Ciekawa składanka: Golf Mk3 Karmann Cabrio, Seat i Skoda - Trends Magazines

Ciekawa składanka: Golf Mk3 Karmann Cabrio, Seat i Skoda

Tuning VW Golfa Mk3 Karmann Cabrio widok z góry

Kilkunastoletni Golf czasem potrzebuje już rehabilitacji. Ten egzemplarz Mk 3 w rękach „doktora” Roberta został poddany zarówno unikatowemu przeszczepowi serca, jak i drobnej operacji plastycznej. Zabiegi udały się nadspodziewanie dobrze – pacjent przeżył i ma się lepiej niż kiedykolwiek!

 

Diesle prześcignęły
silniki bezynowe w wielu kategoriach. Niegdyś kabriolet z napędem wysokoprężnym zostałby uznany za
profanację, dziś taka przeróbka to powód do prezentacji ciekawej koncepcji samochodu. Czerwony Golf Cabriolet nie jest jedynym samochodem w „stajni” pana Roberta, ale z pewnością ulubionym. Z zewnątrz prawie seryjny, w rzeczywistości jest
owocem siedmiu miesięcy wytężonej pracy nad ulepszaniem osiągów i wyglądu.

Tuning VW Golfa Mk3 Karmann Cabrio widok z przodu

Zanim otworzymy dach cabrio

Karmann to nazwa kojarząca się wszystkim VW-maniakom z pięknym legendarnym coupé i kabrioletem na bazie Garbusa. Mniej osób pamięta jednak, że ta firma wykonywała dla VW również wiele innych projektów i pojazdów w nietypowych wersjach. Golfy trzeciej generacji z nadwoziem otwartym były budowane właśnie przez
Karmanna. Świadczy o tym umieszczony na bocznym słupku trójkątny znaczek.

Tuning VW Golfa Mk3 Karmann Cabrio koło BBS

Piętnastocalowe felgi „jedynej słusznej” firmy BBS polakierowano na ciemny grafitowy odcień, dzięki czemu
samochód wygląda wyjątkowo oryginalnie – a musimy
przyznać, że jadąc na spotkanie z właścicielem i widząc z daleka stojącego Golfa, przeraziliśmy się, że jeździ na „stalówkach”! Dopiero patrząc bliższej odległości ujawniły się BBS-owe szprychy.

Tuning VW Golfa Mk3 Karmann Cabrio przednie reflektory

Przedni pas został pozbawiony znaczka VW przez założenie jednolitego grilla. Pasują do niego reflektory FK z czystym szkłem (klary), wyposażone w modne swego czasu świetlne pierścienie – ringi czy angel eyes, jak lubią je nazywać zwolennicy obcojęzycznych określeń.

Tuning VW Golfa Mk3 Karmann Cabrio widok od tyłu

Dolna dokładka zderzaka, czyli tzw. hokej, pochodzi 
z najmocniejszej wersji Golfa, modelu VR6. Również tylne lampy to klary od FK Automotive. Tu nie zdecydowano się na usunięcie oznaczeń – i bardzo dobrze, bo napis „cabriolet” prezentuje
się godnie. Na tym stylizacja się zakończyła, bowiem
właściciel słusznie uznał, że
seryjny wyważony kształt Golfa Cabrio łatwiej zepsuć
niż poprawić.

Tuning VW Golfa Mk3 Karmann Cabrio znaczek Karmann na słupku

W odróżnieniu od większości kabrioletów, Golf-Karmann prezentuje się
atrakcyjnie również z założonym brezentem. W tym
przypadku to także zasługa
zupełnie nowego płóciennego dachu, którego nałożenie jak i zdjęcie zajmuje zaledwie kilka sekund.

Tuning VW Golfa Mk3 Karmann Cabrio wnętrze

Diesel open

Tuż po otwarciu widzimy eleganckie wnętrze, które jak na razie czeka na znacznie poważniejsze zmiany. Wkrótce znajdziemy w nim skórzaną tapicerkę i elementy z modelu VR6. Obecnie od seryjnego modelu odróżniają je
tylko żółte zegary z prędkościomierzem… w milach. A czemu właśnie w milach, o tym już za chwilę.

Tuning VW Golfa Mk3 Karmann Cabrio silnik

Technika to zdecydowanie najciekawszy punkt tego VW.
Fabrycznie wyposażono go
w popularny silnik o pojemności 1781 ccm i mocy 90 KM, zasilany oczywiście benzyną. Nowy właściciel, jako miłośnik jednostek z rodziny TDI, zafundował swojemu kabrioletowi konkretny swap: pod maskę trafił 130-konny diesel z Seata Ibizy w wersji angielskiej. Z tego samego
też auta przełożono sześciobiegową manualną skrzynię przekładniową.

