Koniec legendarnego programu "Top Gear" - Trends Magazines

Koniec legendarnego programu „Top Gear”

Po ponad 40 latach i 34 sezonach nie będzie nowych odcinków motoryzacyjnego programu „Top Gear”. Będziecie tęsknić?

To koniec pewnej epoki, choć niektórzy mogą powiedzieć, że „Top Gear” skończył się w 2015 roku, kiedy z programu odeszli Clarkson, May i Hammond. Teraz jednak BBC zadecydowało, że nie będzie kolejnych odcinków, a nawet te już nakręcone, nie będą emitowane. 

Historia programu zaczyna się w 1977 roku, gdy show zaczęto emitować na kanale BBC Midlands. Rok później „Top Gear” zaczął być nadawany w ogólnokrajowej stacji BBC Two. W latach 80. odnotowywano rekordy oglądalności, ale statystyki załamały, gdy pod koniec lat 90. z programu odszedł… Jeremy Clarkson. Tak, odchodził z niego już wcześniej. 

W 2002 roku BBC ponownie nawiązało współpracę z Clarksonem oraz producentem Andym Willmanem i to Ci panowie stworzyli formułę programu, którą wszyscy znamy. W wyniku afery w 2015 roku Clarkson został zwolniony z BBC, a solidarnie z nim odeszli także May i Hammond. 

Dlaczego nie będzie więcej „Top Gear”?

Na razie oficjalnie nie podano przyczyny, ale brytyjskie media spekulują, że decyzja BBC ma związek z wypadkiem samochodowym, któremu uległ jeden z prowadzących Freddie Flintoff.

Chodzi o zdarzenie, do którego doszło w grudniu 2022 roku w trakcie kręcenia jednego z odcinków 34. serii „Top Gear”. Flintoff doznał poważnych obrażeń głowy i klatki piersiowej. Publicznie zaczął się pojawiać dopiero kilka tygodni temu. I ślady po wypadku są wciąż widoczne.

Który sezon „Top Gear” lubicie najbardziej?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Używany VW Golf Sportsvan 21

Używany VW Golf Sportsvan (2014–2020) – wady, zalety, opinie

Bardziej przestronny następca Golfa Plus nie okazał się rynkowym hitem. To dobra informacja dla zainteresowanych zakupem używanego egzemplarza tego praktycznego i wygodnego minivana. Sprawdzamy, jak wygląda używany VW Golf Sportsvan i czy warto go kupić. Volkswagen nie miał szczęścia do segmentu kompaktowych minivanów. Pierwszą próbą przełamania hegemonii francuskich marek był Golf Plus (2005–2014). Auto technicznie…