Arteon to model typu Gran Turismo i Volkswagen prezentuje teraz drugą wersję tego auta oraz sportowego Arteona Shooting Brake wyróżniającego się stylistyką. Sprzedaż nowego modelu w Europie już się rozpoczęła.
Arteon eHYBRID – bezemisyjny w mieście
Hybrydowy zespół napędowy typu plug-in o mocy 160 kW (218 KM).
Wraz z prezentacją nowego Arteona Shooting Brake Volkswagen poddaje zmianom całą rodzinę tego modelu. Nowe rozwiązania techniczne zastosowano zarówno w Arteonie, jak i w Arteonie Shooting Brake. Po raz pierwszy modele te wyposażono w hybrydowy zespół napędowy typu plug-in o mocy 160 kW (218 KM).
Arteon R – dynamiczna limuzyna
Z układem napędowym o mocy 235 kW (320 KM). Inspiracja i postęp to główne wartości Volkswagena R. Widać je w każdym sportowym modelu tej marki. Dynamika – także ta typowa dla aut sportowych – łączy się z najwyższą funkcjonalnością podczas codziennej eksploatacji.
Duża oszczędność, niska emisja szkodliwych substancji. Arteon i Arteon Shooting Brake są oferowane z czterema benzynowymi silnikami turbo (TSI), dwoma turbodieslami (TDI) oraz z hybrydowym zespołem napędowym plug-in (eHybrid). Silniki TSI osiągają moc 110 kW (150 KM)1), 140 kW (190 KM)1), 206 kW (280 KM)1) i – najmocniejszy w Arteonie R – 235 kW (320 KM). Jednostka TSI jest wykorzystywana również w hybrydowym zespole napędowym – osiąga moc 115 kW (156 KM) i wspomaga ją silnik elektryczny o mocy 85 kW (115 KM). Jednostki TDI osiągają moc 110 kW (150 KM)1) i 147 kW (200 KM)1). Wszystkie silniki odznaczają się niskim zużyciem paliwa i niskim poziomem emisji szkodliwych substancji oraz wysokim momentem obrotowym. Wysoką oszczędność tych silników uzyskano dzięki innowacyjnym rozwiązaniom w dziedzinie ich budowy oraz systemów oczyszczania spalin.
Zmiany z przodu nadwozia
Design tego auta, wyróżniający je pośród innych samochodów, teraz nabrał jeszcze większego wyrazu. Ponadto po raz pierwszy Arteona można zamówić z nowymi, LED-owymi światłami, w których pas diod znajduje się nie tylko poniżej seryjnych LED-owych reflektorów, lecz przebiega też centralnie przez osłonę chłodnicy (opcja). Nadaje to światłom Arteona nowy styl. Nowe są również LED-owe lampy z tyłu auta. Shooting Brake: Od środkowych słupków dachowych nadwozie nowego Arteona Shooting Brake różni się od nadwozia fastbacka. Marco Pavone, szef działu Volkswagena zajmującego się stylistyką zewnętrzną, zauważa: „Mocno przedłużyliśmy linię dachu, a wraz z nim linię bocznych szyb, z kolei błotniki poszerzyliśmy, dzięki temu tył auta wydaje się masywniejszy. Ten zabieg sprawił, że mimo całej funkcjonalności pięciodrzwiowego samochodu Shooting Brake sprawia wrażenie auta sportowego”.
Bagażnik o maksymalnej pojemności 1.632 litrów
Pod pokrywą bagażnika nowego Arteona Shooting Brake znajduje się 565 litrowy bagażnik (mierzony od oparć kanapy do wysokości półki za tylną szybą). Bagażnik fastbacka ma pojemność 563 litrów. Jeśli złożyć oparcia tylnych siedzeń pojemność przedziału bagażowego – od oparć przednich foteli po dach – wzrośnie do 1.632 litrów, w fastbacku do 1.557 litrów. W obydwu przypadkach maksymalna długość przewożonych przedmiotów wynosi 2.092 mm (mierzone do przednich foteli).
Co nowego w Arteonie?
We wnętrzu obydwu modeli znajduje się elegancka deska rozdzielcza dopasowana do ekskluzywnego charakteru i ekspresyjnej stylistyki Arteona. Do obsługi automatycznej klimatyzacji zastosowano po raz pierwszy panel dotykowy. Dotykowa jest także obsługa nowej, wielofunkcyjnej kierownicy. Nowością jest także możliwość bezprzewodowego korzystania z aplikacji – dzięki App Connect Wireless dla Apple CarPlay i po raz pierwszy dla Android Auto (Google). We wnętrzu Arteona i Arteona Shooting Brake zainstalowano wysokiej klasy 700-watowy system audio firmy Harmann/Kardon opracowany specjalnie dla tych modeli (wyposażenie opcjonalne). Całości dopełnia – dostępny na życzenie – system oświetlenia wnętrza Ambiente z 30 kolorami do wyboru. Podświetlane są także listwy dekoracyjne na desce rozdzielczej i w drzwiach – światło pełni tu rolę, jaką do niedawna spełniał chrom.
Rafał od zawsze był fanem japońskich samochodów. Pierwszym jego autem był Nissan 100nx. Później jeździł jeszcze Galantem, Civiciem i Accordem szóstej generacji. Pewnego dnia w trakcie pracy, jadąc do klienta, zauważył stojącego pod drzewem wrastającego w ziemię VW Golfa 2, który od razu przykuł jego uwagę dzięki emblematom GT. Tak zaczęła się historia tego VW…
Skandynawia to kraina motoryzacyjnych projektów, które wzbudzają zachwyt na całym świecie. Jednym z nich jest to BMW serii 3 typoszeregu E21. Z daleka wygląda normalnie, wręcz skromnie. Bazą do jego budowy było 316 z 1982. Po prostu fajnie utrzymany rekin- "zawsze spoko". Dopiero z bliska zauważymy, że to auto jest totalnie szalone, jak Wiking w…
Serwis wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu: utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego oraz tworzenia statystyk oglądalności. Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Polityka prywatnościAkceptuję
Privacy & Cookies Policy
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.