Audi R8 GT RWD - na pożegnanie - Trends Magazines

Audi R8 GT RWD – na pożegnanie

Niektórzy mogą przeżywać deja vu, bowiem świat już poznał auto o takiej samej nazwie. Teraz jednak mamy do czynienia z drugą generacją, a pełna nazwa auta brzmi – Audi R8 Coupe V10 GT RWD.

Pierwsze Audi R8 GT zadebiutowało jeszcze w 2010, a fani musieli czekać na najostrzejszą odmianę 12 lat, ale w końcu doczekali się. Odmiana GT powstanie na pożegnanie modelu R8 (a przynajmniej tej generacji) i będzie najmocniejszą i najbardziej hardcorową wersją R8. 

Esencją R8 GT jest silnik i skrzynia

Silnik V10 Audi w pełni zasługuje na miejsce w „alei zasłużonych w motoryzacji”, bowiem to jedna z najlepszych jednostek na świecie. W R8 GT mamy do czynienia z jej kwintesencją. Z 5,2-litrowego V10 Audi wycisnęło aż 620 KM i 565 Nm momentu obrotowego. Takie liczby dziś może nie szokują, biorąc pod uwagę chociażby nowe BMW XM, ale pamiętajmy że mowa tu o silniku wolnossącym, bez jakichkolwiek wspomagaczy. 

Dodajmy do tego napęd na tył, a robi nam się wyjątkowo analogowa bestia. Nowe R8 GT przyspiesza do pierwszej „setki” w jedyne 3,4 s (poprzednik 3,6 s), drugą zobaczymy już po upływie 10,1 s. Deklarowana przez producenta prędkość maksymalna pozostaje na poziome 320 km/h.

Niemcy zapewniają, że nowa, dwusprzęgłowa skrzynia biegów grała pierwsze skrzypce podczas budowy najmocniejszego auta z napędem na tył w historii Audi. Producent podkreśla, że ulepszona skrzynia pozwala na szybszą zmianę na poziomie każdego z siedmiu przełożeń.

Siedem ustawień kontroli trakcji

W praktyce to system określający, jak bardzo tył auta ma wychylać się podczas ostrej jazdy. Kierowca może zdecydować, że „tyłkiem” będzie rzucać tylko trochę, albo po całości. System ACR będzie można ustawić na siedem różnych sposobów. Do ustalenia będzie nie tylko „kąt wychylenia tyłu”, ale także praca silnika czy skrzyni biegów. 

Żegnaj V10

Do klientów trafią zaledwie 333 egzemplarze Audi R8 GT. Pierwsze auta trafią do dealerów w przyszłym roku, a wersja GT będzie zwieńczeniem życia drugiej generacji R8. Nie ma co się łudzić, że w kolejnej zobaczymy genialne wolnossące V10. Zapewne pojawi się tam mniejszy silnik, wsparty jednostką elektryczną. Ceny Audi R8 Coupé V10 GT RWD startują od 225 tys. euro.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Lepiej, żebyś nie miał zderzenia z „elektrykiem”

Na razie nikt o tym nie mówi, ale nie jest tajemnicą, że samochody elektryczne są znacznie cięższe od spalinowych odpowiedników, a co za tym idzie bardziej niebezpieczne przy zderzeniu. „Jestem zaniepokojona zwiększonym ryzykiem poważnych obrażeń i śmierci wszystkich użytkowników dróg z powodu większej masy własnej oraz rosnących rozmiarów, mocy i osiągów pojazdów na naszych drogach,…

AC Schnitzer Supra GR. Wybieramy dźwięk silnika + obszerna galeria – VIDEO

Panie i Panowie przekręcamy "volume" w prawo i oglądamy dwa  krótkie filmiki. Następnie zapraszamy do głosowania na najlepszy dźwięk silnika. Zabawę umożliwił nam AC Schnitzer montując do najnowszej Toyoty Supry GR sportowy tłumik końcowy.  Tryb Sport: https://www.youtube.com/watch?v=IWNdoYCuUlo&feature=youtu.be Tryb Comfort: https://www.youtube.com/watch?v=mdCFsfzKWpQ&feature=youtu.be   AC Schnitzer zmienił nie tylko dźwięk, ale również parametry silnika. Po zabiegu w Aachen…