Policja kupuje prawie 500 nowych motocykli BMW - Trends Magazines

Policja kupuje prawie 500 nowych motocykli BMW

Polska policja najwidoczniej pokochała bawarską markę. Teraz do floty nieoznakowanych BMW 330i oraz oznakowanych 320i, dołączają motocykle z biało-niebieskim logo. Do mundurowych trafi prawie 500 egzemplarzy motocykli BMW R 1250 RT. 

Polskich dróg będzie teraz patrolować 478 nowych motocykli BMW R 1250 RT. Oprócz motocykli policja zakupiła także kompletne zestawy wyposażenia – stroje i kaski z systemem łączności. Zestawów jest dwa razy więcej niż motocykli, bo na każdą maszynę przypada dwóch funkcjonariuszy. Każdy z nich ma też przejść odpowiednie szkolenie.

Jakimi motocyklami jeżdżą policjanci?

Nowe maszyny policji to BMW R 1250 RT, to duży motocykl turystyczny napędzany dwucylindrowym silnikiem typu bokser o pojemności 1254 cm3, mocy 136 KM oraz momencie obrotowym 143 Nm. Model ten jest seryjnie wyposażony w m.in. ABS i kontrolę trakcji oraz udogodnienia takie jak LED-owy reflektor, cyfrowy, kolorowy wyświetlacz o przekątnej 10,25 cala czy elektrycznie regulowana szyba. Doposażone w wymagany przepisami osprzęt policyjny, R 1250 RT rozpędza się do 100 km/h w czasie 3,4 sekundy. 

Jakie modyfikacje wprowadzono w nowych policyjnych motocyklach? Zmieniono na przykład przełożenie pierwszego biegu w sześciobiegowej przekładni, co umożliwia powolną jazdę podczas zadań eskorty, czy na defiladach. Wszystkie motocykle są jednoosobowe, gdyż w miejscu pasażera znajduje się zintegrowany kufer mieszczący centralę radiową. Ponadto motocykle otrzymały sygnały uprzywilejowania barwy niebieskiej i czerwonej oraz gmole z przodu i z tyłu, które ochronią motocykl w razie upadku.

Łączna wartość zakupu motocykli wraz ze sprzętem to 66 295 550 zł. Z unijnych funduszy pochodzi 56 351 217,50 zł a z budżetu państwa 9 944 332,50 zł. Oznacza to, że na każdy z kupionych motocykli z dodatkami wydano ok. 140 tys. zł.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Jak wyglądały testy BMW M5 E39?

BMW M5 E39 to dziś pełnoprawny klasyk, a ceny zadbanych egzemplarzy potrafią przyprawić o ból głowy. Zobaczcie sentymentalne wideo, jak wyglądały testy tego auta w czasie rozwoju. Daje sporo do myślenia w kontekście dzisiejszych aut. Opisywaliśmy kiedyś bardzo ciekawy przypadek BMW M5 E39, które przejechało prawie milion kilometrów bez większych napraw. Kluczem do osiągnięcia takiego…

Tuning BMW E36 320i widok z przodu

Ta „Żaba” E36 może budzić podziw

„Strasna zaba” ‒ to tytuł satyrycznego „wiersza dla sepleniących” Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego. Utworu, przy którym można zdrowo się pośmiać. Zielone E36 należące do Michała pokazuje jednak, że „Żaba” może także budzić podziw. Zanim Michał nabył swoje E36 i nadał mu taki przydomek, jeździł ostatnim tylnonapędowym kompaktem przed erą BMW serii 1 i 2, czyli Polonezem…