Przecięli koło Bugatti Veyrona warte 120 tys. złotych - Trends Magazines

Przecięli koło Bugatti Veyrona warte 120 tys. złotych

Na kanale „Waterjet Channel” na YouTube pojawił się filmik pokazujący proces przecinania wartej 120 tys. złotych felgi Bugatti Veyrona. Po co to zrobili? Z czystej ciekawości…

Bugatti Veyron był swego czasu najszybszym autem świata. Jako pierwszy seryjny samochód pokonał barierę 400 km/h. Pierwsza setka pojawia się już po 2,5 sekundy. Prędkości 200 i 300 km/h Veyron osiąga odpowiednio w 7,3 i 16,7 sekund. Takie osiągi wymagają odpowiedniego „osprzętu” i materiałów. Bardzo istotnym elementem są felgi i opony. 

Opony do Bugatti Veyrona zostały specjalnie zaprojektowane i stworzone do tego modelu. Guma przedstawiona na filmiku nadaje się już do kosza, bo została wyprodukowana w 2016 roku, a według zaleceń producenta należy je wymieniać co 5 lat. Przy wymianie opon felga poddawana jest inspekcji. Nie może ona posiadać żadnych mikropęknięć, a żeby te dostrzec konieczne jest użycie rentgena. Jeśli się okaże, że felga jest uszkodzona, to razem z oponą musi zostać wymienione także koło. Ponadto Bugatti pozwala na zamontowanie jedynie dwóch kompletów kół na felgę. To znaczy, że jeden komplet felg wystarczy na 10 lat jazdy. 

Po rozcięciu koła okazało się, że opony są przyklejane do koła, a w środku znajduje się pierścień umożliwiający przytrzymanie felgi, gdyby została uszkodzona. To bardzo przemyślane rozwiązanie, które gwarantuje bezpieczeństwo podczas ekstremalnie wysokich prędkości. 

Jak można się domyślać, wymiana ogumienia nie jest tania. Sam komplet opon kosztuje około 40 tys. dolarów, czyli ponad 190 tys. zł. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

W Fordzie zrobisz „przygazówkę” z telefonu

Ford wpadł na pomysł skonstruowania aplikacji na smartfona, umożliwiającej zrobienie... "przygazówki". Możesz tym zaszpanować np. na zlotach. Będzie hit? Sterowanie samochodem z telefonu to żadna nowość. Już w latach 90. mogliśmy ten patent oglądać na ekranach, kiedy James Bond sterował swoim BMW E38 po parkingu. Oczywiście wówczas to była fikcja, bo wiemy jak wyglądało to…

Lata 90. na Rajdzie Barbórka

Na Rajdzie Barbórka reprezentanci Automobilklubu Rzemieślnik zaprezentują się w samochodzie, który w połowie lat 90 przebojem wdarł się na rajdowe odcinki – Peugeot 106 Rallye S1 w specyfikacji grupy A. Jak co roku, na początku grudnia, centrum Warszawy na jeden dzień zamienia się w arenę zmagań kierowców i mechaników tworząc wyjątkowy spektakl dla tłumów kibiców…