Jak ciekawie stuningować VW Corrado? - Trends Magazines

Jak ciekawie stuningować VW Corrado?

Tuning VW Corrado 2.0 auto w czasie jazdy

Istnieje wiele różnych sposobów na tuningowe „przyprawienie” Volkswagena Corrado. Ten  jest gładki niczym powietrze, które tnie podczas jazdy.

 

Obniżone zawieszenie, możliwie jak najmocniej wygładzona karoseria i naprawdę sporych rozmiarów obręcze z lekkich stopów – w tym przypadku właśnie te elementy są najważniejsze. Niebieskie trzydrzwiowe coupé jest oryginalne właśnie dzięki temu. Prześledźmy historię modyfikacji tego samochodu.

Silnik? Konieczne wzmocnienie

Pod maską silnik z trzeciej generacji VW Golfa. Dwa litry pojemności zapewniają kierowcy przejechanie dokładnie 115 KM. Dzięki stożkowemu filtrowi powietrza oraz sportowemu wydechowi silnik można w pełni korzystać z mocy auta.  Nie zmienia to faktu, że właśnie silnik w tym aucie jest najsłabszym punktem. Volkswagen z taką prezencją powinien mieć o wiele więcej koni pod maską, ale…

Tuning VW Corrado 2.0 widok z przodu

Spektakularne zmiany stylizacyjne Corrado

Zdecydowanie najmocniejsze i najbardziej spektakularne w tym samochodzie są zmiany stylizacyjne – wygładzona karoseria i utrzymane w tym stylu, dopasowane do niej elementy. Z blach usunięto wszystkie zbędne szczegóły. Nie znajdziecie zatem zamków drzwi czy listew bocznych. Nie ma także tzw. rynienek, niegdyś znajdujących się na dachu. Drzwi otwieramy w tym przypadku za pomocą siłowników uruchamianych przyciskiem w pilocie.

Tuning VW Corrado 2.0 tylne światła

Również seryjne zderzaki zostały „ogolone” z wszelkiego rodzaju wypustek. Pod przednim zderzakiem założono dokładkę z Golfa GTI. Nowa atrapa chłodnicy jest pozbawiona znaczka VW, a nad reflektorami umieszczono brewkę w kolorze nadwozia. Cały samochód polakierowano na kolor niebieski, zarezerwowany dla Passatów serii B5. Dodano także kilka nietypowych dla zwykłych Corrado elementów. Przednia wycieraczka jest teraz pojedyncza, a lusterka zostały wykonane na wzór tych, jakie znajdziecie w BMW M3. Fabryczną klapkę wlewu paliwa zastąpiono elementem zapożyczonym z motocykla Suzuki.

Tuning VW Corrado 2.0 widok o tyłu

Dla podkreślenia stylu auta boki wyposażono w nakładki progów. Zmiany nie ominęły także seryjnych lamp. Przednie reflektory są teraz ksenonowe. Do ich wykonania wykorzystano soczewki z Audi. Tylne białe klosze wydają się podkreślać niebieski kolor nadwozia.

Niżej z firmą Wietec

Auto zostało obniżone o 60 mm dzięki gwintowanemu zawieszeniu firmy Weitec. Podróżowanie tak „zglebionym” bolidem jest nieco uciążliwe. Po zamontowaniu amortyzatorów i sprężyn niemieckiego tunera Corrado zbliżyło się mocno do nawierzchni, trzeba zatem mieć się na baczności na polskich drogach.

Tuning VW Corrado 2.0 felga OZ

W nadkolach zamontowano 18-calowe felgi OZ Racing. Obręcze zostały wypolerowane dla poprawienia efektu. Naciągnięto na nie opony o profilu 215/35/18.

