VW ID.3 2024 - facelifting prawie niezauważalny - Trends Magazines

VW ID.3 2024 – facelifting prawie niezauważalny

Najmniejszy model z rodziny VW ID przechodzi właśnie kurację odmładzającą. Twórcy doszli jednak do wniosku, że już dotychczasowe auto dobrze wygląda i za wiele nie trzeba poprawiać. Co więc zmieniło się w odświeżonym VW ID.3?

To dziwne, ale w obecnych czasach lifting kompaktowego elektrycznego VW traktuje się jak niegdyś odświeżenie Golfa. W zasadzie VW ID.3 to analogicznie właśnie kompaktowy Golf, tyle że z napędem elektrycznym. Marka z Wolfsburga mocno prze w kierunku elektryczności, bowiem plany zakładają, że do 2030 roku aż 70% wszystkich sprzedawanych Volkswagenów będzie elektryczna. 

Co zmieniło się w VW ID.3 po faceliftingu?

Cztery lata po premierze VW ID.3 przyszedł czas na małe odświeżenie. Z zewnątrz mamy zderzak przedni w nowym kształcie, a konkretniej z wlotami lepiej odprowadzającymi powietrze. Przednie reflektory oraz grill pozostały niezmienione.

Delikatna modyfikacja poprawiła nieco aerodynamikę – współczynnik oporu powietrza Volkswagena ID.3 zmniejszył się z 0,270 do 0,263.  Co ciekawe, auto jest bardziej opływowe i to przy podwyższeniu o cały centymetr nadwozia. Długość, szerokość i rozstaw osi – bez zmian. 

Z tyłu elektryczny VW zyskał nowe światła, a pod tylną szybą znajduje się czarny pas, który wizualnie wydłuża klapę. Podczas hamowania świecą się czerwone „iksy”, a kierunkowskazy są teraz dynamiczne. 

VW ID.3 po faceliftingu jest bardziej „zielony”

Nie tylko ze względu na wpływ na środowisko, ale VW ID.3 może być naprawdę zielony za sprawą nowego lakieru „Dark Olivine Green”, który ma nawiązywać do naturalnych kolorów ziemi. Ideologicznie to marketingowe hasło pasuje też do wnętrza, w którym zmieniono materiały na te, bardziej przyjazne misiom polarnym. 

Jedyny skórzany element, czyli obszycie kierownicy zostało zastąpione skórą ekologiczną. VW obiecuje też, że materiały w kabinie są lepiej spasowane. Producent twierdzi, że 71% materiałów to „surowiec wtórny, uzyskany z odpadów z tworzyw sztucznych, które wcześniej zostały przynajmniej raz przetworzone”.

> Zobacz jak powstaje elektryczny VW ID.3 <

W odświeżonym VW ID.3 otrzymujemy także większy, bo 12-calowy wyświetlacz centralny, obsługujący system infotainment. Opcjonalny będzie także wyświetlacz head-up z dynamicznymi wskazówkami nawigacji. 

Od momentu wprowadzenia na rynek elektrycznej gamy VW ID, na świecie sprzedano ponad 600 tys. egzemplarzy tych pojazdów. W przyszłości 1 na 10 sprzedanych Volkswagenów ma być właśnie modelem ID.3. Czy więc ten model faktycznie miałby zastąpić poczciwego Golfa?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

VW Corrado G60, tuning

Przemyślany tuning VW Corrado G60

Nazwa Corrado pochodzi nie tylko od wiatru wiejącego nad Adriatykiem. Jest związana także z hiszpańskim słowem „correr”, czyli „biegać”. Wpisana w nazwę dynamika ruchu nie musi oznaczać, że autu służą szybko dokonywane modyfikacje. Zaryzykuję stwierdzenie, że im więcej sportowego charakteru ma dany pojazd, tym większą cierpliwością muszą wykazać się osoby, które poddają je tuningowi. Bywa,…

Hyundai iMAX N, czyli DRIFT BUS- VIDEO

W ostatni weekend internet oszalał na punkcie świetnego klipu od Hyundai Australia. Chodzi o film, w którym van iMAX w unikatowej wersji N Performance driftuje na torze. Zwykły 2,5-litrowy silnik CRDi został zastąpiony potężnym 3,5-litrowym silnikiem V6 z podwójnym turbodoładowaniem, pompującym ponad 300 kW mocy i 555 Nm momentu obrotowego - więcej niż to konieczne, aby…