Policja kupuje prawie 500 nowych motocykli BMW - Trends Magazines

Policja kupuje prawie 500 nowych motocykli BMW

Polska policja najwidoczniej pokochała bawarską markę. Teraz do floty nieoznakowanych BMW 330i oraz oznakowanych 320i, dołączają motocykle z biało-niebieskim logo. Do mundurowych trafi prawie 500 egzemplarzy motocykli BMW R 1250 RT. 

Polskich dróg będzie teraz patrolować 478 nowych motocykli BMW R 1250 RT. Oprócz motocykli policja zakupiła także kompletne zestawy wyposażenia – stroje i kaski z systemem łączności. Zestawów jest dwa razy więcej niż motocykli, bo na każdą maszynę przypada dwóch funkcjonariuszy. Każdy z nich ma też przejść odpowiednie szkolenie.

Jakimi motocyklami jeżdżą policjanci?

Nowe maszyny policji to BMW R 1250 RT, to duży motocykl turystyczny napędzany dwucylindrowym silnikiem typu bokser o pojemności 1254 cm3, mocy 136 KM oraz momencie obrotowym 143 Nm. Model ten jest seryjnie wyposażony w m.in. ABS i kontrolę trakcji oraz udogodnienia takie jak LED-owy reflektor, cyfrowy, kolorowy wyświetlacz o przekątnej 10,25 cala czy elektrycznie regulowana szyba. Doposażone w wymagany przepisami osprzęt policyjny, R 1250 RT rozpędza się do 100 km/h w czasie 3,4 sekundy. 

Jakie modyfikacje wprowadzono w nowych policyjnych motocyklach? Zmieniono na przykład przełożenie pierwszego biegu w sześciobiegowej przekładni, co umożliwia powolną jazdę podczas zadań eskorty, czy na defiladach. Wszystkie motocykle są jednoosobowe, gdyż w miejscu pasażera znajduje się zintegrowany kufer mieszczący centralę radiową. Ponadto motocykle otrzymały sygnały uprzywilejowania barwy niebieskiej i czerwonej oraz gmole z przodu i z tyłu, które ochronią motocykl w razie upadku.

Łączna wartość zakupu motocykli wraz ze sprzętem to 66 295 550 zł. Z unijnych funduszy pochodzi 56 351 217,50 zł a z budżetu państwa 9 944 332,50 zł. Oznacza to, że na każdy z kupionych motocykli z dodatkami wydano ok. 140 tys. zł.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

VW_Golf_3_tuning

Dwa fajne projekty Golfa III. Którego tu wybrać… – TUNING

Pozycja rynkowa Golfa III mogłaby sugerować, że auto to jest bazą projektów zbliżonych pod względem finansowym. Prezentowane auta należące do Artura i Bartosza są jednak dowodem na to, że tak nie jest. Równocześnie pokazują też, że pomysłowość i zaangażowanie przynoszą ciekawe efekty zarówno wówczas, gdy dysponujemy naprawdę dużymi, jak i skromniejszymi środkami. ZIEMIA, czyli czarny Golf…

VW Golf Mk 2 1.6 TD auto od tyłu

Golf Mk 2 – klasyk w czystej postaci

VW Golf Mk2   Czysta klasyka   Jeśli któryś z modeli VW można nazwać ponadczasowym i przełomowym, to właśnie Golfa Mk 2. Poprawiona i ulepszona wersja Mk 1 wdarła się na listę bestsellerów i nie opuszczała jej przez wiele lat. Teraz, po ponad dwóch dekadach od zakończenia produkcji, Golf Mk 2 ma nawet więcej fanów…