W Poznaniu powstaje Muzeum Motoryzacji. W środku prawdziwe perełki! - Trends Magazines

W Poznaniu powstaje Muzeum Motoryzacji. W środku prawdziwe perełki!

Muzeum Motoryzacji w Poznaniu

Czasowe Muzeum Motoryzacji w Poznaniu będzie otwarte od soboty, 18 listopada 2023. Znajduje się na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich w Pawilonie nr 12. O ekspozycję zadba Automobilklub Wielkopolski wraz z Komisją Pojazdów Zabytkowych.

Muzeum Motoryzacji w Poznaniu to ponad 100 samochodów i 8 stref tematycznych

Muzeum Motoryzacji w Poznaniu będzie posiadało w kolekcji wyjątkowe samochody. Niektóre z nich to ponad 100-letnie, wciąż jeżdżące pojazdy! Wystawa będzie obejmować zabytki z okresu międzywojennego, czy PRL-u. Łącznie w Muzeum Motoryzacji w Poznaniu zgromadzono ponad 100 unikatowych samochodów, motocykli i rowerów.

Poznań Motor Show 2023 – podsumowanie, zdjęcia

Muzeum będzie czynne od 18.11.2023 do 07.04.2024, w piątki, soboty i niedziele od 11:00 do 19:00 (oprócz dni świątecznych). Muzeum Motoryzacji w Poznaniu znajduje się w halach Międzynarodowych Targów Poznańskich, w pawilonie nr 12. Wejście bramą nr 8 i 9 od ulicy Głogowskiej.

Motoclassic Wrocław 2023 – fotorelacja

Bilety:

  • ulgowe: 20zł online / 25zł na miejscu
  • normalne: 25zł online / 30zł na miejscu

Cała wystawa została podzielona tematycznie tworząc 8 odrębnych stref:

  • Strefa I – Najstarsze pojazdy pamiętające 1923 rok czyli datę powstania Automobilklubu Wielkopolski. Pojawi się tam m.in.
    • Ford T,
    • Metz Plan Roadster,
    • Ford A,
    • Daimler S1
    • Chenard & Walcker F1m Torpedo w trakcie odbudowy.
  • Strefa II – Kolekcja pojazdów Auto Union, z absolutnie unikatowymi pojazdami takimi jak:
    • Horch 835,
    • DKW w wersji wojskowej,
    • DKW straż pożarna na czele.
  • Strefa III – Pojazdy ze słonecznej Italii.
    • Alfa Romeo Montreal,
    • Ferarri 308GTB,
    • Fiat Topolino,
    • Fiat 1200 Cabrio.
  • Strefa IV – Auta wyścigowe
    • BMW E24,
    • BMW 2002,
    • Fiat 126,
    • kolekcja motocykli trawiastych.
  • Strefa V – Mistrz Kierownicy Ucieka, czyli motoryzacja amerykańska. Klasyka gatunku:
    • Chevrolet Corvette C1,
    • Chevrolet Corvette C2
    • Chevrolet Corvette C3
    • Ford Mustang.
  • Strefa VI – To strefa należąca do poznańskiej motoryzacja.
    • unikatowy Pozmot budowany na bazie Nysy,
    • Tarpan S237,
    • Honker Cabrio.
  • Strefa VII – Pojazdy przed i po odrestaurowaniu na przykładzie Warszawy 223P.
  • Strefa VIII – Auta z okresu PRL
    • Fiat 126,
    • Fiat 125P,
    • Trabant 601,
    • Fiat 131 Mirafiori
    • kultowe przyczepy campingowe Niewiadów N126 i Camptourist CT6-2W
    • jedyny na świecie Żuk A07 w wersji camping.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

M performance Carbon wheels koła 1000 RR motorrad

BMW wprowadza do oferty felgi z włókna węglowego

Włókno węglowe pierwotnie było opracowane dla przemysłu lotniczego. Później ten bardzo wytrzymały i super lekki materiał zadomowił się najpierw w wyścigach, a teraz także w motocyklach. BMW Motorrad używa go wszędzie tam, gdzie wymagana jest minimalna waga i maksymalna wytrzymałość. Zalety kół z włókna węglowego Koła z włókna węglowego M Performance do BMW S 1000…

VW Typ 181 Kübelwagen: jedno z 50. najbrzydszych aut?

Prezentowany Volkswagen to Typ 181, czyli tzw. Kübelwagen. Jego produkcja przypadła na lata 1968 – 1983 i była odpowiedzią koncernu VW na potrzeby niemieckiej armii, która miała dosyć oczekiwania na wciąż opóźniające się powstanie międzynarodowego projektu Europa Jeep. W USA ten samochód jest nazywany „The Thing”, czyli „To coś”. Na terenie Europy znany jest jednak…