Koncern Volkswagena podjął decyzję o przeniesieniu produkcji Golfa do Polski. Kiedy pierwsze samochody wyjadą z fabryki i gdzie będą produkowane?
VW Golf to jeden z najpopularniejszych samochodów świata. Od 1974 roku w Wolfsburgu wyprodukowano ponad 35 milionów egzemplarzy tego modelu, ale to już historia. Teraz nadchodzi nowa era z Polski.
VW Golf produkowany w Polsce – gdzie i kiedy?
W Wolfsburgu kończą się moce przerobowe, po tym jak wycofano produkcie w innych fabrykach koncernu. Jak podaje rzeczniczka Volkswagena, Patrycja Kasprzyk dla „Auto Świata”: Od 2027 roku VW Golf będzie produkowany w Poznaniu.
Pomimo że w zeszłym roku Golf nie był już najpopularniejszym autem w Europie (zastąpił go VW T-Roc 181 153 sztuki) to wciąż jest bardzo chętnie wybierany (177 203 sprzedane egzemplarze w 2022 roku).
RRasowe PoRRównanie, czyli Golf R kontra T-Roc R: która „erka” VW lepsza?
Na razie nie wiadomo, jakie wersje, a także która generacja Golfa będzie wyjeżdżała z poznańskiej fabryki. Prawdopodobnie będzie to Mk 9, biorąc pod uwagę, że obecna generacja jest w produkcji od 2019 roku i w przyszłym roku doczekamy się faceliftingu.
Chodzą głosy, że elektryczny ID.3 zniknie z rynku na rzecz całkiem elektrycznego Golfa, jednak ta informacja nie została oficjalnie potwierdzona. Mało prawdopodobne, że elektryczny Golf będzie produkowany w Poznaniu, bo fabryka nie jest przystosowana do aut z takim napędem.
Gdzie Volkswagen ma swoje fabryki w Polsce?
Niemiecki koncern ma na terenie naszego kraju dwa zakłady – w Poznaniu oraz we Wrześni. W stolicy Wielkopolski powstaje Caddy i Transporter T6.1, zaś we Wrześni produkuje się Craftery i MANy TGE.
Fabryki VW są obecne w Polsce od 1993 roku, gdy przejęto zakłady Tarpana. Montowano tu m.in. VW Passata i Polo oraz Skody Octavię i Fabię. W 2003 r. ruszyła produkcja Volkswagena Caddy. Obecnie z taśm w Poznaniu zjeżdża 750 samochodów dziennie.