BMW M2 Competition. Godny spadkobierca legendy M3

BMW M2 Competition. Spadkobierca legendy M3

Przez lata za wzorzec sportowych modeli BMW uchodziło M3. Na przestrzeni lat stało się jednak zbyt poważne, ciężkie i drogie. Nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło. Niszę skutecznie zapełniło M2 Competition.

Wprowadzenie podstawowej wersji M2 było dużym wyzwaniem dla BMW, które musiało dołożyć starań, by mały sportowiec nie był lepszy od kultowego M3 czy M4. Tunerzy udowodnili jednak, że w seryjnym M2 tkwią duże rezerwy, a uwalniając je można stworzyć naprawdę szybkie auto.

Przyparte do muru BMW postanowiło udowodnić, że nie jest gorsze od tunerów. Wyposażyło M2 w znany z M3/M4 silnik. Mimo że wciąż jest on zdławiony do 410 KM i 550 Nm, umożliwia rozpędzenie auta do 100 km/h w czasie 4,4 s, a gdy jest ono wyposażone w dwusprzęgłową skrzynię M DCT nawet w 4,2 s.

M2 Competition otrzymało też wiele innych części z M3/M4. W tym charakterystyczne lusterka (BMW utrzymywało, że w tym modelu są zbędne), osobne przyciski do regulacji charakterystyki pracy silnika i układu kierowniczego (podobno także zbędne) oraz karbonową rozpórkę kielichów przedniego zawieszenia. Szybką zmianę ustawień samochodów ułatwiają znajdujące się na kierownicy przyciski M1 i M2. Wyróżnikami wnętrza są także karbonowe dekory, pasy bezpieczeństwa z krawędziami w barwach M, fotele z podświetlanym logotypem M2 oraz czerwony przycisk rozrusznika. Szkoda tylko, że miejsce klasycznego panelu wskaźnika zajął wyświetlacz.

Wydech otrzymał klapy regulujące natężenie i barwę dźwięku. Miejsce seryjnych feg zajęły lekkie, kute obręcze o średnicy 19 cali. Przez ich cienkie ramiona prześwitują powiększone tarcze. Zwieńczeniem zmian był montaż przedniego zderzaka z powiększonymi wlotami powietrza, czarnych nerek i wprowadzenie nowych kolorów nadwozia – Sunset Orange oraz Hockenheim Silver.

Podobne

Michael Fassbender (IRL), Porsche Motorsport, Porsche Mobil 1 Supercup, Barcelona 2020, The usage of this image by individuals (users) is strictly subject to the following terms and conditions and shall be solely non-commercial: 1. The user undertakes not to (a) transmit, publish, exhibit, give, copy, loan, hire, licence, or sell any part of this image; or (b) edit, use or exploit the image in any way which is likely to bring FOWC, any of its affiliates, the FIA or the FIA FORMULA ONE WORLD CHAMPIONSHIP (including support events or any of the officials or participants therein) into disrepute or is defamatory of any person or organisation or is offensive in any manner. 2. The user shall not include in or around the image any form of sponsorship unless expressly approved by FOWC or its affiliates in writing.

X-Men Magneto za kierownicą Porsche

Michael Fassbender, odtwórca m.in. roli Magneto w kultowej serii filmów X-Men i gwiazda Hollywood, debiutuje za kierownicą Porsche w pucharze Supercup. Do grona kierowców startwwujących w ten weekend w kolejnej rundzie Porsche Mobil 1 Supercup dołączy szczególny gość: hollywoodzki aktor Michael Fassbender za kierownicą Porsche 911 GT3 Cup powalczy z zawodnikami międzynarodowego pucharu markowego, odbywającego…

Zaczęło się! Golf 8 ABT- TUNING

Nowy Golf jest już w salonach. Jednym z pierwszych tunerów, który deklaruje program modyfikacji dla Golfa i publikuje pierwsze zdjęcia jest niemieckie ABT. Na pierwszy ogień idzie zawieszenie. ABT Sportsline proponuje zestaw sprężyn obniżających. Tuner obiecuje lepsze prowadzenie i przybliżenie do podłoża o 25-30 mm w zależności od wersji. ABT zapewnia, że sprężyny pasują również…