Najnowsze dziecko bawarskiego koncernu, od dłuższego zapowiadana Neue Klasse w końcu pokazała się światu. Czy odniesie podobny sukces jak jej odpowiedniczka sprzed 60 lat, która była wówczas rewolucyjną zmianą? Zobaczymy. Świat się zmienił, a z nią motoryzacja. Oto krótka prezentacja nowego BMW iX3.
Stylistyka nie zwala z nóg
iX 3 Neue Klasse, to kolejny bawarski SUV, który bez problemu zidentyfikujesz na drodze. Tym, co przede wszystkim zwraca uwagę jest brak krytykowanego w ostatnich latach potężnego grilla, upodobniającego modele BMW do bobra. W nowej Neue Klasse nerki nawiązuje do modeli z lat 60. i 70. XX wieku, w tym do tak kultowego modelu 2002. Te współczesne są też podświetlane, a nie chromowane. Cóż, przecież to elektryk.
Nowe BMW iX3 mierzy 478 cm długości, 189 cm szerokości i 163 cm wysokości. Podobnie jak elektryczne Porsche Macan i Audi Q6 E-tron. Smukła sylwetka ma dobry współczynnik oporu powietrza (0,24), co ma pomóc w poprawie osiągów.
Osiągi
Bawarczycy chwalą się w nowym iX3 architekturą 800V, która ma umożliwiać ładowanie baterii mocą sięgającą 400 kW (jeszcze takiej nie spotkałam na drodze), co ma dać możliwość zwiększenia zasięgu o 372 km w 10 minut!
Łączna moc jednostki napędowej to 469 KM i 645 Nm. Pozwala to mknąc z V-maks. 210 km/h i rozpędzić się do „setki” w 4,9 sekundy.
Początkowo iX3 będzie oferowane wyłącznie w wersji 50 xDrive z akumulatorem niklowo-magnezowo-kobaltowym (NMC) o pojemności 108 kWh, wyposażonym z ogniwa cylindryczne, co ma dać zasięg WLTP 805 km. Producenci zapowiadają, że zasięg jeszcze wzrośnie, gdy do produkcji wejdą modele jednosilnikowe (obecna jest dwusilnikowa).
Wyjątkowe wnętrze (podobno)
Środek ma być, zdaniem projektantów, wyjątkowy. Mnóstwo przestrzeni nawet dla 5 osób, zupełnie nowy kokpit z nowym systemem serowania i obsługi BMW Panoramic iDrive, który wyświetla informacje na całej szerokości przed przednią szybą. Czy się sprawdzi w praktyce? Poczekajmy na opinie pierwszych klientów.
Jaki wybór, za ile i kiedy?
BMW iX3 Neue Klasse oferowane będzie w kliku liniach wyposażenia: bazowym, M Sport i M Sport Pro. Wnętrze będziemy mogli wybierać wg klucza: Essential, Contemporary, M Sport i BMW Individual.
Produkowane w węgierskim Debreczynie iX3 Neue Klasse trafi do salonów wiosną 2026, a cena jak szacuje portal motor1.com ma wynieść ok. 60 tysięcy dolarów.
Fot. BMW