Niezły gwint do BMW M5 (G90/G99) - Trends Magazines

Niezły gwint do BMW M5 (G90/G99)

KW_V4_BMW_M5_G99_Touring_widok z przodu

Specjalizująca się w zawieszeniach firma KW Automotive opracowała gwintowany zestaw KW V4 nie tylko dla BMW M5 sedan (G90), ale również M5 Touring (G99). W porównaniu z innymi systemami zawieszenia doposażeniowymi i aftermarketowymi, zawieszenie KW V4 różni się konstrukcją, a w szczególności zastosowaniem dwustopniowych zaworów kompresji i odbicia.

KW_V4_BMW_M5_G99_Touring_amortyzator

Podobnie jak wszystkie zestawy zawieszenia gwintowanego KW, V4 do hybrydy plug-in Touring o mocy 727 KM jest produkowany na zamówienie w Niemczech. Amortyzatory, wyposażone w niezależnie regulowane zawory do kompresji przy wysokich i niskich prędkościach oraz odbicia przy niskich prędkościach, bazują na technologii zawieszenia fabrycznego KW opracowanej dla BMW M4 GTS (F82).

KW_V4_BMW_M5_G99_Touring_widok z boku

– W naszych wcześniejszych zawieszeniach gwintowanych V4 regulowane zawory sprężania były połączone z amortyzatorami albo poprzez zewnętrzny zbiornik przyspawany do kolumn, albo poprzez przewód. Dzięki naszej nowej technologii regulacji nie jest to już konieczne – wyjaśnia Florian Johann, menedżer marki KW. – Zawory sprężania, które można regulować dla sił przy dużych i małych prędkościach, są teraz zamontowane z boku aluminiowych kolumn. Tak jak poprzednio, regulowany zawór odbicia przy małych prędkościach nadal jest regulowany na tłoczysku – dodaje.

Zalety amortyzatorów zawieszenia z regulacją trójstopniową

Dostępnych jest 13 różnych ustawień dla sił sprężania przy małych i dużych prędkościach oraz 16 ustawień dla odbicia przy małych prędkościach. Małe prędkości konstrukcji nadwozia lub tłoczyska (małe prędkości) są spowodowane hamowaniem, przyspieszaniem i skręcaniem. Natomiast wzbudzenia przy dużych prędkościach obejmują wszystkie bodźce przekazywane na koła z nawierzchni drogi, takie jak nierówności, połączenia poprzeczne lub frezowane krawędzie. Stopień sprężania wpływa na prędkość sprężania tłoczyska amortyzatora. Wpływa on również na kołysanie wzdłużne i poprzeczne nadwozia, a także na reakcję układu kierowniczego. Wraz ze wzrostem stopnia sprężania, tłoczysko spręża się wolniej. Dzięki temu ciężkie BMW M5 Touring jest bardziej stabilne, ponieważ nadwozie jest lepiej podparte. Im mocniejsze sprężanie, tym precyzyjniejsza reakcja układu kierowniczego. Z drugiej strony, otwarcie zaworów stopnia sprężania dodatkowo zwiększa komfort jazdy. Ta oddzielna regulacja sprężania przy niskiej i wysokiej prędkości pozwala na indywidualne dopasowanie równowagi między komfortem jazdy a dynamiką jazdy.

KW_V4_BMW_M5_G99_Touring_przekrój_amortyzatora

Z kolei regulowane ustawienie odbicia przy niskiej prędkości wpływa na prędkość odbicia tłoczyska. Kontroluje ono, jak szybko sprężyna zawieszenia powraca do pozycji wyjściowej. Zawory odbicia można otworzyć dla wygodniejszego prowadzenia lub zamknąć dla twardszego i bardziej bezpośredniego prowadzenia. Dzięki tej technologii wielozaworowej różnice są znacznie większe niż w przypadku konwencjonalnego zawieszenia z elektroniczną regulacją.

KW_V4_BMW_M5_G99_Touring_tylna oś

W przypadku modernizacji do zawieszenia gwintowanego KW V4 montowany jest również zestaw kompensacyjny. Jest dodawany przy zamówieniu i dezaktywuje adaptacyjne sterowanie amortyzatorami. Poza elektronicznymi funkcjami amortyzatorów, wszystkie systemy wspomagające kierowcę i kontroli dynamiki w BMW M5 pozostają w pełni aktywne.

KW_V4_BMW_M5_G99_Touring_zestaw zawieszenia

Wysokość zawieszenia jest regulowana bezpośrednio za pomocą odpornego na zabrudzenia gwintu trapezowego na kolumnach resorujących wykonanych z wysokowytrzymałego stopu aluminium. Zgodnie z certyfikatem części, M5 Touring można płynnie obniżyć o 10 do 30 milimetrów na przedniej i tylnej osi. Sprężyny z regulacją wysokości do BMW M5 Touring będą również dostępne wkrótce.

KW_V4_BMW_M5_G99_Touring_widok tylnej osi

Fot. KW

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Felgi Dezent TZ-c. Bawarska zima

Wielu miłośników BMW nie wyobraża sobie postawienia auta na czymś innym niż felgi z charakterystycznym, podwójnym układem ramion. Doskonale wie o tym Dezent, który przygotował specjalne obręcze. Felgi Dezent TZ-c zostały opracowane z myślą o BMW. Producent zapewnia, że będą dobrze pasowały do serii 5, 6 oraz 7. Tak dobrze, że z seryjnych kół uda…

VW ID.7 Tourer widok z tyłu

 ID.7 Tourer Pro – elektryk, z którego nie chce się wysiadać

Volkswagen bez wątpienia potrafi zrobić ładne i dobre kombi. Przypomnijmy sobie Golfa w wersji Variant, pakownego wymarzonego przez wielu Passata czy Arteona w tej wersji nadwoziowej. W dobie elektromobilności dołączył do nich elektryk ID.7 i… od razu podbił moje serce. Już pierwsze spojrzenie na ID.7 w wersji kombi wywołuje uśmiech na twarzy. Zgrabna sylwetka tego prawie…