BMW 1602 z karbonu? Oto dzieło twórcy desek surfingowych - Trends Magazines

BMW 1602 z karbonu? Oto dzieło twórcy desek surfingowych

BMW 1602 raczej nie jest obiektem tuningu, bowiem to auto to pełnoprawny klasyk i jest dość trudno dostępny. Ale czasami trafią się maniacy, którzy potrafią zrobić cuda. Jednym z nich jest twórca desek surfingowych, który zbudował karoserię od podstaw.

Niedawno pisaliśmy o innym BMW 1602, który został wyposażony w napęd elektryczny, a tutaj mamy do czynienia z tym samym modelem, ale wyposażonym w całkiem nową karoserię, a także silnik. Autorem tego projektu jest Paul Lefevre, Francuz który przeniósł się z Normandii do Kalifornii, aby budować deski surfingowe. 

Sprzęt wodny najwyraźniej mu się znudził, bowiem Paul postanowił zbudować samochód. Za bazę posłużyło BMW 1602 z 1969 roku. Paul całkowicie zmienił w nim karoserię, którą zbudował w 100% z włókna węglowego. Cała konstrukcja jest unikatowa, bowiem całe włókno węglowe zostało przykryte pianką, taką samą jaką używa się do budowy desek surfingowych. Autor doszedł do wniosku, że struktura karbonu zwyczajnie nie pasuje do klasycznego BWM. Pełna zgoda. 

Cała konstrukcja jest niezwykle lekka, bo BMW 1602 w nowej szacie waży zaledwie 816 kg. Co ciekawe, Paul nie poprzestał tylko na zmianie nadwozia. Pod maską znalazł się silnik z BMW M3 E30! Jednostka S14 o pojemności 2,3 litra krzesa 210 KM, a moc przekazywana jest za pośrednictwem manualnej skrzyni biegów.

BMW 1602 z silnikiem S14 to piękny przykład transformacji klasycznego auta w nowoczesny i bardzo szybki pojazd. Pochwalamy takie projekty!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

HPI ‒ efektywna, ale kapryśna technologia

Wszystkie aktualnie produkowane silniki benzynowe BMW mają bezpośredni wtrysk paliwa. System High Precision Injection obniża zużycie paliwa i poprawia parametry jednostek napędowych, idealnie wpisując się w założenia strategii EfficientDynamics. Ma jednak przypadłości, o których powinni wiedzieć zainteresowani zakupem używanego BMW z wtryskiem HPI. Inżynierom BMW technologia bezpośredniego wtrysku paliwa nie jest obca. System stosowano w…

Alpina B10 Bi Turbo Schmiedmann_1

Alpina B10 Bi Turbo nr 432

Zobaczcie jakie maszyny są serwisowane u Schmiedmann'a. Tym razem jest to Alpina B10 Bi Turbo z 1992 typoszeregu E34. To nr 432 z 507 wyprodukowanych aut. O samochodzie Auto oryginalnie zostało zakupione w Szwajcarii i po 17 latach trafiło do Norwegii. Ten egzemplarz wyposażony jest w mnóstwo dodatków typowych dla aut z niemieckiej manufaktury. Wśród…