VW Golf kończy 50 lat. Czy to już czas na emeryturę? - Trends Magazines

VW Golf kończy 50 lat. Czy to już czas na emeryturę?

VW Golf Mk1 i EA 276

Bez wątpienia VW Golf jest ikoną motoryzacji i godnym następcą Garbusa. Pierwszy Golf zjechał z taśmy produkcyjnej w 1974 roku, a więc w tym roku kończy 50 lat. Czy to już czas, żeby kultowy model przeszedł na emeryturę?

 

O Golfie można by napisać kilka książek. To jeden z najpopularniejszych samochodów świata, który zmotoryzował nie tylko wiele krajów w Europie, ale także na świecie. VW Golf to dziś także ceniony klasyk oraz dobra baza do profesjonalnego tuningu, co sprawia, że Golfy w przeróżnych postaciach pojawiają się na łamach VW Trends. Do niedawna był to najlepiej sprzedający się model na Starym Kontynencie, pokonał go jednak jego młodszy kuzyn – T-Roc

VW Golf ma już 50 lat

Gdy następca Garbusa – VW Golf pierwszej generacji – pojawił się w 1974 na rynku zapoczątkował prawdziwą rewolucję. W odróżnieniu od poprzednika auto miało silnik umieszczony z przodu i przedni napęd. Narysowane przez samego Giorgetto Giugiaro nadwozie było dzięki dużej klapie z tyłu i składanej kanapie bardzo uniwersalne.

VW Golf Mk1 1974
VW Golf Mk1 1974

Prosty design i duża popularność spowodowały, że Volkswagen kopiował proste rozwiązania w kolejnych generacjach Golfa oraz innych modelach marki. VW Golf szybko stał się prawdziwym samochodem dla ludu, a milionowy egzemplarz sprzedano już w 1976 roku. Do dziś na Golfa zdecydowało się ponad 37 milionów nabywców, co czyni go najlepiej sprzedającym się Volkswagenem w historii. 

VW Golf to wszechstronny i uniwersalny samochód. Mnogość wersji powoduje, że każdy użytkownik może znaleźć coś dla siebie. Na przestrzeni lat gama VW Golfa została poszerzona o kolejne warianty – Golf GTI, Golf Cabriolet, Golf Alltrack, Variant, sportowe wersje R, czy siostrzane odmiany Sportsvan oraz Plus. 

Wszystkie generacje Golfa będzie można obejrzeć na wystawie

Dział Volkswagen Classic będzie w 2024 roku prezentował historyczne modele Golfa z własnej kolekcji. Od 31 stycznia do 4 lutego Golfy siedmiu generacji wzbogacą ekspozycję Volkswagena na salonie Retromobile w Paryżu. Bezpośrednio potem, od 2 do 4 lutego, Volkswagen zaprezentuje na Bremen Classic Motorshow Golfa I i wyjątkowy samochód koncepcyjny zbudowany w Wolfsburgu, oznaczony kodem EA 276 – protoplastę Golfa z 1969 r.

VW Golf Mk8 po liftingu – czy to już ostania generacja?

Z okazji 50. rocznicy urodzin kultowego modelu, Volkswagen ma zaprezentować ósmą generację Golfa po liftingu. Auto ma posiadać mocno rozbudowany system infotainment, a także zelektryzowane jednostki napędowe. Zmodernizowany Golf Mk 8 ma pojawić się już pod koniec stycznia, a sprzedaż ruszy wiosną tego roku. 

Następca Passata już ma metkę z ceną. Ile kosztuje VW ID.7?

Niewykluczone, że ze względu na mocny nacisk Volkswagena na samochody elektryczne, Golf zniknie z oferty producenta z Wolfsburga. Wystarczy spojrzeć na to, co dzieje się z inną legendą tej marki – Passatem. Najnowsza, dziewiąta generacja pojawiła się tylko w nadwoziu kombi i może być już ostatnią pod nazwą Passat. Auto ma przecież swojego elektrycznego pobratymca – VW ID.7. 

Kolejnym przykładem może być Polo. Już słychać głosy, że generacja Polo, która jest obecnie w salonach będzie ostatnią, a szykowany jest długo zapowiadany – ID.2. 

Jest więc prawdopodobne, że tak będzie też i z Golfem. Producent z Wolfsburga może będzie chciał zerwać z wizerunkiem samochodu, reprezentującego „dinozaury”, czyli samochody napędzane silnikiem spalinowym. Potrzebne jest świeże spojrzenie na nowoczesną motoryzację i być może model o nowej nazwie. Czy będzie to ID.3, czy inny samochód tego na razie niewiadomo. 

VW ID.2 All – „All” znaczy dla każdego

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Manhart Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio – 653 KM w sedanie

Manhart zazwyczaj bierze na warsztat BMW albo Mercedesy, ale tym razem zainteresował się "włoszką" w postaci Alfy Romeo Giulia Quadrifoglio. Nazywa się Giulia QV600, ale wbrew temu co sugeruje nazwa, ma więcej niż 600 KM. Zazwyczaj Manhart zajmuje się przeróbkami aut BMW (choć ostatnio zdarzyła się Tesla) to tym razem niemiecki tuner zainteresował się włoską…

Nic nie będzie już takie samo?

Już dziś o godzinie 15.00 rozpocznie się GP Węgier, które miejmy nadzieję, będzie warto obejrzeć. Flaki z olejem Jeszcze niedawno można było śmiało odpuścić sobie śledzenie relacji F1 w jakichkolwiek mediach, bo większość wyścigów odbywało się według schematu: 1. Ktoś z Mercedesa startuje z Pole Position. 2. Procesja do mety, gdzie najciekawsze co się mogło…