Debiutuje nowe BMW X3. Producent twierdzi, że auto jest „bardziej sportowe, wyraziste, a za razem bardziej uniwersalne”. Oprócz wersji hybrydowych, debiutuje także zupełnie nowa – M50 dla kierowców żądnych emocji.
BMW X3 jest bardzo ważnym modelem dla bawarskiej marki. X-trójka była najlepiej sprzedającym się modelem marki w 2023 roku. Niemcy wiążą z tym modelem spore nadzieje.
Po „wycieku” zdjęć nowego X3 mogliśmy już zobaczyć, jak będzie prezentował się przód niemieckiego bestselleru. Teraz widzimy już auto w pełnej krasie i trzeba przyznać, że nowe BMW X3 jest… No właśnie, jakie? Naszym zdaniem, trochę za mało w nim genów BMW, ale to oczywiście subiektywne odczucie. Klienci tego segmentu nie oczekują rewolucji, a raczej dopracowania i bardziej wydajnych rozwiązań.
Nowe BMW X3 urosło
Mimo że rozstaw osi pozostał bez zmian, to przedłużenie zwisów sprawiło, że nowe BMW X3 jest teraz dłuższe o 34 mm. Całkowita długość to 4755 mm, co ciekawe to więcej niż X5 pierwszej generacji. Na szerokość przybyło 29 mm. Żeby poprawić aerodynamikę, niemiecki SUV jest niższy o 25 mm.
BMW zdążyło nas już przyzwyczaić do dużych rozmiarów grilla, więc tutaj jego wymiary nie dziwią. Oczywiście jest on podświetlany za pomocą Iconic Glow, łuna światła otacza na całej długości oba elementy atrapy chłodnicy. Zarówno światła do jazdy dziennej, jak i światła pozycyjne, a także reflektory LED emitowane są teraz przez nakładające się na siebie źródła światła w kształcie litery L. Opcjonalnie dostępne są adaptacyjne reflektory matrycowe LED.
Nowe BMW X3 oferowane jest w jednym niemetalizowanym kolorze i ośmiu metalizowanych, w tym w nowym kolorze szary Dune. Dostępne są także lakiery BMW Individual, w tym dwa matowe, połyskujące warianty Frozen oraz ponad 15 lakierów specjalnych BMW Individual.
BMW X3 vs Audi Q5 vs Volvo XC60 – który SUV lepszy w terenie?
Wyposażenie standardowe obejmuje 18-calowe felgi, opcjonalnie dostępne są koła w rozmiarach 20 i 21 cali. Opcjonalny pakiet sportowy M zapewnia szczególnie dynamiczny wygląd, m.in. dzięki 19-calowym obręczom kół M ze stopów lekkich oraz sportowym akcentom optymalizującym dopływ powietrza i równowagę aerodynamiczną. Pakiet sportowy M Pro uzupełnia tę ofertę między innymi o oświetlenie konturowe Iconic Glow i sportowy układ hamulcowy M z pomalowanymi na czerwono zaciskami.
Wnętrze nowego X3 to minimalizm i prostota
Takie są już trendy w motoryzacji, że przyciski znikają, a ich funkcje zastępują ekrany dotykowe. W X3, tradycyjnie już dla nowych modeli BMW znajdziemy zakrzywiony ekran z podwójnymi wyświetlaczami.
Pojemność bagażnika można zwiększyć z 570 aż do 1700 l (BMW X3 30e xDrive: 460–1600 l). Opcjonalnie dostępny jest elektrycznie wysuwany i chowany hak holowniczy. Maksymalna dopuszczalna masa przyczepy wynosi zależnie od modelu do 2500 kg.
W standardzie nowe BMW X3 posiada elektrycznie regulowane i podgrzewane fotele sportowe z tapicerki wykonanej z materiału wtórnego. Opcjonalnie dostępne jest wyposażenie ze skóry Veganza i BMW Individual Merino. Po raz pierwszy w modelu BMW opcjonalna deska rozdzielcza Luxury obita jest poliestrem z recyklingu o strukturze dzianiny.
System operacyjny BMW 9 oraz nowy iDrive z funkcją QuickSelect
W nowym BMW X3 znajdziemy BMW iDrive z funkcją QuickSelect, zapewniająca intuicyjną i wygodną obsługę. Nowy ekran główny wyświetla pionowo ułożone ikony funkcji na tym samym poziomie. Funkcja szybkiego dostępu QuickSelect umożliwia bezpośrednie wywoływanie funkcji bez konieczności wchodzenia do podmenu. Nowy system BMW iDrive jest konsekwentnie ukierunkowany na obsługę dotykową i głosową. Opiera się na systemie operacyjnym BMW 9, który stwarza również warunki do spersonalizowanego wyboru dodatkowych usług cyfrowych. Można je udostępniać „bezprzewodowo” zarówno poprzez aktualizacje BMW ConnectedDrive, jak i dzięki coraz większej liczbie aplikacji innych firm w ramach oferty BMW Digital Premium.
Co pod maską?
W ofercie nowego X3 znajdą się cztery wersje silnikowe – dwie benzynowe, diesel oraz hybryda. Dwa pierwsze dostępne są w układzie mild-hybrid. Moc silników waha się od 197 do 398 KM. W nowym X3 pojawi się zupełnie nowa wersja – M50. To ewolucja znanej do tej pory M40i, a więc mamy tu do czynienia z 3-litrowym silnikiem benzynowym.
Model | BMW X3 20 xDrive | BMW X3 30e xDrive | BMW X3 20d xDrive | BMW X3 M50 xDrive |
Silnik | 2.0 R4 mild-hybrid | 2.0 R4 plug-in hybrid | 2.0 R4 diesel mild-hybrid | benz. 3.0 R6 |
Moc | 208 KM | 299 KM | 197 KM | 398 KM |
0-100 km/h | 7,8 s | – | 7,7 s | 4,6 s |
Spalanie | 7,6–6,9 l/100 km | 7,9–7,2 l/100 km | 6,5–5,8 l/100 km | 8.3 – 7.7 l/100 km |