Zmiany we wnętrzu Corrado

Więcej zmian kryje kokpit niebieskiego Corrado. Tutaj przeważa jasnobeżowy kolor nowej tapicerki. Deska rozdzielcza, przednie fotele, tylna kanapa oraz boczki drzwi – wszystkie te elementy zostały obszyte skórą o takim właśnie odcieniu.

Tuning VW Corrado 2.0 tylna kanapa

Są również aluminiowe nakładki na pedały Sparco oraz małej średnicy kierownica Dino. Dywaniki stylizowane na „blachę” są naszym zdaniem niepotrzebnym dodatkiem. Seryjne radio zostało wymontowane. W jego miejsce założono radioodtwarzacz JVC Cameleon z opcjonalnym sterowaniem barw wyświetlacza. Jednostka sterująca została połączona z pięciokanałowym wzmacniaczem.

Tuning VW Corrado 2.0 kierownica Dino

Moc przekazywana jest do głośników przednich oraz subwoofera. W schowku przed pasażerem z przodu znajduje się zabudowany zmieniacz, mieszczący dwanaście płyt CD firmy JVC. Podświetlenia zegarów w całości zmieniono na czerwone.

Tuning VW Corrado 2.0 przednie fotele

Pomimo więc średnio zadowalającego poziomu mocy, niebieski „Corek” jest nietuzinkowym samochodem. Zmiany stylizacyjne karoserii oraz wnętrza zostały tu mocno zaakcentowane.

Mikołaj Urbański

Fot. autor

Tuning VW Corrado 2.0 auto w czasie jazdy

VW CORRADO 2.0, 1991 r.

SILNIK: benzynowy o pojemności 1984 ccm i mocy 115 KM oraz 160 Nm zaadaptowany z VW Golfa III, założono stożkowy filtr powietrza i sportowy układ wydechowy.

NADWOZIE: nowy niebieski lakier nadwozia wybrany z palety VW Passata B5, wygładzone drzwi i zderzaki, poszerzone nadkola, dokładka przedniego zderzaka Golf III GTI, tylne lampy białe, przednie reflektory ksenonowe wykonane na bazie elementów z Audi, lusterka w stylu M3, nakładki na progi, wlew paliwa Suzuki, szyby przyciemnione folią.

ZAWIESZENIE: gwintowane firmy Weitec obniżyło samochód o około 60 mm.

KOŁA: 18-calowe felgi OZ Racing, wypolerowane, opony o profilu 215/35/18.

WNĘTRZE: skórzana tapicerka na przednich fotelach, mieszku dźwigni biegów i hamulca ręcznego, tylnej kanapie, boczkach drzwi i desce rozdzielczej. Nakładki na pedały Sparco oraz kierownica Dino.

AUDIO/MULTIMEDIA: radio JVC ze zmieniaczem na 12 płyt, subwoofer, wzmacniacz, przednie głośniki.

(VW TRENDS 5/2007)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Volkswagen Golf GTI 16S – do zadań specjalnych

Golf GTI był świetnym punktem wyjścia do budowy wyczynowego samochodu. Miał lekkie i zwarte nadwozie, nowoczesne zawieszenie oraz mocny silnik. Wiele rajdowych i wyścigowych Golfów powstało na bazie specjalnego GTI – wersji 16S. Przed laty w świecie motoryzacji panowała dużo większa swoboda niż obecnie. Producenci samodzielnie rozwijali własne konstrukcje albo łączyli siły z wyspecjalizowanymi manufakturami,…

VW Beetle jeszcze bardziej retro

Beetle udanie nawiązuje do kultowego Garbusa. Okazuje się, że zawsze może być lepiej. Zbudowany w USA Beetle Post udowodnił, że podstawą udanego tuningu jest pomysł poparty dobrą felgą, obniżonym prześwitem i nietuzinkowymi dodatkami. Punktem wyjścia był Beetle w kolorze Habanero Orange, doposażony w pakiet R-Line. Felgi Mr. Drama Queen wybrano z oferty firmy radi8. Prześwit zmniejszyło…