Pierwsze auto przeszło testy zderzeniowe bez poduszek - Trends Magazines

Pierwsze auto przeszło testy zderzeniowe bez poduszek

Nie możemy sobie wyobrazić nowoczesnych samochodów bez poduszek powietrznych. Są podstawowym elementem w całej konstrukcji bezpieczeństwa w autach. Powstało jednak auto, które przeszło testy zderzeniowe bez wybuchających poduszek. 

Innowacyjną konstrukcję stworzyła firma Scuderia Cameron Glickenhaus w modelu SCG 004S. Samochód przeszedł test zderzeniowy z odkształcalną ruchomą barierą, symulującą zderzenie boczne pod niewielkim kątem przy prędkości 32 mil na godz. (ok. 51 km/h). SCG to pierwszy na świecie samochód, który jest w stanie ochronić pasażerów przy zderzeniu bocznym, bez korzystania z poduszek powietrznych.

Wbrew pozorom to nie Włosi, a Amerykanie podjęli się próby stworzenia bezpoduszkowego pojazdu. SCG 004S to sportowy model wytwarzany przez Scuderia Cameron Glickenhaus w Connecticut. Co ciekawe, to nie rodzinny SUV, a supersportowe auto z 6,2-litrowym doładowanym silnikiem V8 (motor LT4 dostarczył General Motors) o mocy 650 KM i maksymalnym momencie obrotowym 720 Nm.

Właściciel firmy – Seth Glickenhaus jest fanem włoskiej motoryzacji, dlatego jego produkt stylistycznie mocno nawiązuje np. do Maserati MC12 czy Ferrari P4/5 Pininfarina. Co ciekawe, to drugie auto powstało na specjalne zamówienie tylko w jednym egzemplarzu właśnie dla właściciela amerykańskiej firmy. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

VW Polo G40 widok od frontu

Wyjątkowe i bardzo oryginalne Polo G40

Z daleka nie robi wielkiego wrażenia, ale gdy poznamy wszystkie jego walory, to przecieramy oczy ze zdumienia, a jego właściciel zaczyna zbierać pochwały i gratulacje. Nic dziwnego. W swoje Polo włożył sporo pracy i zadbał o najdrobniejsze szczegóły, dzięki czemu jest to wyjątkowe i bardzo oryginalne auto. Często na zlotach czy imprezach tego typu, chcąc…

Jaki kask na skuter wybrać? Oto nasz przegląd najlepszych propozycji

Lekki czy solidny? Otwarty czy zamknięty? Designerski czy funkcjonalny? Wykonany z policarbonu czy włókna szklanego? Pytania o to, jaki kask na skuter 125 ccm wybrać, zaprzątają głowy wielu riderów. Trudno się temu dziwić, bo asortymenty sklepów są naprawdę duże i łatwo podjąć decyzję, która będzie rzutowała na komfort jazdy. Przedstawiamy kilka inspiracji na sezon 2024. HJC…