Ktoś przesadził na hamowni z tym BMW M4. Ta moc to potęga! - Trends Magazines

Ktoś przesadził na hamowni z tym BMW M4. Ta moc to potęga!

Właściciele już seryjnie mocnych aut często czują niedosyt i dokładają kolejne konie mechaniczne do swoich pojazdów. Jednostka S58 w BMW M4 potrafi naprawdę sporo znieść, a dowodem na to jest to zielone M4, które dosłownie eksplodowało na hamowni!

Linia mocnych BMW ze znaczkiem M (tym prawdziwym M, nie takim co można dokleić do 320d), znalazła sobie wielu wiernych fanów. Głównie dlatego, że silniki S58 montowane w M2, M3 czy M4 są bardzo podatne na podniesienie mocy i to już niedużym kosztem. 

Seryjne BMW M3 Touring mu nie wystarczyło

1300 KM w BMW M4?!

Ten tuner jednak przekroczył granicę, co widać na poniższym filmiku. Pracownicy firmy z New Jersey próbowali ostatnio wycisnąć jak najwięcej mocy z BMW M4. Co oszałamiające, udało się wykrzesać aż 1100 KM z seryjnego 3-litrowego silnika S58. Jednak to im nie wystarczyło, bo auto miało startować w wyścigach na 1/4 mili, a tam liczy się każdy koń mechaniczny.

1000 KM w BMW M4 i M5 vs Bugatti Chiron – tego się nie spodziewaliśmy!

Postanowili więc pójść dalej, dlatego zespół dodał do auta nowy intercooler, ulepszoną skrzynię biegów oraz podtlenek azotu. Nowa konfiguracja oznaczała aż 1300 KM i to bez użycia N2O. Kolejna próba już z użyciem gazu poprawiła wynik o 76 KM, ale jeszcze nie to spowodowało wybuch silnika. Dopiero kolejna dawka spowodowała, że S58 rozpada się na części w spektakularny sposób, z dużą ilością dymu i huku.

Manhart MH2 GTR II – idealne auto Kena?

Co jeszcze bardziej imponujące, do zdarzenia doszło na 3 dni przed planowanym wyścigiem i mimo to, ekipie udało się poskładać BMW M4 ponownie do kupy, co umożliwiło start w zawodach. Nie wiadomo, jaką mocą auto dysponowało finalnie, ale z pewnością było to ponad 1000 KM. 

Macie doświadczenia z podniesieniem mocy w Waszych BMW? Dajcie znać na forum, ile mocy udało Wam się uzyskać!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Tuning VW Golf Mk1 cabrio 2.0 16V auto w czasie jazdy

Z miłości do detali – niepowtarzalny VW Golf Mk1 cabrio 2.0 16V

Widząc tego Golfa na żywo docenimy nie tylko jego konstruktora - Giorgetto Giugiaro, ale też Fryderyka, który z niezwykłą pieczołowitością zadbał o każdy detal tego kultowego już kabrioletu. Podobnie było w chwili zaprezentowania gotowych projektów auta szefom koncernu Volkswagena w połowie lat 70.   32-letni wówczas Giorgetto Giugiaro otrzymał zadanie – stworzyć samochód, którego rozstaw…

Jak myć szyby i lusterka?

O czystości szyb i lusterek nie trzeba nikogo przekonywać. Ich przejrzystość ma bezpośredni wpływ na Twoje bezpieczeństwo podczas jazdy. Podpowiadamy, jak dobrze umyć szyby i lusterka, a także jakich kosmetyków użyć. Jak umyć szyby, aby były bez smug? Na dużych szybach (przedniej i tylnej) najprościej i najszybciej zrobić to za pomocą gąbki lub szmatki oraz…