BMW M2 Competition. Godny spadkobierca legendy M3

BMW M2 Competition. Spadkobierca legendy M3

Przez lata za wzorzec sportowych modeli BMW uchodziło M3. Na przestrzeni lat stało się jednak zbyt poważne, ciężkie i drogie. Nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło. Niszę skutecznie zapełniło M2 Competition.

Wprowadzenie podstawowej wersji M2 było dużym wyzwaniem dla BMW, które musiało dołożyć starań, by mały sportowiec nie był lepszy od kultowego M3 czy M4. Tunerzy udowodnili jednak, że w seryjnym M2 tkwią duże rezerwy, a uwalniając je można stworzyć naprawdę szybkie auto.

Przyparte do muru BMW postanowiło udowodnić, że nie jest gorsze od tunerów. Wyposażyło M2 w znany z M3/M4 silnik. Mimo że wciąż jest on zdławiony do 410 KM i 550 Nm, umożliwia rozpędzenie auta do 100 km/h w czasie 4,4 s, a gdy jest ono wyposażone w dwusprzęgłową skrzynię M DCT nawet w 4,2 s.

M2 Competition otrzymało też wiele innych części z M3/M4. W tym charakterystyczne lusterka (BMW utrzymywało, że w tym modelu są zbędne), osobne przyciski do regulacji charakterystyki pracy silnika i układu kierowniczego (podobno także zbędne) oraz karbonową rozpórkę kielichów przedniego zawieszenia. Szybką zmianę ustawień samochodów ułatwiają znajdujące się na kierownicy przyciski M1 i M2. Wyróżnikami wnętrza są także karbonowe dekory, pasy bezpieczeństwa z krawędziami w barwach M, fotele z podświetlanym logotypem M2 oraz czerwony przycisk rozrusznika. Szkoda tylko, że miejsce klasycznego panelu wskaźnika zajął wyświetlacz.

Wydech otrzymał klapy regulujące natężenie i barwę dźwięku. Miejsce seryjnych feg zajęły lekkie, kute obręcze o średnicy 19 cali. Przez ich cienkie ramiona prześwitują powiększone tarcze. Zwieńczeniem zmian był montaż przedniego zderzaka z powiększonymi wlotami powietrza, czarnych nerek i wprowadzenie nowych kolorów nadwozia – Sunset Orange oraz Hockenheim Silver.

Podobne

Diesel-power, czyli wyścigowe BMW 320d

Sportowe sukcesy BMW serii 3 zwykle utożsamiamy z M3. Rzadziej na myśl przychodzą nam 318is czy 320i. Tylko nieliczni, którym historia BMW Motorsport nie obca, pomyślą o 320d. Zaprezentowane w 1990 r. BMW E36 było świetnym materiałem na wyścigówkę. Karoseria dużo sztywniejsza od nadwozia E30 dodatnio wpływała na precyzję prowadzenia, a wielowahaczowe zawieszenie tylnej osi…

Auto Hanki Mostowiak na sprzedaż

Zapewne pamiętacie kultową scenę z serialu "M jak miłość", gdzie Hanka Mostowiak rozbiła się o kartony? Jej auto można teraz kupić. Niektórzy kupują rozbite Aston Martiny z filmu o Jamesie Bondzie, inni samochody, którymi jeździł papież, a jeszcze inni mogli nabyć Toyotę z "Chłopaki nie płaczą". Nie musisz mieć fortuny, żeby kupić auto, którym jeździł…