Jak szybko można pojechać na biegu wstecznym? Wielu próbowało, ale mamy wrażenie, że rekord ustanowiony przez Rimaca długo nie zostanie pobity. Jaki jest rekord świata w jeździe na wstecznym?
Rimac Nevera to piekielnie szybki wóz, mający na koncie wiele rekordów świata. Wyprodukowany w Chorwacji elektryczny potwór zrobił tak duże wrażenie, że Bugatti postanowiło połączyć siły z chorwacką marką. Rimac Nevera napędzany jest czterema silnikami elektrycznymi, po jednym na każde koło. Łączna moc zespołu napędowego to aż 1914 KM i 2360 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje 1,9 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 412 km/h. Takie osiągi spowodowały, że Nevera ustanowiła rekord w wyścigu na 1/4 mili.
Rekord świata w jeździe na wstecznym. Rimac Nevera osiąga niesamowitą prędkość!
Chorwatom to jednak nie wystarczyło. Chcieli pobić kolejny rekord, tym razem w jeździe na wstecznym biegu. Ale jak szybko można jechać na wstecznym biegu? Amerykanie próbowali to zrobić w Corvette, ale wynik, który osiągnął Rimac zmiażdżył poprzedni rekord.
„Podczas prac nad projektem przyszło nam do głowy, że Nevera będzie prawdopodobnie najszybszym na świecie samochodem w jeździe do tyłu, ale trochę się z tego śmialiśmy. Przecież aerodynamika, chłodzenie i stabilność nie zostały zaprojektowane do jazdy do tyłu z dużą prędkością. Ale potem zaczęliśmy rozmawiać o tym, jak fajnie byłoby spróbować. Nasze symulacje pokazały, że mogliśmy osiągnąć znacznie ponad 250 na godzinę, ale nie mieliśmy pojęcia, co będzie ze stabilnością. Wkraczaliśmy na nieznane terytorium”. – mówił główny inżynier Rimaca, Matija Renić.
Jaki jest więc rekord świata w jeździe na wstecznym? Odpowiedź to 275,74 km/h! Większość samochodów na drogach nie jest w stanie osiągnąć takiej prędkości jadąc do przodu. Rekord zostawił oficjalnie potwierdzony przez sędziów z Księgi Rekordów Guinessa i ten wynik zostanie tam oczywiście wpisany.
Rimac Nevera ma wiele rekordów na koncie
Niewielu zapewne wie, że Rimac Automobili to chorwackie przedsiębiorstwo założone w 2009 roku przez Mate’a Rimaca, a założyciel swoją przygodę z elektrycznością zaczynał od przeróbki BMW E30 na pojazd elektryczny. Jak widać, po kilkunastu latach od „dłubania w garażu” Rimac produkuje nie tylko najszybsze auto w jeździe do przodu, ale też do tyłu. Na koncie Nevery jest jeszcze kilkadziesiąt innych rekordów. Nawet jak ktoś nie lubi samochodów elektrycznych to musi przyznać, że Rimac Nevera to niesamowity wóz.