TH2RS. Transporter z genami Porsche - Trends Magazines

TH2RS. Transporter z genami Porsche

Pomysłów na tuning Transportera nigdy nie brakowało – wiele z nich bazowało na transplantacji wybranych części z Porsche. Poprzeczkę wyjątkowo wysoko zawiesiła firma TH Automobile z Berlina.

Zakład wyspecjalizował się wyposażaniu Transporterów w elementy z Porsche. Nic nie stoi na przeszkodzie, by zamontować do niego hamulce, kierownicę, wskaźniki czy umieszczoną z lewej strony kierownicy stacyjkę. Specjalnością zakładu, kierowaną do klientów o zasobnych portfelach, są modele TH2, TH2RS oraz TH3. Wszystkie otrzymują zespoły napędowe z Porsche 911, a dokładniej modeli 996 lub 997.

Aby móc przeszczepić sześciocylindrowego boksera ze skrzynią biegów, TH Automobile musiało wyposażyć Transportera we fragment podłogi z Porsche. Tunerowi zależało na dopracowaniu wszystkiego w najmniejszych szczegółach i umożliwienie diagnozowania oraz serwisowania aut w ASO Porsche. Klient miał otrzymać możliwość skonfigurowania auta, chociażby poprzez wybranie automatycznej skrzyni Tiptronic czy napędu na cztery koła. Nie dziwi więc, że realizacja ambitnego projektu pochłonęła przeszło trzy lata.

420-konny TH2, który rozpędza się do 270 km/h, jest zaledwie przedsmakiem TH2RS. Pojazd został zbudowany wyłącznie z myślą o osiągach. Nie pozwala o tym zapomnieć chociażby skąpo tapicerowane wnętrze z użytkowej wersji Transportera, do którego wstawiono fotele kubełkowe z karbonu. Siedzenie kierowcy, niczym w kultowym McLarenie F1, zamontowano centralnie, za wyprowadzoną pośrodku kokpitu kierownicą. Nawiązanie do supersamochodu nie jest bynajmniej działaniem na wyrost.

Kierowca TH2RS ma do dyspozycji 780 KM i 930 Nm, dzięki którym bus na torze Nardo ustanowił rekord świata, osiągając imponujące 310,7 km/h! Wrażenie robi również dynamika. Mimo napędu na tylną oś i masy na poziomie 2000 kg, osiągnięcie 100 km/h trwa 4,4 s. Po 12 s od startu TH2RS może pędzić 200 km/h. Mimo relokacji silnika udało się zachować przyzwoity rozkład mas – 40:60. W celu uzyskania możliwie dobrych właściwości jezdnych, Transporter został wyposażony w szperę Drexler Motorsport, pneumatyczne zawieszenie oraz felgi Tomason TN4 z oponami 275/35 R20.

Za kierownicą busa w kolorze Porsche RS-Grün zasiadł m.in. Walter Röhrl. Dwukrotny rajdowy mistrz świata jest kierowcą testowym firmy ze Stuttgartu, ale mimo tego był pod wrażeniem możliwości TH2RS, a na torze udowodnił, że busem można z powodzeniem jeździć kontrolowanymi poślizgami.

Jedyny w swoim rodzaju Transporter został wystawiony na sprzedaż za 149 000 euro. Został sprzedany, chociaż TH nie ujawnia za ile.

fot. www.thautomobile.de

Podobne

un

VW: Czy to koniec konsekwencji afery dieselgate?

UN Global Compact potwierdził ponowne przyjęcie Volkswagena do swojego grona. Po pięcioletniej przerwie koncern powraca do największej na świecie inicjatywy wspierającej zarządzanie przedsiębiorstwami zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju. Koncern przestał być członkiem organizacji na skutek kryzysu związanego z silnikami Diesla. Interwencja Departamentu Sprawiedliwości USA Decydującym czynnikiem umożliwiającym ponowne członkostwo było wprowadzenie przez koncern Volkswagen nowego…

Kupujemy używanego VW Polo IV GTI (2006–2009) – Rozsądne marzenie

Volkswagen ze znaczkiem GTI na klapie bagażnika jest marzeniem wielu kierowców. Podobnie jak auto z kultowym 1.8T pod maską. Polo GTI oferuje jedno i drugie, a jest przy tym dostępne za rozsądne pieniądze. Polo czwartej generacji, znane też jako Typ 9N, zadebiutowało jesienią 2001 r. Volkswagen wystawił cierpliwość amatorów szybszej jazdy na ciężką próbę. Przed…