 cala jest centralnym elementem obsługi nowego systemu operacyjnego. W menu jest monitor RS, dający podgląd temperatury poszczególnych układów i podzespołów pojazdu, maksymalnych sił przeciążenia, czy informacji o temperaturze i ciśnieniu opon. Wnętrze Audi RS 4 Avant utrzymane jest w całości w czerni.

Paleta barw lakieru nowego Audi RS 4 Avant składa się z ośmiu kolorów, w tym nowego koloru niebieskiego Turbo i nowego koloru metalicznego czerwony Tango. Program Audi exclusive oferuje dodatkowo kolejne, spersonalizowane kolory lakierów, np. niebieski Nogaro z efektem perłowym.


Zamów prenumeratę

 

Jeden komentarz

Comments are closed.

Podobne

Tuning-VW-Garbus-Oval-podczas jazdy

Unikatowy Garbus Oval z kalifornijską duszą

Chrom, silnik typu bokser, skórzanie siedzenie i gardłowy bulgot wydobywający się z rury wydechowej przy każdym dodaniu gazu. To opis pasujący raczej do motocykla niż do samochodu. Tymczasem to poczciwy Garbus. Historia prezentowanego auta jest dość zawiła. Zaprojektowany w Niemczech, sprzedany w USA i przywieziony na Stary Kontynent Garbus jest jedną z ozdób kolekcji Volkswagena…

Używany VW Passat B6 (2005‒2010). Komfort za rozsądne pieniądze

Na liście najbardziej poszukiwanych aut z drugiej ręki znajduje się Passat B6. Limuzyna Volkswagena przekonuje klasyczną stylizacją, szeroką paletą jednostek napędowych oraz bogatym wyposażeniem. Czy warto kupić używanego VW Passata B6? Szósta generacja Passata została zaprezentowana w marcu 2005 roku podczas salonu samochodowego w Genewie. Tuż po wystawie auto trafiło do punktów sprzedaży. Jesienią 2005…