BMW 1602 z karbonu? Oto dzieło twórcy desek surfingowych - Trends Magazines

BMW 1602 z karbonu? Oto dzieło twórcy desek surfingowych

BMW 1602 raczej nie jest obiektem tuningu, bowiem to auto to pełnoprawny klasyk i jest dość trudno dostępny. Ale czasami trafią się maniacy, którzy potrafią zrobić cuda. Jednym z nich jest twórca desek surfingowych, który zbudował karoserię od podstaw.

Niedawno pisaliśmy o innym BMW 1602, który został wyposażony w napęd elektryczny, a tutaj mamy do czynienia z tym samym modelem, ale wyposażonym w całkiem nową karoserię, a także silnik. Autorem tego projektu jest Paul Lefevre, Francuz który przeniósł się z Normandii do Kalifornii, aby budować deski surfingowe. 

Sprzęt wodny najwyraźniej mu się znudził, bowiem Paul postanowił zbudować samochód. Za bazę posłużyło BMW 1602 z 1969 roku. Paul całkowicie zmienił w nim karoserię, którą zbudował w 100% z włókna węglowego. Cała konstrukcja jest unikatowa, bowiem całe włókno węglowe zostało przykryte pianką, taką samą jaką używa się do budowy desek surfingowych. Autor doszedł do wniosku, że struktura karbonu zwyczajnie nie pasuje do klasycznego BWM. Pełna zgoda. 

Cała konstrukcja jest niezwykle lekka, bo BMW 1602 w nowej szacie waży zaledwie 816 kg. Co ciekawe, Paul nie poprzestał tylko na zmianie nadwozia. Pod maską znalazł się silnik z BMW M3 E30! Jednostka S14 o pojemności 2,3 litra krzesa 210 KM, a moc przekazywana jest za pośrednictwem manualnej skrzyni biegów.

BMW 1602 z silnikiem S14 to piękny przykład transformacji klasycznego auta w nowoczesny i bardzo szybki pojazd. Pochwalamy takie projekty!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

BMW M5 od AC Schnitzera. Szybsze od supersamochodów

Mocny silnik w połączeniu z napędem na cztery koła i zapewniającym dodatkowa stabilność dużym rozstawem osi pozwoliły BMW M5 na ustanowienie nowego rekordu na północnej pętli Nürburgringu. W próbie nie wziął jednak udziału seryjny egzemplarz, tylko M5 poprawione przez AC Schnitzera. Za kierownicą M5 zasiadł Jörg Müller – doświadczony kierowca, który Nürburgring zna jak własną…

Jakie auta jeździły po Nürburgringu 20 lat temu?

Wrzucasz ulubioną kasetę do odtwarzacza Blaupunkta, tankujesz do pełna za 100 zł, przekręcasz kluczyk i lecisz na tor Nürburgring. Czy może być coś piękniejszego? Zapraszamy do sentymentalnej podróży po legendarnym torze na początku lat 2000.  Audi 90, BMW E39, Mercedesy CLK, Porsche Boxter... Piękne samochody na lagendarnym torze nakręcone kamerą VHS. Chyba się starzejemy! Zobaczcie,…