Samochody Królowej Elżbiety II - Trends Magazines

Samochody Królowej Elżbiety II

Śmierć Królowej Elżbiety II to w mediach jeden z najgorętszych tematów. Poruszone zostały chyba wszystkie wątki z życia monarchini, a my przyglądamy się tym motoryzacyjnym. Oto samochody Królowej Elżbiety II.

Królowa była posiadaczką ogromnego majątku, szacowanego na ponad 15 mld funtów. W jego skład wchodzą oczywiście też samochody, niektóre bardzo ciekawe. Najstarszy z nich ma 122 lata, 6 KM mocy, a inny… instalację LPG. Nie jest niczym dziwnym, że większość z tych aut to produkcje brytyjskie. 

Oczywiście Królowa poruszała się wieloma luksusowymi samochodami, takimi jak Rolls-Royce, Bentley, czy Range Rover. Ale jej prywatna kolekcja jest dużo bardziej skromna, choć nie brakuje tam samochodów z bardzo bogatym wyposażeniem. Na przykład Daimler z 1949 roku posiada elektryczne szyby, otwierany szklany dach, czy radio. 

Prawdziwą perełką w rękach Rodziny Królewskiej jest Rolls-Royce Phantom IV z 1950 roku. To najdroższy kiedykolwiek wyprodukowany „Rolls”. Wyprodukowano jedynie 18 egzemplarzy, a 16 z nich znajduje się obecnie w muzeach lub w rękach prywatnych kolekcjonerów. Warto dodać, że każdy egzemplarz został złożony ręcznie przez osobnych wykonawców i według zasady „Royalty and Heads of State only” – te auta trafiają tylko do członków rodzin królewskich lub na użytek głowy państwa.

W kolekcji Królowej Elżbiety II znajduje się też polska myśl techniczna – Melex. Elektryczny wózek był wykorzystywany przez Rodzinę Królewską do wyścigów konnych. Kolejną ciekawostką jest też londyńska taksówka, zasilana gazem LPG. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

BMW-seria-5-Touring-G31-widok od tyłu

Praktyczne i eleganckie BMW serii 5 Touring (G31)

Tradycyjnie już piątka kombi BMW jest mocnym konkurentem sedana. Pod pięknie skrojonym nadwoziem G31 kryje bowiem 570-litrowy bagażnik. Dostępu do niego bronią tylne drzwi z funkcją automatycznego otwierania – wystarczy ruszyć nogą pod zderzakiem, oraz uchylną szybą – przydatną, gdy na ciasnym miejscu parkingowym chcemy wrzucić do kufra drobny przedmiot. Standardowe zawieszenie pneumatyczne tylnej osi ma…

Ostatni wyprodukowany Fiat 126p do obejrzenia

Fiata 126p, czyli "Malucha" zna chyba każdy. Auto, które dosłownie zmotoryzowało Polskę w czasach PRL jest już kultowe. Produkcję zakończono w 2000 roku i teraz ostatni z ostatnich egzemplarzy pojawi się wkrótce w muzeum. Nie chodzi tu tylko o edycję Happy End, która wieńczyła karierę Fiata 126p. Chodzi tu o samochód z najwyższym numerem VIN,…