Tuning VW Golfa Mk3 Karmann Cabrio zegary

Inny egzemplarz angielskiej Ibizy posłużył jako dawca wspomnianego zestawu wskaźników w milach. Niech nikt nie myśli, że operacja przebiegła gładko i bezproblemowo – do pełni szczęścia potrzebne były jeszcze części z Golfa IV jak 
i Skody Octavii, oczywiście w wersjach TDI.

Tuning VW Golfa Mk3 Karmann Cabrio specjalna tabliczka

Do dokonania transplantacji wybrano prawdopodobnie najlepszą klinikę motoryzacyjną 
w Warszawie: Volkswagen Tuning Group/Chiptronic, czyli po prostu popularne VTG. Na skutek prac przeprowadzonych przez ekipę Grzegorza Staszewskiego za
przednim zderzakiem pojawił się sporych rozmiarów intercooler, natomiast nowy sterownik silnika pozwolił uwolnić ukryte konie mechaniczne.

Tuning VW Golfa Mk3 Karmann Cabrio fragment chłodnicy

180 KM Diesla

Całkowicie realnym celem pana Roberta
 jest 180 KM generowane przez turbodoładowanego diesla. Nie byłby to jego pierwszy samochód z silnikiem wysokoprężnym o takiej mocy i to osiąganej w zupełnie bezpieczny, pewny sposób. Plany dotyczące Golfa obejmują jeszcze sporo
modyfikacji i ulepszeń, dotyczących zwłaszcza wnętrza (wspomniana już skóra), audio i mechaniki.

Tuning VW Golfa Mk3 Karmann Cabrio napis cabriolet

Tak naprawdę jesteśmy pewni, że pokazaliśmy ten Cabriolet dopiero na początku jego drogi i że za kilka miesięcy to
auto będzie kosiło konkurentów stylem, mocą i oryginalnością. Na razie zaś pozostaje delektować się podczas przejażdżki z otwartym dachem i cieszyć, że spalanie, mimo sporej liczby KM, rzadko kiedy przekracza sześć litrów na 100 kilometrów. Oby wszystkie operacje można było uznać za taki sukces!

Benedykt Szwedler

Fot. autor

VW Golf Mk 3 Karmann Cabriolet

SILNIK: od Seata Ibizy – wersja angielska, TDI-PD 130 KM,
intercooler za przednim zderzakiem (FMIC), skrzynia 6-biegowa manualna, przekładka silnika wykonana w VTG/Chiptronic

NADWOZIE: przednie i tylne lampy FK, przednie typu klar z ringami świetlnymi, tylne klary, grill bez znaczka, 15-calowe felgi BBS 
w kolorze grafitowym, nowy brezentowy dach

ZAWIESZENIE: na razie seryjne, już wkrótce z VR6

WNĘTRZE: tablica wskaźników od Seata Ibizy, prędkościomierz w milach

AUDIO: w budowie

CZAS TRWANIAPRZERÓBEK: 7 miesięcy

PODZIĘKOWANIA: dla Krzysztofa i Leszka z serwisu Opla, dla pana Michała Września z Promcon Auto – BAZAR, Jabłonowo k. Warszawy

WŁAŚCICIEL: Robert

(VW TRENDS 4/2006)

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Pierwsza hybryda ŠKODY

Pierwszy egzemplarz ŠKODY SUPERB iV zjechał z linii produkcyjnej w fabryce zlokalizowanej w miejscowości Kvasiny.  W modelu SUPERB iV silnik benzynowy 1.4 TSI oraz silnik elektryczny zapewniają łączną moc 160 kW (218 KM). Akumulator litowo-jonowy wykorzystany w samochodzie ma pojemność 13 kWh, co pozwoli na pokonanie do 56 kilometrów przy zasilaniu wyłącznie energią elektryczną. W…

Euro NCAP przetestowało Volkswagena ID.3 Jak wypadł w teście elektryczny hatchback?

Volkswagen ID.3 otrzymał w teście zderzeniowym organizacji Euro NCAP (European New Car Assessment) maksymalną ocenę pięciu gwiazdek. Pierwszemu seryjnemu modelowi Volkswagena skonstruowanemu na płycie podłogowej MEB przeznaczonej do aut elektrycznych, specjaliści Euro NCAP przyznali wysokie oceny we wszystkich kategoriach testowych. Volkswagen jest zadowolony z wyniku ID.3 „To wspaniały sukces całego zespołu pracującego nad modelami ID.”…