Manhart znany jest z niezwykle mocnych, czasami ekstremalnie mocnych, topowych modeli BMW. 600, a nawet 700 KM są często normą. Ale nie zawsze muszą być tak ekstremalne, czego przykładem jest nowy MHX6 500.
Nowe dzieło inżynierów Manharta bazuje na modelu xDrive40i, który od 2023 roku jest bazowym w gamie X6. Jego 3-litrowy, 6-cylindrowy rzędowy silnik B58B30, dzięki turbodoładowaniu, standardowo generuje 381 KM i 520 Nm. Dzięki sprawdzonej, autorskiej skrzyni biegów MHtronik, firma MANHART znacznie zwiększyła moc MHX6 500, podnosząc ją do 480 KM i 630 Nm.
Nietypowy wydech tylko na eksport
Układ wydechowy Manhart ze stali nierdzewnej z systemem sterowania zaworami i czterema końcówkami rur wydechowych o średnicy 100 mm zapewniają odpowiednie akustycznie połączenie ze zwiększoną mocą.
Układ jest połączony za pomocą downpipe’ów Manhart z 300-komorowymi katalizatorami, które nie posiadają homologacji TÜV i dlatego są przeznaczone wyłącznie na eksport. Układy hamulcowe pozostają w stanie standardowym, ale Manhart oferuje opcjonalnie indywidualnie konfigurowalne ulepszenia.
Jeszcze bardziej rasowy
MHX6 500 ma również podrasowany wygląd. Niewątpliwą atrakcją są felgi Manhart Concave One w rozmiarze 10,5 x 22 cali i 11,5 x 22 cali z oponami 295/30 i 335/25. Wybrano matowe, czarne wykończenie, ale na życzenie dostępne są również indywidualnie konfigurowane kolory felg.
Manhart osiągnął dodatkowe obniżenie dzięki zastosowaniu nowych drążków kierowniczych.
Połyskujące karbonowe elementy, takie jak przedni spojler Manhart od Larte Design, tylny dyfuzor Manhart i tylny spojler oraz karbonowe nakładki na lusterka zewnętrzne, dodają samochodowi sportowego wyglądu. Na koniec, typowy zestaw naklejek Manhart, w tym srebrne obręcze, dopełnia elegancję nadwozia.
We wnętrzu ton nadają kierownica Manhart z włókna węglowego i manetki zmiany biegów oraz haftowane dywaniki Manhart.
Fot. Manhart















