Miłośnicy sojowego latte i czipsów z jarmużu rzucą się na nowe BMW. A to ze względu na wnętrze - Trends Magazines

Miłośnicy sojowego latte i czipsów z jarmużu rzucą się na nowe BMW. A to ze względu na wnętrze

BMW_i3s

BMW i Mini ogłosili, że kończą z wykorzystywaniem skóry do obicia wnętrz nowych modeli. Teraz materiały użyte do foteli i boczków będą wegańskie. 

Bawarski koncern ogłosił, że do 2050 roku osiągną 100 proc. neutralności węglowej przez cały cykl „życia” wyprodukowanego przez nich samochodu. Cel jest ambitny i już teraz podejmowane są pierwsze znaczące decyzje. Pierwsze zmiany zobaczymy we wnętrzach nowych BMW i Mini. 

Któż nie lubi zapachu skóry w nowym aucie i miękkiego w dotyku materiału na fotelach, boczkach, czy desce rozdzielczej. Te luksusy już niedługo znikną w nowych BMW i zostaną zastąpione wegańskimi materiałami. Oczywiście Niemcy zapewniają, że wnętrza BMW oraz Mini zachowają charakter premium, a przy tym uda się ograniczyć emisję CO2 o około 85 proc.

Zmiana ta obejmie praktycznie wszystkie elementy wnętrza łącznie z kierownicą, tapicerką i deską rozdzielczą. BMW podkreśla, że niezależnie od użytych materiałów wszystkie elementy wnętrza będą odporne na zużycie i zabrudzenia oraz wizualnie mają przypominać naturalną skórę.

Mimo, że zmiana może wydawać się radykalna, w BMW nie jest to nowość. Przy produkcji tapicerki do modelu i3 wykorzystywano chociażby przetworzone puszki aluminiowe i plastikowe butelki. Natomiast „skórzaną” produkowano z… liści oliwnych. 

Bawarczycy informują, że od 2023 r. w ich samochodach materiały pochodzenia zwierzęcego będą znajdować się tylko w niezbędnych do produkcji elementach np. w lakierach (lanolina) lub topnikach do lakierów (wosk pszczeli).

2 komentarze

  1. „Przy produkcji tapicerki do modelu i3 wykorzystywano chociażby przetworzone puszki aluminiowe i plastikowe butelki. Natomiast „skórzaną” produkowano z… liści oliwnych.”

    Bzdury piszesz… w i3 skóra jest naturalna, a do jej barwienia używane były jedynie naturalne barwniki.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Manhart MHX3 650

Manhart MHX3 650 – gdy X3 M to za mało

Już seryjne BMW X3 M Competition nie narzeka na brak mocy i osiągów, ale zawsze może być lepiej, prawda? Do takiego wniosku doszedł Manhart i stworzył potężny model na bazie popularnego SUVa. Oto Manhart MHX3 650.  Wielu klientom seryjne 510 KM i 650 Nm może nie wystarczyć, dlatego mogą teraz zwrócić się do niemieckiego tunera…

Najbrzydsze BMW w historii! Oto BMW-Veritas SP-90

Od 1948 do 1950 roku Veritas lśnił na europejskiej scenie wyścigowej. Sześciocylindrowy silnik Veritas-BMW Hemi i czterobiegowa skrzynia biegów zdeklasowały konkurencję, zdobywając 30 zwycięstw i osiem mistrzostw kraju. Ta wyjątkowa wersja z nadwoziem Spohna jest z pewnością jednym z najbardziej unikatowych modeli marki Veritas. Ogromne płetwy ogonowe i bardzo długa maska wyróżniają SP-90 wśród innych historycznych…