BMW 2002 Krzysztofa Krawczyka - Trends Magazines

BMW 2002 Krzysztofa Krawczyka

BMW 2002 Krzysztofa Krawczyka 2

W czasach PRL-u marzeniem wielu kierowców było kupno choćby używanego BMW. Uważano, że takie auto podnosi prestiż posiadacza. BMW 2002 Krzysztofa Krawczyka musiało robić kolosalne wrażenia na ulicy!

W latach 70. właścicielami BMW w Polsce najczęściej byli piłkarze. Ich auta miały jaskrawe kolory karoserii oraz charakterystyczne tablice rejestracyjne, często z numerami, z którymi występowali na boisku. Modele z serii Neue Klasse chętnie kupowali też polscy artyści. Wśród nich byli Bogumił Kobiela, Urszula Sipińska czy właśnie Krzysztof Krawczyk.

BMW 2002 Krzysztofa Krawczyka
BMW 2002 Krzysztofa Krawczyka

BMW 2002 Krzysztofa Krawczyka było marzeniem

Znany piosenkarz BMW kupił mniej więcej w połowie lat siedemdziesiątych. Była to wersja 2002 ti, fabrycznie wyposażona w 120-konny dwulitrowy silnik. Ważący 940 kilogramów samochód do 100 km/h potrafił rozpędzić się w niespełna 10 sekund, co jak na tamte czasy było świetnym wynikiem. BMW Krawczyka nie było jednak wymuskaną maszyną, która niedawno opuściła autosalon. Był to wóz z drugiej ręki, który mimo niedużego przebiegu najlepsze lata miał już za sobą.

BMW Boba Marley’a

W wyposażonym w zestaw halogenów BMW notorycznie występowały problemy z zapłonem. Krawczyk nieraz zmuszony był odpalać go metodą „na pych”. Wszystkimi naprawami białej beemki zajmował się jego dobry znajomy. W tamtych czasach właściwie każdy właściciel zachodniego wozu musiał mierzyć się z brakiem dostępu do części zamiennych. Warto było mieć więc zaprzyjaźnionego mechanika (tzw. złotą rączkę), któremu niestraszny był zapchany gaźnik czy dziurawa uszczelka pod głowicą.

Piosenkarz sportowym BMW nie jeździł długo. Po sprzedaży kilkuletniego wozu przesiadł się do popularnego polskiego Fiata 125p. Ciekawe, do kogo trafiło kapryśne BMW 2002 Krzysztofa Krawczyka? Miejmy nadzieję, że nie przepadło bez śladu.

Może ktoś wie coś na ten temat? Jeśli tak, koniecznie dajcie znać na forum BMW Klub Polska!

Marcin Zachariasz

Fot. BMW (Press.bmwgroup.com)

Źródła pomocnicze: krzysztofkrawczyk.eu

2 komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

2.5 tds. Dlaczego nie zapala „na ciepło”?

Debiutujący w 1991 r. silnik 2.5 tds był pierwszą w pełni udaną wysokoprężną konstrukcją BMW. Po latach realne przebiegi wielu egzemplarzy są liczone w setkach tysięcy kilometrów. Zdarzają się też „milionerzy”. Nic dziwnego, że pojawiają się pewne problemy eksploatacyjne... Debiut silnika 2.5 tds miał miejsce w BMW serii 5 E34. Motor, który trafił także do…

Naprawa rozbitego BMW M3 okazją do… tuningu!

W Polsce informacja o powypadkowej przeszłości pojazdu budzi lęk. Nieprzypadkowo. Nierzadko do mechaników trafiają auta w koszmarnym stanie. Sytuacja wygląda inaczej na zachodzie Europy. Naprawiane są samochody, które nadają się do naprawy, a operacja ma ekonomiczne uzasadnienie. Doskonałym przykładem jest BMW M3 E46, które trafiło na plac duńskiej firmy Schmiedmann. Coupé wzięło udział w kolizji,…