BMW Classic wciąż robi części do tych modeli. To niezwykłe! - Trends Magazines

BMW Classic wciąż robi części do tych modeli. To niezwykłe!

Niemiecka marka wciąż produkuje podzespoły do klasycznych modeli BMW. Niektóre wyprodukowano z nadwyżką i trzyma się je w magazynie, a niektóre wciąż można zrobić na zamówienie. Do tych modeli BMW Classic wciąż produkuje części. 

BMW TRENDS prenumerata

Wiadomo, że im samochód starszy, tym więcej trzeba w niego zainwestować, aby jeździł jak należy. Najlepsze do tego będą oryginalne części, ale w przypadku 30-, 40-letnich to może być trudne, bo wiele z tych części jest po prostu niedostępnych. Marka z Monachium stara się dbać o miłośników klasycznych modeli i do tego został stworzony dział BMW Classic. 

BMW Classic dostarcza podzespoły do prawdziwych klasyków

W rzeczywistości BMW Classic produkuje części do starszych samochodów już od 1994 roku, kiedy to utworzono dział BMW Group Mobile Tradition, nazwę zmieniono w 2008 roku. Niewielu może o tym wie, ale BMW wciąż produkuje części do takich perełek jak BMW E9, M1, czy E31. 

Warte majątek ponadczasowe piękne BMW E9 2800 CS

Według rzecznika klasycznego działu BMW, Marca Thiesbürgera, niektóre części samochodowe są przechowywane w magazynie, a inne są produkowane na zamówienie. Jeśli chcesz zamówić konkretną część, która akurat nie jest dostępna, musisz na nią poczekać, czas realizacji różni się w zależności od rodzaju części, możliwości produkcyjnych dostawcy i lokalizacji klienta. Firma współpracuje przede wszystkim z europejskimi dostawcami, aby utrzymać koszty logistyki na niskim poziomie i zminimalizować emisję powstającą podczas transportu.

Najszybsze auto świata napędzane LPG? BMW M1!

Jakie części oferuje BMW Group Classic?

Najpopularniejsze są filtry oleju i świece zapłonowe, ale bardzo rozchwytywane są też mniejsze elementy wykończeniowe. Co ciekawe, nadal istnieją oryginalne części, które zostały wyprodukowane w tamtych czasach. Możesz na przykład kupić zatrzask do obu drzwi BMW M1.

W ofercie są np. części zamienne do samochodów tak starych, jak seria 02 wprowadzona na rynek w drugiej połowie lat sześćdziesiątych. Różnorodne elementy obejmują klamki drzwi, chromowaną końcówkę rury wydechowej, czy włącznik świateł awaryjnych. BMW Classic produkuje też części do pierwszej Serii 3 (E21), Serii 5 (E12) i Serii 7 (E23), czy bardzo ekskluzywnego roadstera Z8 (E52).

BMW Z8 to bardzo wyjątkowy samochód… – PREZENTACJA

Ile kosztują części do klasycznych BMW?

Nie ma dostępnej pełnej listy cen, ponieważ różnią się one znacznie w zależności od kraju, w którym są oferowane. Części te są dostępne bezpośrednio u dealerów BMW, a także u certyfikowanych partnerów BMW Group Classic. Większość tych sklepów znajduje się w Europie, ale jest też kilka w Japonii, Malezji i Indonezji.

Oprócz dostarczania części samochodowych firma prowadzi również dedykowany warsztat w Monachium, w siedzibie BMW Group Classic. 

Korzystacie z części BMW Classic? Jakie są Wasze wrażenia? Dajcie znać na forum BMW Klub Polska. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Limuzyny na piątkę – porównanie BMW E39 i G30

Seria 5 zawsze wyznaczała standardy w klasie średniej, oferowała świetne wyposażenie i pokazywała, jak powinna jeździć limuzyna ze sportowym zacięciem. Konfrontując E39 z G30 sprawdzamy, co zmieniło się przez ostatnie 20 lat. W 1995 r. świat motoryzacji wstrzymał oddech. Podczas Frankfurt Motor Show zadebiutowało BMW E39. Czwarta generacja serii 5 postawiła poprzeczkę na poziomie nieosiągalnym…

BMW E36 Compact V12. Jak to się tu zmieściło?

BMW E36 Compact nie jest zbyt popularnym autem i wielu niesłusznie nazywa go "brzydkim kaczątkiem", choć to rzecz gustu. Pod kątem właściwości jezdnych i charakteru poczciwy "kompot" niczym nie odbiega od swoich większych braci. Auto jest także popularne wśród drifterów i właśnie jeden z nich wstawił do niego potężny silnik V12. Szpilki nie wciśniesz! Krótkie…