Używane BMW serii 3 E90 (2005-2012) - Trends Magazines

Używane BMW serii 3 E90 (2005-2012)

Używane BMW serii 3 to jedno z najchętniej sprowadzanych i najczęściej wyszukiwanych aut używanych. Do najpopularniejszej generacji należy seria E90. Sporym zainteresowaniem cieszą się wersje wysokoprężne, choć nie należą do najtańszych w serwisowaniu. Sprawdź czy warto kupić używane BMW serii 3 E90.

Oferta używanych BMW E90 jest bardzo bogata. Do wyboru mamy aż cztery wersje nadwoziowe (sedan E90, kombi E91, coupe E92 i kabriolet E93). Kierowcy cenią sobie raczej sportową pozycję za kierownicą i staranne wykonanie detali. Większość aut ma napęd na tylne koła. Odmiany z napędem xDrive nie cieszą się takim uznaniem jak np. w Audi, więc można je kupić po okazyjnej cenie, ale trzeba się liczyć z tym, że będą droższe w naprawach. Pod względem zabezpieczenia antykorozyjnego seria 3 nie daje powodów do narzekania. Więcej obaw budzi przeszłość wypadkowa.

„BMW należy do grupy największego ryzyka jeśli chodzi o samochody odbudowane po wypadkach. Z drugiej jednak strony, na rynek wtórny trafia coraz więcej egzemplarzy w idealnym stanie, ponieważ użytkownicy pozbywają się aut starszych i wersji wysokoprężnych. To doskonała okazja na zakup samochodu bezwypadkowego. W tej kwestii raporty carVertical mogą okazać się bardzo pomocne i ułatwić wyłowienie takich perełek.” – twierdzi Matas Buzelis, ekspert motoryzacyjny i szef komunikacji w carVertical.

BMW serii 3 E90 – silniki

Gama silnikowa w używanych BMW serii E90 jest olbrzymia. Wbrew powszechnym opiniom wersje benzynowe nie są tańsze w serwisowaniu od diesli. W starszych autach z zapłonem iskrowym problemy sprawiają kosztowne układy zmiennych faz rozrządu – naprawy wymagają czasem regeneracji głowicy.
Najchętniej wybieranym silnikiem jest 2-litrowy diesel. W zależności od mocy może mieć różne oznaczenia, ale istotny jest fakt, że chodzi o odmianę 4-cylindrową. Starsza to M47 (do 2007 roku). Jest polecana ze względu na ułożenie rozrządu od strony chłodnicy. Nowsza (po 2007 r.) to N47 – ma rozrząd od strony skrzyni biegów i to jest jej najsłabszy punkt. W razie konieczności wymiany łańcucha (lub całego kompletu) trzeba zdejmować przynajmniej skrzynię biegów, co podnosi łącznie koszty naprawy do ok. 3-4 tys. zł. Tak czy inaczej ten diesel jest godny uwagi, trzeba tylko uwzględnić taki wydatek na etapie negocjacji ceny. Doskonale, jeśli sprzedający może udokumentować już taką usługę serwisową.  
Bardzo dobre, ale też bardzo drogie są diesle 6-cylindrowe. Nabywcy godzą się z wyższymi kosztami serwisowania, ponieważ kultura pracy tych jednostek i ich osiągi nadal są na bardzo wysokim poziomie.
Jeśli chodzi o wersje benzynowe – także polecamy 6-cylindrówki. Mają fantastyczne brzmienie, a koszty paliwa i napraw wynagradzają osiągami. Odmianami 4-cylindrowymi można się rozczarować, zwłaszcza jeśli ktoś trafi na zaniedbany egzemplarz.
 

BMW serii 3 E90 – na to zwróć uwagę

W wersjach z napędem na cztery koła należy bardzo dbać o ogumienie. Nawet niewielka różnica ciśnienia w kołach przyspiesza zużycie układu napędowego.
Niezależnie od wersji, po zakupie należy zwrócić uwagę na stan rozrządu oraz układu chłodzenia. W dieslach typową usterką jest zużycie „klapek” w kolektorze ssącym – trzeba sprawdzić ich stan i w razie potrzeby zregenerować ten element. W silnikach benzynowych 2.0 najwięcej problemów sprawia usterkowy układ Valvetronic (typ N46).Uwaga – to trochę irracjonalne, ale bardzo duży wpływ na cenę używanej trójki ma obecność… opcjonalnego, dużego ekranu z nawigacją. Takie auta są poszukiwane i wyraźnie droższe.

Czy w BMW serii 3 E90 cofają liczniki?

Niestety zdarza się, że przebiegi w używanych „trójkach” są przekłamywane. W według szacunków carVertical wśród wszystkich „polskich” E90 ujętych w bazie, średnia wartość „cofnięcia licznika” dla tego modelu to 46 881 km.
 
Marka/model Procent aut
z cofniętym licznikiem
Średnia wartość cofnięcia licznika Procent aut powypadkowych
BMW serii 3 E90 14,1 % 46 881 64,3%
Oto typowe przebiegi BMW serii 3 E90 w bazie carVertical. Podajemy maksymalne wartości dla poszczególnych roczników oraz wartości średnie. Jak widać, nie ma bezpośredniego związku przebiegu z rocznikiem. Bardzo duże przebiegi są równie prawdopodobne w młodszych, jak też w starszych autach.
 
Rocznik Przebieg maksymalny (w km) Przebieg średni (w km)
2006 582,559 207,847
2007 501,956 200,194
2008 751,820 194,878
2009 504,542 191,177
2010 467,462 195,113
2011 586,988 179,678

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Tuning_BMW_E36_coupe widok z tyłu

Przepis na Golonkę a’la Syndykat: przepiękne BMW E36 coupé z Łodzi!

Ten artykuł mógłby być w całości poświęcony charyzmatycznej postaci „Golonki”, ale w końcu to BMW TRENDS, więc opiszemy też jego BMW. Gdy spotkaliśmy się na sesji fotograficznej tego rasowego fioletowego coupé, „Golonka” wyjął z bagażnika spalinową dmuchawę do liści. Odpalił ją i zaczął zdmuchiwać kurz z samochodu! W BMW TRENDS pracuję od ponad sześciu lat, poznałem wielu właścicieli i sympatyków marki…

25 lat Audi RS Avant – HISTORIA

Historia legendy Audi RS 4 Avant, jak żaden inny samochód, jest doskonałym połączeniem najwyższych osiągów i możliwości codziennego użytkowania. Jego korzenie sięgają roku 1994, kiedy to na drogach pojawił się jego legendarny przodek – Audi RS 2 Avant. 1994 – Audi RS 2 Avant: mocny trendsetter W roku 1994 cztery pierścienie wyznaczyły modelem RS 2…