Przecięli koło Bugatti Veyrona warte 120 tys. złotych - Trends Magazines

Przecięli koło Bugatti Veyrona warte 120 tys. złotych

Na kanale „Waterjet Channel” na YouTube pojawił się filmik pokazujący proces przecinania wartej 120 tys. złotych felgi Bugatti Veyrona. Po co to zrobili? Z czystej ciekawości…

Bugatti Veyron był swego czasu najszybszym autem świata. Jako pierwszy seryjny samochód pokonał barierę 400 km/h. Pierwsza setka pojawia się już po 2,5 sekundy. Prędkości 200 i 300 km/h Veyron osiąga odpowiednio w 7,3 i 16,7 sekund. Takie osiągi wymagają odpowiedniego „osprzętu” i materiałów. Bardzo istotnym elementem są felgi i opony. 

Opony do Bugatti Veyrona zostały specjalnie zaprojektowane i stworzone do tego modelu. Guma przedstawiona na filmiku nadaje się już do kosza, bo została wyprodukowana w 2016 roku, a według zaleceń producenta należy je wymieniać co 5 lat. Przy wymianie opon felga poddawana jest inspekcji. Nie może ona posiadać żadnych mikropęknięć, a żeby te dostrzec konieczne jest użycie rentgena. Jeśli się okaże, że felga jest uszkodzona, to razem z oponą musi zostać wymienione także koło. Ponadto Bugatti pozwala na zamontowanie jedynie dwóch kompletów kół na felgę. To znaczy, że jeden komplet felg wystarczy na 10 lat jazdy. 

Po rozcięciu koła okazało się, że opony są przyklejane do koła, a w środku znajduje się pierścień umożliwiający przytrzymanie felgi, gdyby została uszkodzona. To bardzo przemyślane rozwiązanie, które gwarantuje bezpieczeństwo podczas ekstremalnie wysokich prędkości. 

Jak można się domyślać, wymiana ogumienia nie jest tania. Sam komplet opon kosztuje około 40 tys. dolarów, czyli ponad 190 tys. zł. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

VW-Passat-B1-widok z przodu

Niezapomniany Passat B1 – ten pierwszy, jak nowy

Rok 1973 obfitował w wiele wydarzeń. Dokonano uroczystego otwarcia opery w Sydney, Bahamy zyskały niepodległość, a nowy model VW klasy średniej o oznaczeniu wewnętrznym Typ 32 ujrzał światło dzienne. Tak narodził się jeden z najpopularniejszych modeli, szczególnie w Polsce - Passat. Projekt od Giugiaro Zbudowany na tej samej platformie, co Audi 80 z 1972 roku,…

TEST Skoda Fabia 1.5 TSI Monte Carlo – czeskie MINI

Skoda Fabia to aut jakich mnóstwo na polskich drogach. Korzystne ceny, przyzwoite wyposażenie i wykonanie powodują, że klienci chętnie wybierają ten model. Ale Skoda Fabia 1.5 TSI Monte Carlo jest zupełnie inna. Wyposażenie dodatkowe i kolorystyka sprawiają, że każdy się za nią ogląda, a na światłach potrafi "odjechać" niejednemu mocniejszemu autu. Niestety ta cena jest…